کد خبر: ۱۳۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

داراب، رکورددار بارش در سامانه اخیر/ بارندگی ها در فارس افزایش می یابد

مدیر کل هواشناسی فارس، میزان بارش باران در شهرستان های استان را اعلام کرد.
به گزارش شیرازه، مسعود دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به میزان بارش باران در شهرستان‌های فارس در سامانه بارشی اخیر، اظهار کرد: داراب ۱۰۵ و ۴ دهم، جهرم با ۹۱ و ۷ دهم، فسا ۹۱ و ۵ دهم میلی متر رکورددار میزان بارندگی در سامانه اخیر هستند.

او ادامه داد: در استهبان با ۸۸، فیروزآباد ۸۷، قیروکارزین ۸۳ و ۸ دهم، زرین دشت ۷۳ و ۲ دهم، لامرد ۷۳ و ۶ دهم، شهرک گلستان ۵۷ و ۹ دهم، سروستان ۵۶ و یک دهم، اردکان ۵۳ و ۵ دهم، درودزن ۴۸ و ۹ دهم، خنج ۴۷ و ۵ دهم، کازرون ۴۶ و ۲ دهم، تخت جمشید ۴۴ و ۶ دهم، خفر ۴۴ و ۳ دهم، شیراز ۴۵ و ۳ دهم، فورگ ۴۴ و ۶ دهم و ارسنجان ۴۰ و ۸ دهم میلی متر باران به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: در نی ریز ۳۹ و ۴ دهم، فراشبند ۲۹ و ۸ دهم، زرقان ۲۷ و ۷ دهم، بوانات ۲۳ و ۲ دهم، صفاشهر ۲۳، لار ۷۴ و ۳ دهم، آباده ۱۷ و ۶ دهم، اقلید ۲۴ و یک دهم، نورآباد ممسنی ۱۶ و ۸ دهم میلی متر باران باریده است.

دهملایی افزود: سامانه بارشی اخیر که از اواخر بعد از ظهر جمعه وارد استان شده بود امروز دوشنبه ۱۶ دی ماه از استان خارج شد.

او گفت: در سال زراعی امسال فیروزآباد با ۳۹۸ و ۳ دهم، لامرد با ۳۶۳ دهم و قیروکارزین با ۳۵۰ و ۴ دهم میلی متر باران، بیشترین میزان بارش را داشته اند.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: میانگین بارندگی در سال زراعی امسال تاکنون ۲۱۲ و ۶ دهم میلی متر و این میزان در مدت مشابه سال زراعی پارسال ۱۰۲ و ۵ دهم میلی متر بوده است.

دهملایی  اضافه کرد: درصد تغییرات بارندگی امسال نسبت به میانگین بلندمدت در مدت مشابه ۱۰۴ درصد افزایش داشته است./323

نظرات بینندگان