کد خبر: ۱۳۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۸
رونق سفرهای خارجی ظاهراً کاری مدیران؛

سفر اعضای شورای شهر، معاونان و شهرداران مناطق شهرداری شیراز به فرنگ با هزینه بیت المال با چه توجیهی انجام می شود؟!

طبق شنیده ها قرار است تمامی اعضاء شورا،شهرداران مناطق و برخی از معاونین شهرداری شیراز جهت بازدید به کشور مالزی سفر کنند!
به گزارش شیرازه؛ هنوز شورای شهرشیراز که اتفاقاً از همه ادوار گذشته شورا بیشتر مدعی شفاف سازی بوده پاسخ مطلب قبلی شیرازه در مورد  پرداخت پاداش نجومی شهرداری شیراز بخاطر هیچ!/ شورای شهر در مورد جذب و پست گرفتن فرزند خواهر خانم رئیس شورا پاسخ بدهد را نداده که باز خبر حاشیه ساز دیگری از آن به دست خبرنگار ما رسیده است.

سفر اعضای شورای شهر، معاونان شهرداران مناطق شهرداری شیراز به فرنگ با هزینه بیت المال با چه توجیهی انجام می شود؟!

طبق شنیده ها قرار است تمامی اعضاء شورا و شهرداران مناطق و برخی از معاونین شهرداری شیراز جهت بازدید به کشور مالزی سفر کنند!

گفته می شود این افراد جهت دور زدن روند اداری با مرخصی استحقاقی اما با منابع مالی شهرداری به سفر مذکور رفته اند. تاکنون ابراهیم صبوری، مقیمی، قائدی و بهادری معاون شهردار بازدید را انجام داده اند.
 سینا بنی زمانی و عبدالرزاق موسوی نیز از بیستم تا ۲۵ دیماه به این بازدید خواهند رفت.
 شورای مدعی شفافیت به مردم شیراز بفرمایند با توجه به سفرهای بی نتیجه پیشین و مشکلات عدیده مالی شهرداری شیراز چگونه مجوز این سفر داده شده، سفر همه اعضای شورا،شهرداران و معاونان چه ضرورتی داشته است؟
 شهردار محترم هم لازم است توضیح دهند که هزینه این سفر چه میزان و از کجا تامین شده است.
  آیا نمی شد به جای این تعداد نفرات کمتری مثلا دو یا سه نفر به این سفر بروند؟
 اعضایی که قرار است سفر خارجی بروند باید در صحن علنی شورا مطرح شود تا مثلا اگر قرار است کسی کشور اروپایی برود بررسی شود لااقل زبان انگلیسی بلد باشد یا اگر کشورهای عربی قرار است برود از اعضای عرب زبان شورا باشد نه اینکه  مثلا چهار نفر بروند کشور عربی که یک کلمه عربی بلد نیستند و آقایان باید توضیح دهند در آن کشور کدام شان مسلط به زبان انگلیسی یا مالزیائی می باشند.

سفر اعضای شورای شهر، معاونان شهرداران مناطق شهرداری شیراز به فرنگ با هزینه بیت المال با چه توجیهی انجام می شود؟!

با توجه به هزینه سفر و دستاوردهای ان برای مردم شیراز می بایست ترازوی هزینه و فایده بلافاصله بعد از این سفر انجام شود تا مضرات و فایده های این سفر محک بخورند.

در زیر به قوانین کشور درباره سفرهای خارجی اعضای شورای اسلامی شهر اشاراتی می شود؛


شماره‌ : .36814ت‌23892هـ
تاريخ‌ : 1382.07.01
وزارت کشور – وزارت امور خارجه – وزارت اطلاعات – سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور هيات وزيران در جلسه مورخ 1382.6.26 بنا به پيشنهاد شماره 400.1319 مورخ 1379.9.9وزارت امور خارجه و به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران‌، آيين نامه‌سفر اعضاي شوراهاي اسلامي محلي به خارج از کشور را به شرح زير تصويب نمود:
آيين نامه سفر اعضاي شوراهاي اسلامي محلي به خارج از کشور
ماده 1ـ به منظور نظارت‌، هماهنگي و تصميم گيري در خصوص ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي به‌خارج از کشور، کميسيوني به رياست معاون وزير کشور در امور اجتماعي و شوراها و با عضويت رييس‌شوراي عالي اسلامي استانها و نمايندگان تام الاختيار معاونت اجتماعي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي‌کشور، معاونت امور کنسولي و مجلس وزارت امور خارجه و معاونت فرهنگي و سياسي وزارت اطلاعات‌تحت عنوان "کميسيون مرکزي ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي محلي به خارج از کشور” که در اين‌آيين‌نامه "کميسيون مرکزي‌” خوانده مي‌شود، تشکيل خواهد شد.
تبصره – دبيرخانه اين کميسيون در دفتر هماهنگي و پيگيري امور شوراهاي وزارت کشورتشکيل مي‌شود و دبير آن مديرکل دفتر يادشده خواهد بود.
ماده 2ـ کارگروه استاني به رياست معاون سياسي‌امنيتي استانداري و با عضويت رييس شوراي اسلامي‌استان‌، رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان و مديرکل اطلا عات استان تشکيل مي‌شود که پيشنهاددهنده نهايي ماموريت اعضاي شوراهاي اسلا مي‌استان به کميسيون مرکزي خواهد بود.
تبصره – دبيرخانه کارگروه استاني در دفتر اجتماعي و انتخابات استانداري و دبير آن مديرکل دفتريادشده مي باشد.
ماده 3ـ سفرهاي شخصي اعضاي شوراهاي اسلامي که جنبه ماموريت نداشته و از بودجه شورا براي‌انجام سفر استفاده نمي‌شود، به عنوان سفر غيررسمي تلقي و با آنها همانند ساير شهروندان ايراني رفتارخواهد شد.
ماده 4ـ ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي پس از طي کردن تشريفات مندرج در اين آيين نامه باگذرنامه عادي انجام خواهد شد.
ماده 5 ـ پيشنهاد ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي همراه با گزارش توجيهي‌، اهداف و مدت زمان‌ماموريت تنها با تاييد شوراي بالادست بلافصل و تصويب کارگروه استان قابل طرح در "کميسيون مرکزي‌”است‌.
تبصره‌- ماموريت اعضاي شوراي اسلامي استان و شوراي عالي استانها پس از تصويب در شوراي عالي‌استانها به کميسيون مرکزي پيشنهاد مي‌شود.
ماده 6ـ تامين اعتبار ماموريت اعضاي شوراهاي اسلامي در تمام سطوح به عهده شوراي مربوط است‌.
ماده 7ـ هيات‌هاي اعزامي موظفند پس از انجام ماموريت‌، گزارش ماموريت‌، اقدامات و مذاکرات انجام‌شده را به دبيرخانه کميسيون مرکزي ارسال نمايند.
ماده 8- رعايت مقررات و شئونات جمهوري اسلامي ايران از سوي کليه ماموران اعزامي مشمول اين‌آيين نامه لازم الاجراست‌.
محمدرضا عارف‌ – معاون‌ اول‌ رييس‌جمهور

سفر اعضای شورای شهر، معاونان شهرداران مناطق شهرداری شیراز به فرنگ با هزینه بیت المال با چه توجیهی انجام می شود؟!

در پایان باید متولی برخورد با این سفرهای به ظاهر کاری مشخص شود که سازمان بازرسی کل کشور و در سطح کلان­تر قوه قضائیه باید در این موضع به صورت جدی ورود پیدا کنند.


نظرات بینندگان