کد خبر: ۱۳۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

گازگرفتگی در تالار عروسی مرودشت ۲۲ نفر را روانه بیمارستان کرد

رئیس اورژانس استان فارس گفت: در یک مراسم عروسی به دلیل نشت گاز‌های سمی، ۲۲ نفر دچار مسمومیت شدند و به مراکز درمانی انتقال یافتند.
محمد جواد مرادیان رییس اورژانس فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،گفت: ساعت ۲۳:۱۱ دقیقه (۲۶ دیماه ۹۸) موضوع وقوع گازگرفتگی در یک تالار عروسی به مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ فارس اطلاع داده شد و بلافاصله امدادگران با ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه در تالار تخت جمشید واقع در جاده بند امیر اعزام شدند.

او افزود: دراین حادثه ۲۲ نفر از مهمانان این مراسم عروسی دچار مسمومیت شدند.

مرادیان ادامه داد: ۱۰ مصدوم پس از دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان مطهری مرودشت اعزام شدند و یک مصدوم نیز سرپایی در محل حادثه درمان شد.

رییس اورژانس فارس بیان کرد: بر اساس گزارش دریافت شده ۱۱ مصدوم نیز بصورت شخصی به بیمارستان مطهری مرودشت مراجعه کردند.

رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۵۳۷ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان فارس به ثبت رسیده است.

او افزود: ۲۴۱ مورد از این مسمومیت‌ها پس از اقدامات درمانی در محل درمان و ۲۸۱ نفر هم به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

مرادیان ادامه داد: این آمار به ترتیب نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ و ۲۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در این مدت ۱۵ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

مرادیان با بیان این مطلب که در فصل سرما هنگام استفاده از وسایل گرمازا نکات ایمنی رعایت شود، اظهار کرد: از علائم مسمومیت با گاز CO سردرد، سرگیجه، تهوع که در صورت ادامه و تماس بیشتر با گاز منوکسید کربن علائم شامل استفراع، سوزش چشم، گلو و بینی، اختلال حواس، تشنج و کما بوده که در نهایت در موارد شدید به مرگ منتهی می‌شود.


نظرات بینندگان