کد خبر: ۱۳۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۸
مدیرکل گمرکات فارس خبر داد:

افزایش ۵۹ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی از فارس

در ۹ ماه امسال ۲۵۳ هزار و ۶۰۷ تن کالا با ارزش ۲۹۹ میلیون دلار از گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شد
مدیرکل گمرکات استان فارس گفت:در این مدت ۲۵۳ هزار و ۶۰۷ تن کالا به ارزش بیش از ۲۹۹ میلیون و ۶۱ هزار دلار از گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان در مقایسه با پارسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲ و ۵۹ درصد افزایش داشته است، گفت: صادرات کالا به کشور‌های عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، کویت، ترکیه، روسیه، قطر، هند، آلمان و پاکستان بوده است.

رحیمی افزود: محصولات لبنی، اوره، رب گوجه فرنگی، لوله فایبر گلاس، شیره و عصاره شیرین بیان، آرد گندم، ماهی و انجیر خشک بیشترین حجم صادرات را داشتند.

مدیر کل گمرکات استان فارس گفت:در این مدت اوره از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۰ و ۲۱۱ درصد افزایش را در مقایسه با پارسال نشان می‌دهد که دلیل عمده آن میتوان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس در کشور‌های حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

رحیمی عنوان کرد: در نه ماه امسال مقدار ۱۲ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۶۲۶ دلار از گمرکات استان فارس وارد کشور شده که در مقایسه با پارسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۰ کاهش و ۱۶ افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کالا‌های وارداتی از چین، آلمان، ترکیه، فرانسه، امارات متحده عربی، ایتالیا، آمریکا، جمهوری کره، دانمارک و انگلستان بوده است.

او خاطر نشان کرد: در این مدت مردم استان فارس ۷۰۱ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۳ هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و ۴ هزار و ۵۸۸ بسته پستی به ارزش ۴۹ هزار و ۶۷۶ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.
نظرات بینندگان