کد خبر: ۱۳۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس:

کاهش یک میلیون لیتری مصرف بنزین در فارس

مصرف بنزین در فارس یک میلیون لیتر کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، مصرف بنزین در استان فارس، حدود ۱۶ درصد کاهش داشته است.

بنی کریمی افزود: از زمان اجرای طرح مدیریت سوخت، مصرف روزانه سوخت در فارس از ۶ میلیون و دویست هزار لیتر به حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسیده است.

وی گفت: استان فارس ۶ درصد مصرف بنزین کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان این که بعد از اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت استقبال مردم از سوخت CNG بیشتر شده است افزود: هم اکنون در ۱۲۹ جایگاه CNG فارس، روزانه یک میلیون و ۵۴۴ هزار متر مکعب گاز سوخت گیری می‌شود که این آمار تا قبل از شروع طرح سهمیه بندی، یک میلیون و ۲۶۰ هزار متر مکعب در روز بود.

بنی کریمی گفت: ۱۹ جایگاه تک منظوره CNG در استان فعال و ۱۰ جایگاه سی ان جی در حال ساخت است که ۲ جایگاه در کلان شهر شیراز و ۸ جایگاه در سطح استان تا نوروز ۹۹ راه اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که هیچ کمبود بنزینی در سطح استان نداریم افزود: با هماهنگی انجام شده با سرمایه گذاران، توزیع سوخت پاک در اولویت قرار داده است.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: کارمزد ویژه برای جایگاه‌های بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

بنی کریمی با بیان باتوجه به افزایش قیمت بنزین در کشور، درخواست‌ها برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها افزایش یافته است افزود: ۱۳ مرکز مجاز دوگانه سوز کردن خودرو‌های بنزینی در فارس مشغول فعالیت است.

وی گفت: استان فارس پایلوت هوشمند سازی جایگاه‌های سوخت سی ان جی در کشور است و با هوشمند سازی جایگاه‌های سوخت CNG در آینده‌ای نزدیک علاوه سوخت گیری خودکار خودروها، از سوخت گیری خودرو‌هایی که غیر مجاز دوگانه سوز شده اند جلوگیری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس افزود: نزدیک به ۷۰ درصد فروش سوخت بنزین مربوط به قیمت یارانه‌ای و ۳۰ درصد مربوط به قیمت فروش بنزین آزاد ۳ هزار تومانی است.
نظرات بینندگان