کد خبر: ۱۳۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

خاطره شیرازی‌ها از آخرین سفر سردار سلیمانی

سردار سلیمانی بهمن ۱۳۹۶ در سفر به شیراز به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) رفت
نخستین روز از دهه مبارک فجر سال ۱۳۹۶، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس میهمان مردم شیراز بود که به عنوان آخرین سفر او به فارس و شیراز در تاریخ این استان ثبت و ضبط شد.

سردار سلیمانی با ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش و با چهره‌ای خندان در جمع مردم شیراز حضور یافت، تواضع و فروتنی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود که نحوه برخورد و پاسخگویی او به مردم در این سفر بیانگر تواضع و فروتنی، این پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) بود.
در بدو ورود به شیراز پس از استقبال در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب، به گلزار شهدای این شهر رفت تا ادای احترام به مقام شهدا و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، مقدمه سفر یک روزه‌اش به سومین حرم اهل بیت(ع) باشد.
در حاشیه حضور سردار سلیمانی در گلزار شهدای شیراز، بسیاری از مردم به گرمی از او استقبال کردند و شعارهایی نیز در حمایت از اقدامات انقلابی او سرداده شد، او نیز با چهره‌ای خندان پاسخگوی مردم بود.

خاطره رونمایی از یادبود شهید مدافع حرم سردار اسکندری
سردار سلیمانی در ادامه حضور در گلزار شهدای شیراز در مراسمی که مردم و خانواده شهید مدافع حرم سردار عبدالله اسکندری حضور داشتند از یادمان این شهید بزرگوار که پیکر مطهرش تاکنون به میهن بازنگشته است، رونمایی کرد.

خاطره شیرازی‌ها از آخرین سفر سردار سلیمانی

علیرضا اسکندری فرزند این شهید مدافع حرم به خبرنگار ایرنا گفت:پس از شهادت شهید اسکندری، مدتی انتظار کشیدیم اما پیکر ایشان بازنگشت. به پیشنهاد دوستان درصدد بودیم بنای یادبودی برای شهید اسکندری بسازیم که این اقدام به دلایل مختلف به تاخیر می‌افتاد تا اینکه در سفر سردار سلیمانی به شیراز این بنای یادبود به دست مبارک ایشان رونمایی شد.
وی افزود: به دلیل مسایل حفاظتی و امنیتی جزییات سفر سردار سلیمانی به شیراز در رسانه‌ها بیان نشده بود اما مردم از گوشه و کنار شنیده بودند که قرار است بنای یادبود با حضور سردار سلیمانی رونمایی شود و در گلزار شهدای شیراز حضور یافتند. سردار سلیمانی به رغم شلوغی جمعیت با توجه به مهر و محبتی که نسبت به فرزندان شهدا داشت، در مراسم رونمایی حضور یافت و از یادمان رونمایی کرد.
فرزند شهید اسکندری ادامه داد: بعد از رونمایی بنای یادبود، سردار سلیمانی به عکس سردار شهید اسکندری خیره شد و چند لحظه ای تنها به عکس شهید نگاه کرد و چیزی نگفت و خدا می‌داند در دل سردار سلیمانی چه می‌گذشت.
علیرضا اسکندری گفت: رونمایی از بنای یادبود شهید اسکندری به دست مبارک شهید سلیمانی پس از گذشت سه سال از شهادت پدرم خاطره‌ای ماندگار برای ما شد.
وی افزود: شهید سردار سپهبد سلیمانی پس از شهادت پدرم همواره از طریق دوستانشان جویای احوال خانواده ما می‌شد و همیشه دوستان ایشان سلام‌شان را به ما ابلاغ می‌کردند.
فرزند شهید اسکندری ادامه داد: در یکی از دیدارهایی که با یکی از نزدیکان سردار سلیمانی داشتم، انگشتری از جانب ایشان به من هدیه داد که این انگشتر از شهید سلیمانی برای من به یادگار مانده است.

خاطره حضور سردار سلیمانی در مراسم ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی
سردار سلیمانی که با هدف شرکت در مراسم چهلمین روز ارتحال مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام‌جمعه فقید شیراز به این شهر سفر کرده بود در ادامه سفر یک روزه‌ خود به شیراز در این مراسم شرکت کرد.

خاطره شیرازی‌ها از آخرین سفر سردار سلیمانی

محمدعلی حائری شیرازی فرزند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی درباره جزییات سفر سردار سلیمانی گفت: برای درخواست از سردار سرلشکر سلیمانی با هدف حضور در مراسم اربعین آیت‌الله حائری شیرازی با او تماس گرفتم، با صدای لرزان گفتم پسر آیت‌الله حائری شیرازی هستم و می‌خواهم شما در مراسم چهلم پدرم صحبت کنید که با لحن شیرینی گفت شما تاج سرما هستید و من دست بوس فرزندان آیت‌الله حائری شیرازی هستم اما از دفتر آقا(رهبر معظم انقلاب) گفته‌اند که جایی سخنرانی نکنم.
وی افزود: به سردار سلیمانی گفتم من به دنبال بهترین‌ها برای پدرم هستم چون او بهترین پدر بود، قدری سکوت کرد و بعد گفت این مایه شرمساری است که به مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله حائری شیرازی دعوت شوم و نروم چرا که من احتیاج به شفاعتش دارم.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی سپس محکم گفت من به مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله حائری شیرازی می‌آیم، به حرف هیچ کس گوش نکن و تبلیغات انجام شود.
وی اضافه کرد: سردار  سلیمانی سرانجام در چهلمین روز درگذشت پدرم غریبانه و همراه با سردار جعفر اسدی حضور یافت و به قول خود وفا کرد.
سردار سلیمانی در ادامه سفر یک روزه خود به شیراز به دیدار مرحوم آیت‌الله ایمانی امام جمعه وقت شیراز که آن زمان در بستر بیماری بود، رفت و حال او را جویا شد.

خاطره شیرازی‌ها از آخرین سفر سردار سلیمانی

حضور در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و زیارت این امامزاده عظیم الشان از دیگر برنامه‌های سفر سردار سلیمانی به شیراز بود که در جریان این حضور در مراسم غبارروبی بارگاه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) نیز شرکت کرد.

خاطره شیرازی‌ها از آخرین سفر سردار سلیمانی

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد./ ایرنا

نظرات بینندگان