کد خبر: ۱۳۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

جان باختن ۴۷۹ نفر بر ا ثر تصادفات جاده‌ای و شهری در فارس

رییس اورژانس فارس گفت: در ۹ ماهه نخست امسال تعداد ۴۷۹ نفر بر اثر تصادفات در جاده‌های فارس جان خود را از دست دادند.
محمد جواد مرادیان رییس اورژانس فارس، اظهار داشت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۸۱ هزار و ۹۰۸ ماموریت تصادفی توسط پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان انجام شد.

او افزود: در این مدت ۴۲۹ هزار و ۴۷۴ تماس با سامانه اورژانس ۱۱۵ برقرار شده است که ا این تعداد ۵۱ هزار و ۴۲۰ تماس منجر به مزاحمت تلفنی شده است.

مرادیان از افزایش ۱۶ درصدی برقراری تماس‌ها با مرکز ارتباطات دیسپچ اورژانس خبر داد و گفت: همچنین مزاحمت‌های تلفنی ۳۸ درصد افزایش داشته است.

رییس اورژانس فارس امدادرسانی به حوادث مربوط به تصادفات شهری را ۲۳ هزار و ۶۶۷ مورد و تصادفات جاده‌ای را ۱۵ هزار و ۵۰۵ مورد اعلام کرد.

مرادیان از امدادرسانی به ۴۵ هزار و ۱۹۱ مجروح خبر داد و افزود: در این مدت واحد‌های امدادی ۱۱۵ به مصدومان ۲۰ هزار و ۴۲۰ حادثه رانندگی در جاده‌های استان و ۲۴ هزار و ۷۷۱ حادثه در مناطق شهری امدادرسانی کردند.

رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس درخصوص مواردی که در محل رخداد حادثه درمان و به مراکز درمانی انتقال یافتند، گفت: ۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر مصدومان تصادفات در محل درمان و تعداد ۳۳ هزار و ۴۲ نفر پس از دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان اعزام شدند.

مرادیان با ابراز نگرانی از شمار بالای جان باختگان در جاده ها، تصریح کرد: متاسفانه تعداد ۴۷۹ نفر از هموطنانمان در ۹ ماهه امسال در تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس فارس کل پرواز‌های بالگردی اورژانس شیراز و آباده برای انتقال و رسیدگی به مجروحان حادثه را ۷۷ پرواز اعلام کرد و گفت: در این مدت به ۷۳ مصدوم رسیدگی و به مراکز درمانی اعزام شدند./ باشگاه خبرنگاران


نظرات بینندگان