کد خبر: ۱۳۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۸
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور:

حاج قاسم یک راه است که تازه آغاز شده و ما را به قله‌های بلند می‌رساند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در واکنش به اقدام سخیف آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، پیش از خطبه های نمازجمعه به سخنرانی پرداخت.
به گزارش شیرازه، علیرضا نیک جو، در ابتدا این حادثه و حادثه سقوط هواپیما را به مقام معظم رهبری و مردم تسلیت گفت و بیان داشت: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانشان و حادثه‌ی تلخ و غم‌بار جان باختن جمعی از هم میهنان عزیز در هنگام بدرقه‌ی شهید عالیقدر و نیز حادثه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری و جان‌باختن مسافران ایرانی و غیر ایرانی را خدمت مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران تسلیت عرض میکنم.

نیک جو با اشاره به واکنش مردم به خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: پس از گذشت ساعاتی از خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی خون مردم به جوش آمده و قاطبه ی مردم خواستار انتقام سخت از عاملان این جنایت شدند. همین مطالبه مردم وحشت دشمن را از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و حامیان او در منطقه بیش از پیش عیان کرد. شبکه های ماهواره ای و مزدوران فضای مجازی و نفوذی های داخلی نیز با اقداماتی خواستار جلوگیری از این مطالبه به حق مردمی شدند و تعداد آن ها لحظه به لحظه در حال افزایش است.

حاج قاسم یک راه است که تازه آغاز شده و ما را به قله‌های بلند می‌رساند
این فعال دانشجویی، نفاق را از مهم ترین خطوط حمله دشمن دانست و بیان داشت: از مهم ترین خطوطی که دشمن دنبال می کند ایجاد خط نفاق بین مردم است. آمریکا خوب می داند که سردار سلیمانی یک چهره محبوب در داخل و خارج ایران است. طیف های مختلف مردم ایران با نقطه نظرات مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی دوستدار حاج قاسم سلیمانی هستند و این باعث اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر مردم ایران می شود. از این رو تلاش می کنند تا بین مردم دوگانگی را ایجاد کنند. در همین راستا با گزاره هایی ابتدایی و غیر منطقی شروع به تخریب شخصیت حاج قاسم سلیمانی کرده و از او یک چهره خشونت طلب ترسیم می کنند. او را قاتل مردم عراق معرفی می کنند در صورتیکه همگان می دانند که کشته شدگان به دست حاج قاسم سلیمانی همان داعشیان پست و متجاوز بودند. حضور پررنگ مردم عراق در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی نیز مثال نقضی بود بر این جمله دولتمردان امریکا که بیان کرده بودند مردم عراق از این اتفاق خوشحال شدند.

وی با اشاره به انگیزه آمریکا در ترور شهید سردار سلیمانی ادامه داد: از مسائلی که رهبران آمریکا مطرح می کنند این است که ترور قاسم سلیمانی اقدامی پیش دستانه و با هدف جلوگیری از جنگ بوده است. با نگاهی وسیع تر می توان دریافت که تحلیلگران خود آمریکا نیز این گزاره را قبول ندارند و اقدام ترامپ را به مثابه آغاز یک جنگ بزرگ می دانند که دامن آن ها را خواهد گرفت زیرا که میدانستند و می دانند که بدون شک ایران این اقدام را بی جواب نخواهد گذاشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بی پاسخ گذاشتن این اقدام منحوس آمریکا را فریب دشمن خواند و تصریح کرد: در یک گزاره ظاهرا منطقی می کوشند این دوگانه را ایجاد کنند که جان سردار سلیمانی در مقابل جان یک ملت ارزشی ندارد و نباید بخاطر انتقام او، یک ملت را به کشتن داد. این گزاره از اساس غلط است. قاسم سلیمانی اولا که خود یک ملت بود برای ملت ما. ثانیا انتقام یک ملت یک تسویه حساب شخصی نیست. ترامپ قمار باز با این اقدام خود رسما ضربه ای به نماد غرور و عزت ملت ما وارد کرده است که در صورت عدم پاسخ، او را گستاخ تر می کند. جواب کوبنده ایران یک اقدام منطقی و عقلانی است که کارکردی بازدارنده دارد و امنیت و ثبات ایران را به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه نابودی قدرت آمریکا در جهان را انتقام خون شهید سرافراز، سردار حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: شخصیت قاسم سلیمانی در حدی نیست که انتقام او محدود به حمله به چند پایگاه نظامی باشد. بی شک باید این انتقام حمله به قدرت آمریکا در سرتاسر جهان باشد و هیمنه امریکا فرو بریزد.

نیک جو، حمله به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را نشانه ی خوبی در انتقام گرفتن از آمریکا عنوان کرد و افزود: همانگونه که سحرگاه خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی همه ما را شکه کرد و در بهت فرو برد، خبر حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد نیز یک خوشحالی همراه با حس انتقام را به جامعه ایرانی منتقل نمود.

وی در تحلیل حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا گفت: این حمله یک انتقام نبود و فقط یک سیلی بود جهت نشان دادن جدیت ایران در مقابله با آمریکا و گرفتن انتقام خون حاج قاسم سلیمانی که همانا خروج آمریکا از منطقه می باشد، چنانچه این سخن قبل از حمله بارها از زبان فرماندهان نظامی ایران بیان شد و رهبری نیز حمله را یک سیلی دانسته و انتقام را موضوع دیگری بیان کردند.

حاج قاسم یک راه است که تازه آغاز شده و ما را به قله‌های بلند می‌رساند

این فعال دانشجویی با اشاره به واکنش خبرگزاری های خارجی به این حمله و آمار تلفات آن، خاطرنشان کرد: رسانه های رسمی غرب پس از این حمله سکوت کردند و حتی با خبرنگاران و نشریاتی که قصد انعکاس خبر تلفات آمریکایی ها را داشتند به شدت برخورد شد. برای مثال سایت نیوزویک بلافاصله بعد از درج خبر کشته شدن ۲۷۰ نفر سرباز آمریکایی، مجبور به حذف خبر خود می شود و حتی توییتر اکانت خبرنگار آنرا کاملا حذف می کند. خبرگزاری هایی مانند بی بی سی نیز برای اینکه نشان دهند حمله زیاد مهم نبوده، با انتشار چند تصاویر ماهواره ای از پایگاه آمریکایی نشان می دهند که فقط چند ساختمان دچار آسیب شده است. که انتشار همین تصاویر نیز مطمئنا با نظر آمریکایی ها بوده زیرا تصاویر از ماهواره آنان گرفته شده و این نشان از اقتدار ایران و توانایی بالای موشکی این کشور و همچنین واقعی بودن حمله ایران به آمریکا دارد.

نیک جو با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه فساد برانگیز است، مذاکره را مقدمه دخالت های آن در منطقه دانست و افزود: آنچه در مقام مقابله مهم است این است که بایستی حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام بشود. مسئله‌ی مذاکره و نشستن پشت میز و مانند اینها، مقدّمه‌ی دخالتها و حضورها است.

وی با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجددا بابت حمله موشکی تشکر و قدردانی می کنیم. تشییع پیکر مطهر شهیدان در شهرهای مختلف ایران اسلامی اوج حماسه پاسداشت این شهیدان توسط مردم بود که باردیگر ثابت کرده اند که خط اصلی سردار سلیمانی یعنی انقلابی بودن را حفظ کرده و بر سر آرمان های انقلاب اسلامی محکم و استوار ایستاده اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور حضور مردم در تشییع پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی در کرمان را حماسه دانست و افزود: بنده در کرمان شاهد حماسه میلیونی مردم قهرمان ایران بودم که از مجموعه دانشگاه پیام نور استان فارس و دانشگاه پیام نور مرکز شیراز که مقدمات اعزام دانشجویان را در این تشییع میلیونی فراهم نمودند سپاسگزارم.

نیک جو، آشکار شدن چهره واقعی آمریکا برای نسل های اخیر انقلاب اسلامی را از مهم ترین بازتاب های شهادت سردار سلیمانی عنوان و تصریح کرد: شهادت سردار سرافراز اسلام، سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و بازتاب های داخلی‌اش از آن‌ جهت اهمیت دارد که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب را به فضای واقعی دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی رهنمون ساخت. در واقع اکنون در تصور از نوع و میزان دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی تفاوتی میان پیرمردها و میانسالان ۶۰ و ۴۰ ساله و جوانان و نوجوانان ۳۰ و ۲۰ و نونهالان ۱۰ تا ۱۵ ساله وجود ندارد.

وی با اشاره به روحیه انقلابی گری و شهادت طلبی جوانان دهه پنجم انقلاب گفت: اما دهه پنجم انقلاب و درگام دوم انقلاب به فضل الهی و با استعانت از حضرت ولیعصر ما فرزندان جوان مومن و انقلابی حضرت آقا، جهنمی زود هنگام تر از دوزخ الهی برای منفورین و پست ترین آدمیان تاریخ و ظالمان بی ثبات و سست منزل اسرائیل و آمریکا رقم خواهیم زد. حاج قاسم یک راه است که تازه آغاز شده و ما را به قله‌های بلند می‌رساند. دشمن بداند شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است.
نظرات بینندگان