کد خبر: ۱۳۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

چرا رسانه در فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به خطا رفت؟

تجربه نشان داده پس از بروز حوادث هوایی، چند هفته طول می‌کشد تا علت حادثه مشخص شود، لذا رسانه‌ها راهی جز مراجعه به اظهارات مقامات و کارشناسان ندارند.
تجربه نشان داده است پس از بروز حوادث هوایی، معمولا چند هفته طول می‌کشد تا بر اساس شواهد و قرائن، استخراج اطلاعات جعبه سیاه و بازخوانی نوار مکالمات خلبان و برج مراقبت، علت حادثه مشخص شود. بر اساس همین رویه پذیرفته شده، رسانه‌ها راهی جز مراجعه به اظهارات مقامات و کارشناسان حوزه هوایی نداشتند.

امروز و پس اطلاعیه ستاد کل نیرو‌های مسلح روشن شد: خطای انسانی در حوزه پدافندی، عامل سقوط هواپیما بوده است. چرا اصل ماجرا زودتر اطلاع رسانی نشد؟ افکار عمومی انتظار دارد قوه قضائیه و دیگر نهاد‌های مسئول در ۲ حوزه، تحقیقات خود را کامل و بر اساس نتایج آن برخورد کنند: ۱- رسیدگی به علل فاجعه و برخورد با مقصران ۲- شناسایی و برخورد با کسانیکه عمدا از ارائه اطلاعات به مردم و رسانه ها، خودداری کردند و موجب بی اعتمادی افکار عمومی به جریان سالم اطلاع رسانی شدند.

 شیرازه ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه سقوط هواپیما و عذرخواهی از همه مخاطبان، در راستای ایفای وظایف خود، تا روشن شدن همه ابعاد حادثه، موضوع را پیگیری خواهد کرد.
برچسب ها: خبر ، خبر فارس ، فارس خبر
نظرات بینندگان