کد خبر: ۱۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۸
در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه؛

امتحانات دانشگاه‌های فارس در سوگ سردار سلیمانی لغو شد

دانشگاهیان استان فارس، اعم از استادان،‌ دانشجویان و فعالان علمی این مراکز، در اقدامی هماهنگ با لغو امتحانات در سوگ سردار حاج قاسم سلیمانی می‌نشینند.
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز که صبح روز یکشنبه، در نامه‌ای خواستار لغو امتحانات فردا (دوشنبه) رای شرکت در آیین ویژه عزاداری و بدرقه سردار شهید بودند، امروز ظهر اعلام کردند که مسوولان دانشگاه در همراهی با آنان و در واکنش به این اقدام تروریستی، تمام امتحانات روز دوشنبه (شانزدهم دی) را لغو کردند تا زمینه حضور دانشجویان و استادان در هر گونه مراسم ویژه شهادت سردار سلیمانی و یارانش فراهم شود.

دانشگاه پیام نور استان فارس نیز اعلام کرد: با توجه به مصوبه هیات رییسه مبنی بر شرکت همکاران و دانشجویان دانشگاه در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید والامقام سردار سلیمانی، همه آزمون‌های روزهای پانزدهم، شانزدهم و هفدهم دی‌ماه 98 این دانشگاه لغو شد.

روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس هم اعلام کرد: با هدف ایجاد فرصت مناسب برای حضور دانشجویان و استادان در آیین تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، تمام امتحانات پایان ترم نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸ دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان فارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (شانزدهم و هفدهم دی‌ماه) روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم دی‌ماه موکول شده است.

همچنین بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امتحانات دانشجویان این دانشگاه نیز برای شرکت در مراسم سوگواری سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز دوشنبه (شانزدهم دی‌ماه) لغو و به زمانی دیگر منتقل می‌شود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه (سیزدهم دی‌ماه ۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند./ ایرنا
نظرات بینندگان