کد خبر: ۱۳۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

نوید بهره برداری از پروژه‌های تقاطع مهدیه – امیرکبیر و تقاطع باهنر – کمربندی

شهردار شیراز در بازدید از پروژه‌های تقاطع مهدیه – امیرکبیر و تقاطع باهنر – کمربندی سرعت احداث این پروژه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و به شهروندان نوید داد که این پروژه‌ها تا پایان امسال افتتاح می‌شوند.
حیدر اسکندرپور در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح محمد بهمن بیگی (مهدیه – امیرکبیر) که به همراه تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر و معاون فنی و عمرانی شهرداری انجام شد، گفت: تلاش داریم این پروژه در دهه فجر به بهره برداری برسد.

او پیشرفت پروژه مهدیه – امیرکبیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: طی هفته‌های اخیر عرشه پل غرب به شرق این پروژه بتن ریزی شد و در حال حاضر همکاران ما در حال آماده سازی این تقاطع برای بتن ریزی عرشه شرق به شمال غرب هستند.

شهردار شیراز اضافه کرد: از جمله مهمترین کارکرد‌های این پروژه که در ابتدای بلوار امیرکبیر و مقابل مرکز تعویض پلاک واقع شده می‌توان به توزیع ترافیک ورودی به شیراز، انتقال ترافیک به رینگ‌های پیرامونی و جلوگیری از ورود ترافیک خودرو‌ها به ویژه ماشین‌های سنگین به محدوده شهری اشاره کرد.

اسکندرپور همچنین در بازدید از تقاطع دکتر خدادوست (باهنر – کمربندی)، سرعت پیشرفت این پروژه را مناسب دانست و گفت: مشکلات اجرایی روند احداث پروژه را سخت کرده، اما تلاش داریم تا پایان سال تقاطع دکتر خدادوست (باهنر – کمربندی) را به بهره برداری برسانیم.

شهردار شیراز برودت هوا، عبور و مرور خودرو‌ها در زیر پروژه و جابجایی تاسیسات شهری را از جمله مشکلات اجرایی تقاطع دکتر خدادوست (باهنر – کمربندی) عنوان کرد و افزود: جابجایی تاسیسات این پروژه هم اکنون انجام و روند احداث این تقاطع طی ماه‌های اخیر از سرعت مناسبی برخوردار شده است.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بازدید از پروژه مهدیه – امیرکبیر گفت: احداث این تقاطع حاصل تلاش نیرو‌ها در دو شیفت کاری است و امیدواریم این پروژه در دهه فجر به بهره برداری برسد.

قائدی ضمن اشاره به بازدید پیشین اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر از پروژه مهدیه – امیرکبیر افزود: این پروژه در دهه فجر دو سال پیش کلنگ زنی شد و نقش ترافیکی بسیار مهمی را ایفا می‌کند و منجر به کاهش حضور ماشین‌های سنگین در بلوارامیرکبیر می‌شود و هدایت ترافیک ورودی به کمربندی می‌شود.

او با بیان اینکه در مجموعه مدیریت شهری تلاش داریم پروژه‌هایی در خور شان شهروندان شیرازی احداث کنیم، اضافه کرد: از نگاه ویژه شهردار به پروژه‌های عمرانی در این شرایط و تنگنا‌های اقتصادی سپاسگذاری می‌کنم.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز سرعت احداث پروژه مهدیه – امیرکبیر را مناسب عنوان کرد و گفت: امید داریم با تلاش‌ها و حجم کار انجام شده این پروژه در دهه فجر سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

نوذر امامی بیان کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی هیچ کدام از پروژه‌های شهرداری راکد نیست بلکه شهرداری شیراز پروژه‌های جدیدی را نیز شروع کرده است.

براساس این گزارش، تقاطع غیرهمسطح مهدیه- امیرکبیر نیز با هدف تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز، روان‌سازی ترافیک در ورودی شهر شیراز در حال اجراست. همچنین در ادامه این پروژه، بولوار ۵۵ متری مهدیه به طول ۱۲ کیلومتر در حال احداث است که پروژه شهید رودکی (واقع در تقاطع کمربندی و ایمان جنوبی) را به تقاطع مهدیه - امیرکبیر متصل می‌کند. با بهره برداری از فاز دوم و سوم تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی، بزرگراه مهدیه و تقاطع مهدیه – امیرکبیر بخشی از رینگ پیرامونی شیراز تکمیل می‌شود.

تقاطع باهنر – کمربندی در راستای کاهش تصادفات محدوده کمربندی و افزایش ایمنی عبور و مرور شهروندان و ساکنین شهرک‌های واقع در جنوب کمربندی همچون شهرک فرهنگیان در حال اجراست.

نظرات بینندگان