کد خبر: ۱۳۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خبر داد:

ایجاد۱۷ هزار شغل در استان فارس

مختاری گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها در استان فارس مقرر شد بیش از ۳۶ هزار شغل در فارس ایجاد شود که تاکنون بیش از ۱۷ هزار شغل در فارس محقق شده است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها در استان فارس مقرر شد بیش از ۳۶ هزار شغل در فارس ایجاد شود که تاکنون بیش از ۱۷ هزار شغل در فارس محقق شده است.

مختاری با اشاره به اینکه ۴۳۲ تعاونی در فارس فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: ۶۶۷ نفر در قالب ۴۴۵ طرح و با سرمایه گذاری افزون بر ۲۶ میلیارد تومان از تسهیلات طرح اشتغال روستایی استفاده کرده‌اند.

او در خصوص تسهیلات پرداختی به بنگاه‌ها نیز گفت:برای ایجاد اشتغال ۱۰ هزار نفر، مصوب شده بود که ۶۷۸ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها به بنگاه‌ها پرداخت شود که از این میزان  ۶۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت شده است.

مهارت قابلیتی است که با اطمینان معین و صرف حداقل انرژی یا زمان کاری به نتیجه برسد.
وی با اشاره به اینکه نرخ فعالیت در فارس ۴۰ درصد است عنوان کرد: امسال بیش از هزار و ۶۱۶ نفر طرح مهارت آموزی فرا گرفتند.

پارسال در استان فارس بیش از دو هزار و ۸۴۰ نفر در طرح مهارت آموزی شرکت کردند.
مهارت آموزی یا Skill Training به معنای فعالیت‌های آموزشی برای فراگیری تخصص‌ها است. مهارت آموزی، عادت دادن افراد به انجام دادن کار‌ها از طریق تمرین، تکرار، کارورزی و به‌دست آوردن شناخت و آگاهی از طریق عمل است؛ که فرد را برای شغل جدید حاضر می‌کند. این توانایی‌ها ممکن است فقط برای کسب‌وکار نباشند؛ اما با به‌دست آوردن آن‌ها فرد مسیر درست زندگی خود را پیدا کند.

مهارت آموزی می‌تواند شامل ایجاد روابط بین فردی مناسب، انجام فعالیت‌های اجتماعی و تصمیم‌گیری صحیح باشد؛ به ارتقا سطح سلامت رفتاری جامعه کمک می‌کند و به عنوان یک ابزار، در جهت پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی استفاده می‌شود. هدف اصلی مهارت آموزی این است که فرد را توانمندتر کند.





نظرات بینندگان