کد خبر: ۱۳۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۸

رتبه اول فارس در تولید ۹ محصول کشاورزی در کشور

استان فارس با تولید ۱۰ درصد محصولات کشاورزی کشور رتبه دوم و در تولید ۹ محصول رتبه اول کشور را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، با بیان اینکه استان فارس رتبه اول در تولید محصولات باغی کشور را دارد، افزود: این استان در تولید محصولات انجیر، گل محمدی، خرمالو، انار، به و انگور دارای رتبه اول در کشور است.
محمد مهدی قاسمی بیان کرد: هم اینک ۳۹ هزار و ۱۳ تن انجیر در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۴۰ درصد آن به فارس تعلق داردهمچنین این استان در تولید گل محمدی با ۱۳ هزار و ۶۰۸ تن سهم ۳۴ درصدی از این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.
  وی گفت : استان فارس در تولید خرما نیز با تولید هشت هزار و ۸۸۰ تن سهم ۳۲.۹ درصدی در کشور را کسب کرده و این استان با تولید ۲۹۵ هزار و ۷۳۰ تن انار، ۳۲.۲ درصد از کل تولید انار کشور را در اختیار دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین بیان کرد: تولید محصول به درفارس ۲۲ هزار و ۶۱۷ تن و تولید انگور ۵۱۵ هزار و ۳۳۷ تن است که سهم ۲۹.۱ درصدی از تولید به و سهم ۱۷درصد از تولید انگور به فارس تعلق دارد.
قاسمی، با اشاره به اینکه استان فارس در تولید محصولات زراعی، در کشور در جایگاه دوم قرار دارد، اظهار داشت:در تولید لوبیا، پنبه و گوجه فرنگی رتبه اول کشوری متعلق به این استان است.
وی افزود : تولید سالانه لوبیا در این استان ۵۵ هزار و ۸۰۰ تن، پنبه ۵۱ هزار و ۹۱۴ تن و گوجه فرنگی ۹۵۱ هزار و ۳۶۹ تن است و با توجه به این ارقام، سهم ۳۱.۹درصدی در تولید لوبیا، ۳۱.۴ درصدی در تولید پنبه و ۱۷ درصدی در تولید گوجه فرنگی در اختیار فارس قرار دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس ،‏‏توسعه بخش کشاورزی  را زمینه ساز کاهش میزان بیکاری دانست و گفت: جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی این استان است و از این رو همکاری‌های لازم با سرمایه‌گذاران در این بخش انجام می‌شود.

نظرات بینندگان