کد خبر: ۱۳۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۸

آمریکایی‌ها در غرب آسیا و سایر نقاط جهان، عامل بی ثباتی و ناامنی در جهان است/ پذیرفتن مسئولیت حادثه هواپیما اوکراینی توسط نیروهای مسلح نشان از صداقت و هنر این برادران دارد

سیل سیستان و بلوچستان، تحولات منطقه، رسوایی آمریکا، سانحه هواپیما اوکراینی و تاکید بر رفع مشکلات معیشتی مردم از محور‌های خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای فارس بود.
آمریکایی‌ها در غرب آسیا و سایر نقاط جهان، عامل بی ثباتی و ناامنی در جهان است/ پذیرفتن مسئولیت این حادثه توسط  نشان از صداقت و هنر این برادران دارد

کازرون
حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جنعه امروز اظهار داشت:حادثه هواپیمایی را تسلیت عرض میکنم. تردید نیست که خطای انسانی مهلکی رخ داده است. اما دیدیم دوباره سپاه از حان‌گذشتگی کرد. و سردار شجاع سپاه اسلام در تلوزیون حاضر شد و اعتراف به اشتباه کرد و بدون تقسیم تقصیر همه‌ چیز را برای وحدت جامعه به گردن گرفتند.
این بهترین نوع فداکاری است که یک سردار انجام داد. خیلی‌ها حاضر نیستند تقصیرشان را گردن بگیرند. اما سردار سپاه میگوید عذرخواهی میکنیم و در برابر هر تصمیمی تسلیم هستیم و گردن ما از مو باریم تر است.

من هم چون برادرانم در سپاه از سهم افراد دیگر در حادثه اخیر سخنی نگفتند تا وحدت خفظ شود، سخنی نمیگویم. اما تاریخ اثبات میکند واقعیات را.

آمریکایی‌ها در غرب آسیا و سایر نقاط جهان، عامل بی ثباتی و ناامنی در جهان است.
ما در مسیر انقلابمان گمراه نیستیم. چون ولایتی که از غدیر جوشید، راه ما را روشن ساخته است.

در تاریخ همه مزدوران و سران کفر نابود شده‌اند. و در مقابل کوثر الهی ادامه داشته و زنده مانده است.

هم رهبر انقلاب و هم حضرت امام و هم قانون موکدا از شورای نگهبان حمایت کرده‌اند.
شورای نگهبان حافظ نظام جمهوری اسلامی است. شورای نگهبان نباید بگذارد مجلس قانون گذار کشور در اختیار نامخرم قرار بگیرد.
انانکه پیرو خون شهدا هستند باید همانگونه که از سپاه حمایت کردند، بلید از شورای نگهبان حمایت کنند.
به قول رهبر انقلاب، مردم آنان هستند که در تشییع شهدای مقاومت به خصوص شهید عزیز، سپهبد سلیمانی آمدند، بودند.

مردم هر کمکی که میتوانند، مالی، مواد غذایی، پوشاک و هر اقلامی که نیاز مردم است را به کمیته امداد و هلال احمر برسانند تا به دست هموطنان عزیزمان در سیستان و بلوچستان برسد.

در پایان از سپاه عزیز که اقتدار آفرین برای این ملت و کشور بوده است، تقدیر میکنم.

اقلید

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و اظهار کرد: ماجرای ترور سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکای جنایتکار برای ما ایرانیان، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین بسیار تلخ بوده و هست اما تشییع پیکر پاک این شهید و هم‌رزمانش در عراق و ایران و اظهار همدردی‌های صورت گرفته، درواقع یک رفراندوم بزرگ بود که تا حدودی مرهم بر آلام و زخم‌های جان ما گذاشت و کشته‌شدگان در تشییع این شهید، قطعاً ثواب شهدا را دارند.
وی افزود: با تمام تلخی‌ها، انتقامی که از آمریکا گرفته شد، قلوب و دل‌های ما را تسلی دیگری بخشید و علاوه بر اینکه نشان داد ما نیز توان برابری با آمریکا را داریم و می‌توانیم آن‌ها را از پای درآوریم، به همه ثابت کرد که آمریکا شکست‌پذیر است.
طالبی عنوان داشت: تنها چیزی که کام ما را تلخ کرد، اشتباه و خطای انسانی بود که رخ داد و ما را داغدار جمعی از عزیزانمان و دیگر کشورها کرد.
امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح صادقانه مسؤولیت این حادثه را پذیرفتند، تصریح کرد: این امر نشان از صداقت و هنر این برادران دارد.
خطیب جمعه اقلید با اشاره به ناراحتی شدید فرمانده کل سپاه و سردار حاجی‌زاده که برای خود آرزوی مرگ کرد و...، بیان داشت: بدون شک ملت ما و هر انسان باوجدان و باانصاف، به دلیل یک خطای انسانی (که شاید کار دشمن بود)، نیروهای مسلح خود به‌ویژه سپاه شریف را که 40 سال به‌جز خدمت به مردم و کشور، کاری نکرده است، زیر سؤال نمی‌برد.
طالبی امنیت افراد، تأمین امنیت هوایی و زمینی، جمع‌کردن بساط منافقین، حضور و خدمت‌رسانی در حوادث غیرمترقبه، دفاع از کشور در دفاع مقدس، دفاع از حرم و... را ازجمله خدمات سپاه خواند و گفت: سپاه کارنامه موفقی در کشور داشته مردم به‌خوبی این واقعیت را دانسته و درک می‌کنند.
امام‌جمعه اقلید از بی‌انصافی و حرمت‌شکنی عده‌ای، به بهانه سقوط هواپیما، به این نهاد مقدس انتقاد کرد و با اشاره به تحریک مردم توسط سفیر انگلیس، عنوان کرد: ماجرا از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است که به‌سادگی نمی‌توان به آن دست یافت اما قضیه روشن می‌شود و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، کارشناسان فن، حتماً، مردم را در جریان امر قرار می‌دهند.
وی به گلایه برخی افراد از اینکه چرا در ابتدای امر، ماجرا خطای انسانی عنوان نشد، اشاره کرد و با بیان اینکه قصدی برای سرپوش گذاشتن روی ماجرا وجود نداشت، اظهار داشت: قضایا کم‌کم آشکار شده و پاسخ این سؤال مشخص می‌شود.
طالبی یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری را باید فصل الخطاب قرار داده و در سیاست داخلی و خارجه، در سایه رهنمودهای راهبردی ایشان حرکت کنیم.
خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: برای تمام منطقه غرب آسیا معلوم شد که آمریکا دولتی تروریست بوده و ماهیتش برای همه آشکار شد ازاین‌رو راهی جز فرار و رفتن از منطقه ندارد.
وی تأکید کرد: دولت‌ها و مردم منطقه باید دست‌به‌دست هم دهند و اسباب خروج آمریکا را فراهم کنند چراکه این جنایتکار تنها برای حفظ منافع خود و فتنه‌گری و دفاع از اسرائیل وارد منطقه شد.
امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به موضوع عدم احراز و یا عدم‌تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و با بیان اینکه نقشی در این امر نداشته است، عنوان کرد: شورای نگهبان که مسؤول بررسی اعتراضات و شکایت‌ها است، برای اینکه حقی از فردی ضایع نشود، وقت تعیین کرد تا افراد به‌صورت مکتوب از خود دفاع کنند.
خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه ممکن است عدم احراز یا صلاحیت عده‌ای تأیید شود، گفت: دلیل عدم صلاحیت افراد به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.
وی با اشاره به فرمایشات و تأکید امام خمینی (ره) در لزوم تمکین به نظر شورای نگهبان و عدم رد رأی آن، یادآور شد: اخلاق و ادب اسلامی ایجاب می‌کند به دنبال علت عدم صلاحیت افراد نباشیم و با آبروی افراد بازی نکنیم.

مرودشت 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی ،از مومنان تقاضا داشت که مواظب حب وبغض خود باشندونسبت به دوستان خدا هیچ گونه حب وبغضی به دل راه ندهند.
وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد وخاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی وهم رزمانش وشهادت عده ای از هم وطنانمان در حادثه سقوط هواپیمایی مسافربری،بیان داشت :امروزه مستکبران عالم در هرجای که هستند چیزی جز تباهی وظلم از خود باقی نمی گذارند.
وی افزود:متاسفانه یک عده از سر بی عقلی شیفته غرب وآمریکای جنایتکار هستند ولی غافل از اینکه به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب آنان شیک پوشان متوهش هستند که در لباس نظیف ظاهر گردیده ولی جرم وجنایات آنان در گوشه وکنار عالم دامن گیر هست.
آقائی در ادامه سالروز شهادت نواب صفوی ،این روحانی مبارز را تبریک گفت وافزود:شهید نواب صفوی یک شخصیت بی نظیری بود که غیرت وجوانمردی ورشادت وشجاعت وی بی نظیر بودو یکی از پایه گذاران اصلی این انقلاب ونظام بوده است.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به اعلان نتایج اولیه ثبت نام کاندیده های انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان اشاره نمود وافزود:تعداد محدودی از کاندیده های انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید شده اند وتعداد دیگری هنوز صلاحیت آنان احراز نگردیده است ویا بنا به دلایلی صلاحیت آنان برای تصدی این پست قبول نگردیده است.
وی با بیان اینکه قانون گذار مسیر اعتراض را برای تمامی کاندیده ها رد صلاحیت شده باز گذاشته وقطعا در این زمینه با ظرافت خاصی بررسی ها صورت خواهد گرفت ،تصریح کرد:کاندیده های رد صلاحیت شده نگران بررسی مجدد صلاحیت خود نباشند وبدانند که شورای نگهبان در کمال بی طرفی و بدون هرگونه جانبداری از شخص ویا کاندیده های خاصی در کمال دقت وظرافت به اعتراض های آنان رسیدگی خواهند نمود.
آقائی در ادامه با اذعان به اینکه ممکن است فردی صلاحیت لازم برای تصدی این سمت خطیررا نداشته باشد ،بیان داشت :اگر فردی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت نشد،دلیلی بر این نخواهد بود که خدای نکرده با آبروی آن بازی شود ولذا همگان را به رعایت تقوی الهی نسبت به قضاوت در مورد کسانی که تایید صلاحیت نمی شوند،دعوت نمودواز مردم تقاضا داشت که با آبروی دیگران در این زمینه بازی نکنند.
آقائی شورای نگهبان را به عنوان یکی از دژهای محکم نظام وانقلاب دانست وافزود:اعضای شورای نگهبان متشکل از 6فقیه و6نفر حقوقدان با داشتن 31دفتر استانی وبیش از 45دفتر شهرستانی وقریب به سیصدهزار نفر اعضای هئیت نظارت در یک بازه زمانی خاص اقدام به جمع آوری مستندات وتحقیق در مورد کاندیده های مجلس می نمایند،بنابراین جای هیچ گونه شک وتردیدی در این زمینه وجود ندارد که دیگران بخواهند قصد جانبداری ویا حمایت کورکورانه به این اعضا بزنند.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت:گاهی برخی از کاندیده های مجلس عنوان نموده که در دوره های قبل تایید صلاحیت گرفته ولی این دوره صلاحیت آنان توسط اعضای شورای نگهبان احراز نگردیده است واین در حالی است که ملاک حال فعلی افراد وکاندیده ها می باشد .
وی در ادامه به موضوع سیل اخیر استان سیستان وبلوچستان اشاره نمود وافزود:نزول رحمت الهی به عنوان برکات خداوند متعال می باشد وبنا به مشیت الهی در این برهه زمانی با یک سری خسارت ها روبرو شده است وجای تقدیر وتشکر ویژه از نیروهای همیشه در صحنه وپای کار سپاه وبسیج ونیروهای مسلح وارتش ومردم انقلابی هست ،که با حمایت های همه جانبه خود در کمک به هم نوعان از درد ورنج وآلام آنان می کاهند.
آقائی در ادامه نسبت به موضوع ویژه شدن فرمانداری شهرستان مرودشت ،عرضه داشت :چندین ماه متوالی است که فرمانداری مرودشت به فرمانداری ویژه ارتقاء پیدا نموده وفلذا از مسئولان ذیربط تقاضا داریم که مترصد این ویژه شدن فرمانداری،نسبت به ارتقاء جایگاه اداره جات آن نیز در اسرع وقت همکاری لازم وشایسته صورت گیرد.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن اشاره به هیاهوی برخی رسانه های دشمن نما در پی خطای مهلک انسانی رخ داده در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری که در آن منجر به شهادت تعدادی از هم وطنان ما گردید،بیان کرد:جنگ نفس گیر رسانه ای در انتقام گیری از نیروهای مسلح وبه ویژه سپاه تحت لوای خونخواهی جانباختگان هواپیمای مسافربری توسط یک عده رسانه دشمن شکل گرفته است ولی غافل از اینکه مردم هوشیار ما متوجه هستند که یک عده به دنبال انتقام گیری از نیروهای مقتدرومظلوم  سپاه ما هستند.
وی افزود: یک عده با هیاهوی رسانه ای در حال تلاش برای تبرئه نمودن مجرم اصلی این عامل دلخراش هستند ولی بدانند که امثال سردار حاجی زاده ها فرزندان این نظام وانقلاب هستند ومردم با فریاد بلند ورسای خود حمایت همه جانبه از این فرزندان خود در مجموعه پرتوان وزحمتکش سپاه وارتش را اعلام دارندودشمنان نظام بدانند که با این تفرقه اندازی ها ،چیزی جز خفت خواری همچون موارد مشابه وگذشته ، نصیب آنان نخواهد شد.
آقائی در پایان از ظرفیت های شهرک صنعتی شهرستان سخن به میان آورد که متاسفانه برخی از این ظرفیت ها با وجود شرایط مستعد،مغفول مانده است ونیازبه توجه بیشتر مسئولان در این زمینه هست.   
شایان ذکر است که بعد از مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه،راهپیمایی نمازگزاران مرودشتی در حمایت از اقتدار وصلابت نیروهای مسلح وسپاه مقتدر از محل مصلی نماز جمعه تا درب سپاه ناحیه مقاومت مرودشت صورت گرفت .

گراش
حجت الاسلام والمسلمین بخشایش پور در خطبه اول با قرائت آیه 21 بقره مردم را به تقوای الهی توصیه کرده، و در ادامه مباحث سبک زندگی اسلامی با موضوع اقتصاد را طبق روال هفته های گذشته ارائه کرد. ایشان با استناد به حدیث امام صادق علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که فرمودند: «طلبُ الکسبِ فریضةٌ بعد الفريضة» بیان داشت کسب روزی حلال بعد از نماز واجب شده، حتی در روایات هم ردیف جهاد بیان و کارگر همطراز با انبیا عنوان شده است.
ایشان در ادامه افزودند: برخی در کسب و کار خود رعایت حلال و حرام را نمی کنند و حتی گاهی توجیه هم می آورند که این رفتار در کلام پیامبر اکرم به  «دابة» تشبیه شده، یعنی گناهی که به مرور رشد می کند و در نهایت تمام قلب را می میراند؛ بنابراین با توجه به اینکه دنیا در مقابل آخرت همچون نمی در مقابل دریاست سعی کنیم بخاطر دنیای زود گذر عقبای همیشگی را خراب نکنیم.

بخشایش پور در خطبه دوم ضمن تاکید بر تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات به جریان شهادت فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی در 64 سال قبل اشاره کرده و گفت: شهید نواب صفوی دارای شخصیتی ژرف اندیش و مجاهدی موقع شناس بوده که مقام معظم رهبری ایشان را از افراد تاثیرگذار در سیره رفتاری و فکری خود معرفی می نمایند.
امام جمعه گراش ضمن تشکر از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر جانباختگان و شهدای حادثه هواپیمای اوکراین بیان کردند بعد از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر اولین سیلی انتقام سخت کام مردم را به شیرینی تبدیل کرد اما حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی از حلاوت این شیرینی کاست. البته این جریان (سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین) و صحبت‌های صادقانه و بر اساس مستندات قطعی دو سردار بزرگ سپاه اسلام ناراحتی ایجاد شده را فروکش کرد. البته این جریان دارای چند رویه است. یک روی ان:اختلالات ایجاد شده از سوی آمریکای جنایتکار است که شرایط کشور را به سمت شرایط جنگی برده بود. روی دوم  این جریان فرصت طلبی فتنه گران است که از تجمع عاطفی دانشجویان سوء‌استفاده کرده و خواستند حوادت تلخ آبان ماه را تکرار کنند. (حضور سفیر گستاخ و نحس انگلیس روباه صفت این جریان و این فتنه استکباری را نمایان ساخت)
روی دیگر این ماجرا شعله ور سازی آتش انتقام از نیروهای سرافراز سپاه بویژه خوارکنندگان کفار  «سردار حاجی زاده» بود.
ایشان در ادامه با استناد به آیات شریفه 14 تا 18 سوره ابراهیم که می فرماید اعمال کفار چون آتش تبدیل شده به خاکستر است، بیان داشتند: سپاه 41 سال فتنه ها و آتش های طراحی و ایجاد  شده توسط کاخ سفید را تبدیل به خاکستر کرده، و توطئه نابودی ایران تا سال 2020 را خنثی نموده اند. توطئه ای که کارشناسان کاخ سفید می گفتند باید تا سال 2020 کار ایران تمام شود وگرنه تا سال 2025 شاهد فروپاشی آمریکا خواهیم بود. 
نکته آخر بیان شده توسط جناب بخشایش پور در خطبه دوم توجه به مشکلات ناشی از سیل سیستان و بلوچستان بود و به مردم خیراندیش و مجموعه های خدماتی و خیریه هاتوصیه کردند با جدیت جهت کمک به مردم سیل زده این منطقه وارد عرصه شوند.


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان