کد خبر: ۱۳۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۸
گزارش شیرازه؛

حرم شاهچراغ چون نگینی در تسخیر قلب های مشتاق سیدالشهدای مقاومت

مراسم گرامیداشت شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور اقشار مختلف مردم داغدار شیراز و در حرم مطهر شاهچراغ (ع) این شهر برگزار شد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازهدر کرمان به دنیا آمده بود و در حوالی بغداد شهیدش کردند، اما انگار پدر شیرازی بود که اینطور سه روز است برایش عزاداری می‌کنند.

امروز سه شنبه در خیابان های شهر شیراز بسیاری آمدند در مسیر با بغضی در گلو شعار نفرت علیه مستکبرین عالم سر می دادند و نهایت به اشک منتهی شد، اما خالی نشدند، اصلاً گنجایش این غم شیرازی ها را هیچ کجا تحمل نمی‌کند.

ساعت از 10 گذشته و موج موج از اقشار مردمی که با این حضورها بیگانه نیستند، وارد حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) می‌شوند، هوا هم آفتابی است و هم سرمای زمستانی، اما جنس این غم از همان جنسی است که فرمود «لن تَبْرُدُ اَبَداً».

انگار نه انگار که هوای شیراز، ابری و سرد است؛ مرد و زن، کودک و بزرگ، پیر و جوان خود را به محل برگزاری مراسم سردار دلها رسانده‌اند چرا که حاج قاسم سلیمانی را همه دوست داشتند.

با تلاوت قرآن که آغازگر این مراسم بزرگداشت بود دل ها کمی آرام شد، پس از آن با شروع سخنرانی سردار وحیدی و وعده انتقام قلوب مردم شهید پرور نیز تسکینی دیگر یافت.

سردار احمد وحیدی، رئیس کمیسیون دفاعی امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این مراسم با اشاره به اینکه شهادت سپهبد سلیمانی تروریست ها را به بدترین شکل از منطقه بیرون خواهد برد، اظهار داشت: بیرون رفتن تروریست هایی مانند داعش از منطقه و حفظ سوریه پس از هشت سال از جمله برکات شهید سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی جسارت به حرم ها را از منطقه دور کرد، اضافه کرد: سپهبد قاسم سلیمانی روزی به شهادت رسید که مردم عراق با قوت در مقابل دشمنان ایستاده اند و مردم سوریه نیز توانستند کشور خود را حفظ کنند.

سردار احمدی خاطرنشان کرد: دشمنان گمان می کردند که با ریختن خون شهید سلیمانی ملت مجاهد را دچار واهمه خواهند کرد، اما نمی دانستند که این امر موجب انسجام مردم خواهد شد، این کار دشمنان ناآگاهانه بود.

وی جمله انتقام سخت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دشمنان اینقدر ترسیده اند که دائم حرف می زنند اما در حرف های خود سعی می کنند با سران کشور ها تماس بگیرند و قانع کنند که جمهوری اسلامی سخنی از انتقام سخت به میان نیاورد، همچنین آنچنان ترس وجودشان را گرفته که می گویند اگر زدید ما هم اماکن فرهنگی شما را می زنیم.

وی ابراز کرد: بزرگتر از انتقام فیزیکی که خواهیم گرفت، این است که این انتقام یک روزه نبوده بلکه ادامه خواهد داشت، در واقع وارد دوران جدیدی شده ایم که دوران قبل از شهید قاسم سلیمانی و دوران پس از قاسم سلیمانی خواهند گفت.

انتقام ما بسیار سخت، طولانی مدت و نابود کننده خواهد بود

سردار احمدی بیان کرد: ما کارهای بسیاری از جمله گرفتن سربازان متجاوز در آب های خلیج فارس انجام دادیم که به دلیل رافت جمهوری اسلامی از آنان گذشتیم، اما این ماجرا متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: دشمن بداند ما خسته نیستیم و از هر روز آماده تر هستیم، به خدا و رسول او آنچنان انتقامی از دشمنان بگیریم که هیچگاه فراموششان نشود.

رئیس کمیسیون دفاعی امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: با شهادت قاسم سیمانی از سوی آمریکایی ها معلوم شد که راهی بن بست با آمریکا داریم ما راه سازش با آنان نداریم.

وی در ادامه ابراز داشت: خون شهید سلیمانی باعث خواهد شد وجود آمریکا از منطقه دفع و حذف شود، مردم ما نشان دادند که با تمسک به بیانیه گام دوم آماده برای آغاز توفنده و پرشتاب ادامه مسیر انقلاب هستند و این خون پاک چنین حضوری را به ارمغان آورد و انقلاب ما را برای چهل سال آینده بیمه کرد.

در ادامه با شروع مداحی و روضه علمدار بی دست دشت کربلا اشک همه ی مردم سرازیر شد و دلهایشان به سوی صحنه کربلا رفت چرا که فرزندان شهدای حرم بار دیگر یتیم شدند.

دست هایشان با لبیک «یا حسین یا حسین یا حسین جان» بر سینه ناله و با شعار " علمدار نیامد علمدار نیامد " و " نوکر زینبیم و لشکر زینبیم " اشک می ریختند. راه شهید حاج قاسم سلیمانی دفاع از مظلومان است؛ این راه ادامه دارد.

حمید رضا ثابت نسب
نظرات بینندگان