کد خبر: ۱۳۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۸

کتاب "استهبان در دفاع مقدس" منتشر شد

کتاب استهبان در دفاع مقدس که اثری فاخر و شاخص در حوزه‌ دفاع مقدس و انقلاب در استان فارس می باشد، در نمایشگاه سراسری باغ موزه دفاع مقدس تهران رونمایی شد.
کتاب "استهبان در دفاع مقدس" به عنوان کتاب شاخص استان فارس در حوزه دفاع مقدس در محل باغ موزه دفاع مقدس و با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیران کل بنیاد استان ها و دیگر مسئولین در نمایشگاه سراسری باغ موزه دفاع مقدس تهران رونمایی شد.این کتاب فاخر و منحصر به فرد، چهارمین اثر از نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس استهبان، محمد جواد اسلامی می باشد.
از این نویسنده سه کتاب ارزشمند دیگر با عناوین "شهید رابع" معرفی شخصیت شهید مشروطه آیت الله محمد باقر اصطهباناتی، "آیه صبر و اخلاص" زندگی مجاهدِ شهید و قاضی شرع دادگاه های شرق فارس، شهید حجت السلام فقیهی، "شکوه نقاهت" مروری بر زندگی مرجع تقلید حضرت آیت الله میرزا آقا اصطهباناتی پیش از این به زیور طبع آراسته شده است.
"استهبان در دفاع مقدس" توسط انتشارات صریر وابسته به بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس با همکاری بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس و با حمایت موسسه فرهنگی هنری امین استهبان در قطع رقعی  و 1244 صفحه به چاپ رسیده است.
این اثر در چهارده فصل با عناوین: از نگاه آمار، اولین ها، عملیات ها، خطوط پدافندی، سایر ماموریت ها، یگان ها، گردان ها و واحد های تشکیل شده، آزادگان، پشتیبانی مردمی، مهاجرین جنگ تحمیلی، زنان و دفاع مقدس، امور فرهنگی و تبلیغات، روایت عشق، از منظر فرماندهان و ملحقات تنظیم گردیده است.
استفاده از فناوری نوین واقعیت افزوده که با استفاده از آن می توان فیلم و مستندات را در تلفن همراه مشاهده نمود، جداول آماری و تفکیکی دقیق از شهدا، رزمندگان، آزادگان(بیش از 50 جدول)، پرداختن کامل به نقش مردم و ایثارگران در 8 سال دفاع مقدس شامل حضور رزمندگان استهبانی در بیش از 38 عملیات، خطوط پدافندی، خاطرات آزادگان، پشتیبانی های مردمی، نقش زنان در محور های تبلیغی و فرهنگی، مهاجرین جنگ تحمیلی، بیان دیدگاه بیش از 20 فرمانده دفاع مقدس در خصوص نقش رزمندگان، شهدا و مردم استهبان، تصاویر اختصاصی، این کتاب را به مرجعی منحصر به فرد در حوزه دفاع مقدس تبدیل کرده است. علاوه بر این، متن سلیس و روان نویسنده، روایت شیوا و زیبا از جان‏فشانی ها، ایثار، مقاومت و ایمان مردم و رزمندگان دفاع مقدس از نقاط قوت این کتاب می باشد.
محمد جواد اسلامی که خود سال ها فرماندهی سپاه شهرستان استهبان را بعهده داشته در مقدمه کتاب دیدگاه و نظرات چهار فرمانده دوران دفاع مقدس را نیز آورده است.
نظرات بینندگان