کد خبر: ۱۳۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

هیچ جریانی نمی‌تواند یاد سردار شهید سلیمانی را به فراموشی بسپارد

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ حادثه و جریانی نمی‌تواند و نباید یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رستاخیز عظیم ملت‌ها در مراسم تشییع پیکر مطهر آن سردار همیشه‌جاوید را به فراموشی بسپارد.
 
 به نقل از واحد رسانه و ارتباطات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس، این شورا طی بیانیه‌ای با ادای احترام به همه شهدا و سرداران شهید و مدافعان حریم اقتدار و امنیت وطن و حمایت قاطعانه از تمامی نیرو‌های مسلح و سبزقامتان نستوه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی توانمند و پرصلابت هوافضای سپاه و فرمانده خستگی‌ناپذیر و محبوب آن، همگان را به حفظ هوشیاری، همبستگی و شناخت دقیق توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در این شرایط خطیر دعوت می‌کنند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین 

«و لاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین» 139 آل‌عمران

شکست مفتضحانه آمریکای جنایتکار و ایادی کثیفش در منطقه و از بین رفتن داعش توسط جبهه مقاومت به یاری سرداران بزرگی چون قاسم سلیمانی‌ها استکبار جهانی را بر آن داشت تا دست به انتقامی مفتضحانه بزند و با ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد سلیمانی را به فوز عظیم شهادت نایل کند. 

پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست جنایتکارترین موجودات عالم و تشییع میلیونی امت حزب‌الله در ایران و عراق و عزاداری در سایر نقاط جهان اسلام و تبدیل شدن خون آن شهید والا مقام و دیگر همسنگرانش به نماد وحدت و همدلی جبهه مقاومت در سرتاسر جهان اسلام، انتقام سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شجاعت و غیرت ایرانیان را دوباره به رخ کشید و هیبت پوشالی استکبار حهانی را به گوش جهانیان فریاد زد.

این اقدام به گونه‌ای حساب شده و دقیق انجام شد که تا ساعاتی نظام تصمیم‌گیری شیطان بزرگ را با اختلال مواجه کرد و سردرگمی آنها در رسانه‌های جهان کاملا مشهود شد.

 به هر روی پس از ساعاتی دشمن ترجیح داد وانمود کند که خسارت چندانی ندیده است و کشته و مجروحی نیز نداده است، هر چند واقعیت چیز دیگری را نشان می‌داد و محاسبات دوستان استکبار جهانی در منطقه را در مورد قدرت و هیمنه استکبار جهانی به کلی تغییر داد.

شیرینی این پیروزی بزرگ در کام ده‌ها میلیون ایرانی قهرمان بود که با نهایت تاسف و تاثر عمیق همزمان با این اقدام غرورآفرین که در تاریخ بعد از جنگ دوم جهانی سابقه نداشت، به دلیل اتفاقی که توسط نیروی پدافند هوایی کشور و در شرایط سخت کامل نیروهای دفاعی کشور افتاد و هنوز ابعاد آن به کلی روشن نیست، هواپیمایی اوکراینی هدف قرار گرفت و جمعی از هموطنان و هم‌نوعان ما در این حادثه جان باختند و اندوهی عمیق را در قلب همه ایرانیان به بار آورد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس ضمن عرض تسلیت به خانواده این جانباختگان و درخواست پیگیری قصور و تقصیرات احتمالی کلیه مجموعه‌های درگیر از مراجع ذی‌صلاح و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و ملت شریف ایران در خصوص پیشگیری از سوء استفاده جریانات زخم‌خورده از مشاهده وحدت و همدلی امت حزب‌الله و جبهه مقاومت تذکر می‌دهد. 

ما اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس همچنین از تلاش‌های نیروهای ارزشمند نظام اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تاسیس تاکنون به ویژه شجاعت انقلابی آنها در پذیرش این موضوع رخ داده، قدردانی نموده و امنیت و آرامش و افتخار کنونی را مرهون خون شهدا و مجاهدت‌های آنان دانسته و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در هر شرایطی به ویژه موقعیت بسیار حساس کنونی بر خود فرض می‌دانیم.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس با تسلیت مجدد، توجه به نکات زیر را ضروری می‌داند:

۱ ــ هیچ جریانی نمی‌تواند و نباید یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رستاخیز عظیم ملت‌ها در مراسم تشییع پیکر مطهر آن سردار همیشه‌ جاوید را به فراموشی بسپارد.

۲ ــ حادثه سقوط هواپیمای مسافربری و شهادت جمعی از هموطنان عزیز و دانشگاهی موجب تأسف و تأثر عمیق بوده است که لازم است به‌طور دقیق بررسی و فرآیند‌های منجر به این حادثه بازبینی و اصلاح شود.

۳ ــ وقوع چنین اشتباهی در شرایط حساس جنگی که دولت متخاصم و جنایت‌پیشه آمریکا به‌وجود آورده است، به هیچ عنوان از عظمت، صلابت و اقتدار نیرو‌های مسلح و سپاه سرافراز و قهرمان نمی‌کاهد.

۴ ــ ما عامل اصلی و مسبب همه این خون‌های به‌ناحق‌ریخته را رژیم تروریستی آمریکا و رئیس‌جمهور منفور آن می‌دانیم و بر خونخواهی و انتقام همه این جنایت‌ها تا اخراج کامل اشغالگران آمریکایی از منطقه تأکید می‌ورزیم.

در پایان با ادای احترام به همه شهدا و سرداران شهید و مدافعان حریم اقتدار و امنیت وطن و حمایت قاطعانه از تمامی نیرو‌های مسلح و سبزقامتان نستوه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی توانمند و پرصلابت هوافضای سپاه و فرمانده خستگی‌ناپذیر و محبوب آن، همگان را به حفظ هوشیاری، همبستگی و شناخت دقیق توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در این شرایط خطیر دعوت می‌کنیم.
نظرات بینندگان