کد خبر: ۱۳۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۷۰۰ حادثه دیده در حوادث سیل و آبگرفتگی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس از امدادرسانی به ۷۸۲ حادثه دیده در حوادث سیل و آبگرفتگی در فارس خبر داد.
مهدی خوبیار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به امدادرسانی ۳۸ تیم عملیاتی این جمعیت به مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک در سطح استان در ۹ روز گذشته اظهار کرد: از ۱۴ تا ۲۲ دی ماه امدادگران جمعیت فارس در مجموع به ۷۸۲ تن حادثه دیده امداد رسانی کردند.

او با اشاره به امدادرسانی نجاتگران این جمعیت به ۱۶۸ خانوار ادامه داد: با شدت بارش نزولات آسمانی و جاری شدن سیل و برف و کولاک و آبگرفتگی منازل و معابر، ۳۸ تیم شامل ۱۷۷ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر فارس برای امداد رسانی به حادثه دیدگان اعزام شدند.

خوبیار با اشاره به بکارگیری ۲۶ دستگاه خودرو کمک دار سبک در جریان این حادثه، ادامه داد: در این امدادرسانی ها، ۶ دستگاه آمبولانس، ۸ دستگاه موتور لجن کش بکار گیری و به ۱۶ تن نیز اسکان اضطراری داده شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در خصوص اقلام توزیع شده بین حادثه دیدگان بیان کرد: ۲۵ بسته غذایی، ۱۲۱۰ قوطی کنسروجات، ۳۸۵ کیلوگرم برنج، ۲۵۹ کیلوگرم حبوبات، ۲۵۲ کیلوگرم قند و شکر به همراه خرما، چای، روغن، آب معدنی و همچنین چادر امدادی، ۲۵۵ تخته پتو، ۱۲۲ تخته موکت،  یک هزار و ۶۸ کیلوگرم نایلون و ۲۶ والور، در این مدت بین حادثه دیدگان توزیع شد.


نظرات بینندگان