کد خبر: ۱۳۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۸
آغاز «انتقام سخت»

حملات سنگین موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد/ احتمال وقوع موج سوم شلیک‌ها

در حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است مورد اصابت قرار گرفت.

به گزارش شیرازه، برخی منابع خبری از حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به  پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، می‌دهند.

 کدام پایگاه در عراق مورد اصابت قرار گرفت؟

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار آمریکااست و در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است.

پایگاه عین الاسد
پایگاه عین الاسد

 موج دوم حملات موشکی به عین‌الاسد آغاز شد

پس از موج اول حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد محل اجتماع نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در عراق طی عملیات شهید سلیمانی، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که کماکان شلیک موشک‌های بالستیک به سوی این پایگاه ادامه دارد.

 موشک‌های شلیک شده به عین‌الاسد از نوع «فاتح» بودند

با توجه به فاصله میان کرمانشاه (محل احتمالی شلیک موشک) و پایگاه عین الاسد (۴۳۰ کیلومتر) به نظر می‌رسد که این حمله با استفاده از موشک‌های خانواده فاتح و نوع فاتح-۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر صورت گرفته باشد.

موشک فاتح
موشک فاتح


 احتمال وقوع «موج سوم شلیک‌ها» درصورت خطای مجدد آمریکایی‌ها

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد، این احتمال وجود دارد درصورت خطای مجدد آمریکایی‌ها، موج سوم شلیک‌ها با دامنه گسترده‌تر به وقوع بپیوندد.


منبع: فارس
انتهای پیام/

نظرات بینندگان