کد خبر: ۱۳۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۸

کاهش ۷ درصدی نرخ بیکاری در فارس

استاندار فارس گفت: نرخ بیکاری در فارس امسال ۷ درصد کاهش داشته است.
عنایت الله رحیمی در جلسه شورای اداری فارس از کاهش ۷ درصدی نرخ بیکاری در فارس خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برای اشتغالزایی و رونق تولید توسط بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی استان، به استناد گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در فارس که در سال ۹۱، شانزده و نه دهم درصد بود، تا پایان پائیز امسال به هفت درصد کاهش یافته است.

او، جذب کامل اعتبارات سال ۹۸ و باقی مانده اعتبارات سال ۹۷ و نیز بهره گیری از همه ظرفیت‌های بودجه را از دیگر ضرورت‌های کاری دستگاه‌های اجرایی برشمرد.

استاندار فارس همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهید سپهبد سلیمانی قهرمان عرصه جهاد و اخلاق بود و ثمره شهادت وی اتحاد و همدلی ملت ایران است.

رحیمی با بیان اینکه شهادت شهید سپهبد سلیمانی آغازی است برای برچیدن ظلم و ستم مستکبران، افزود: هدف از اقدام تروریستی آمریکا، شکستن غرور ملی ما بود، اما مردم فارس و دیگر نقاط کشور با حضور گسترده در مراسم تشییع و گرامیداشت شهید سلیمانی باردیگر با آرمان‌های انقلاب و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.

او افزود: حرکت غرورآفرین سپاه پاسداران در هدف قرار دادن پایگاه اشغالی آمریکا، پیام قاطعی به استکبار جهانی بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره بیانات و راهبرد‌های مقام معظم رهبری در مواجهه با این شرایط و لزوم بهره گیری از این راهبرد‌ها خاطر نشان کرد: حسد و بد خواهی دشمنان ما برای جلوگیری از افزایش قدرت منطقه‌ای و جهانی ماست که در این مسیر به هدف خود دست نخواهند یافت.

استاندار فارس در شورای اداری استان با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور و سالم در استان و کشور گفت: بی طرفی مدیران دستگاه‌های اجرایی در حمایت از نامزد‌های انتخاباتی ضروری است و گرایش به هر تفکری نباید مانع از اجرای عدالت و عمل به قانون شود و با تخلفات احتمالی هریک از مسئولان به شدت برخورد خواهد شد.

در این جلسه ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم گفت: پایش انبار‌ها ونظارت بر بازار در دستور کار این سازمان است و با بازرسی‌های انجام شده از ۲۵ آبان ماه تا کنون افزایش ۱۴۷ قلم کالای اساسی در استان بدون افزایش به مردم عرضه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است از سوی این وزارتخانه در کشور ساخته شود، سهم این استان ۴۸ هزار و ۳۸۶ واحد است.

جعفر زاهدی افزود: از این ۴۸ هزار و ۳۸۶ واحد سهم استان فارس، ۲۵ هزار واحد آن در شهر جدید صدرا و ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد آن توسط اداره کل راه و شهرسازی فارس در سایر شهرستان‌های فارس ساخته خواهد شد.

او بیان داشت: این طرح در چند قالب اجرا می‌شود که در مرحله نخست، برای اداره کل راه و شهرسازی فارس ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد، یک هزار و ۲۰۰ واحد در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان و ۶ هزار واحد در شهر جدید صدرا پیش‌بینی شده است.

زاهدی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن، ۱۱ هزار و ۵۶۷ واحد برای شیراز پیش‌بینی شده است که در مرحله نخست، ساخت یک هزار و ۱۰ واحد مسکونی در شهرک میانرود شیراز آغاز خواهد شد.

او اضافه کرد: از مجموع واحد‌های مسکونی سهم فارس، ۲ هزار و ۹۸۹ واحد به صورت مشارکتی، سه هزار و ۳۷۳ واحد در قالب واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله، ۴۹۰ واحد برای اقشار ویژه، یک هزار و ۶۰۰ واحد تکمیل واحد‌های خریداری شده، یک هزار و ۷۴۰ واحد به صورت مشارکتی و تفاهم‌نامه و یک هزار و ۶۱۷ واحد با استفاده از ظرفیت‌های بانکی اجرا می‌شود.

او ادامه داد: در مجموع از ۸۲ شهری که در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود این طرح در ۷۱ شهر عملیاتی شود.

زاهدی با اشاره به اینکه مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن از بیست و ششم آذرماه ۹۸ شروع شد، اظهار داشت: همه مراحل ثبت‌نام و پایش توسط ستاد وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

این مقام مسوول بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی یاد شده، تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، دفاع، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز منعقد کرده است.

در این جلسه از تمبر یادبود شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به ابتکار استانداری فارس و با همکاری اداره کل پست و اتاق اصناف مرکز فارس طراحی شده است، رونمایی شد.

۱۳۰۰ برگ تمبر اختصاصی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از استان فارس به هیات دولت و استانداران سراسر کشور ارسال خواهد شد.

نظرات بینندگان