کد خبر: ۱۳۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس:

فقط پتو، پالتو، کاپشن نو و غذاهای کنسروی برای مناطق سیل زده قابل استفاده است/ تا فروکش کردن کامل آب، اعزام نیروی انسانی به منطقه سیستان نداریم

سرهنگ سرورزاده گفت: در جمع آوری البسه برای مناطق سیل زده سیستان با توجه به پوشش بومی و خاص مردم منطقه، با محدودیت هایی روبرو هستیم و از مردم می خواهیم فقط لباس های گرم کننده مثل پالتو و کاپشن کمک کنند.

به گزارش شیرازه، یک هفته از سیل در منطقه سیستان می گذرد و با همه مساعدت ها و کمک‌های مسئولان و مردم ایران، هنوز مردم در این خطه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. در این هوای سرد و یخبندان درخواست مردم مناطق سیل زده، با اولویت لوازم گرمایشی و بعد غذاهای فوری و کنسرو شده است.
در البسه، فقط پالتو و کاپشن نو برای مناطق سیل زده جمع آوری می کنیم/ تا فروکش کردن کامل آب، اعزام نیروی انسانی به منطقه سیستان نداریم

سرهنگ پاسدار سید مجتبی سرورزاده رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه منطقه سیستان، یک منطقه وسیعی است و طبق صحبت هایی که شده است، از نظر نیروی انسانی، مردم منطقه پای کار هستند، تصریح کرد: سیلاب در این منطقه، مانند خوزستان نیست که نیاز به مهارشدن داشته باشد، مسیر عبورش مشخص است و برای هدایت آن، ماشین آلات نیاز است که از مناطق مختلف از جمله استان فارس، ماشین آلات مورد نیاز اعزام شده است.

به گفته وی، بر اساس هماهنگی های انجام شده، امکانات و تجهیزات و جمع آوری کمک های مردمی با اعلام به گروه های جهادی و نیروهای مستقر در استان، به سیستان اعزام شده و می شود.

سرورزاده افزود: تاکنون یک تریلر از این کمک ها و همچنین یک آشپزخانه سیار با بالغ بر 40 نیرو و ظرفیت پخت روزانه 5هزار وعده غذای گرم به منطقه اعزام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه اقلام مورد نیاز در این مناطق، پتو و لوازم گرم کننده است، تأکید کرد:با توجه به اینکه پوشش مردم منطقه، با لباس های محلی و بومی خاص خود است، برای جمع آوری لباس با محدودیت هایی روبرو هستیم و در این مورد، توصیه می کنیم لباس های گرم کننده نو مثل پالتو و کاپشن برای منطقه سیستان جمع آوری شود.

وی با اعلام اینکه از نظر مواد غذایی هم بیشتر کنسروجات نیاز است چون امکان استفاده از وسایل و لوازم پخت و پز در شرایط کنونی وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به استقرار تیم های پزشکی سیستان در مناطق سیل زده این استان، دارو و امکانات پزشکی هم به آنان سپرده شده است، اما داروهای عمومی را در کنار دیگر اقلام می پذیریم.

سرورزاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیاز اعزام نیروی انسانی برای ارائه خدمات نیست اظهار داشت: مردم کمک های خود را می توانند به پایگاه ها، حوزه ها و نواحی مقاومت بسیج و نیز گروه های جهادی جهت ارسال به مناطق سیل زده سیستان اهداء کنند.

دکتر بهارلویی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس هم در گفتگو با خبرنگار ما، با تصریح بر اینکه کمک های بهداشتی و داروهای عمومی مردم را به صورت تجمیعی در مراکزی که آماده دریافت کمک های مردمی سپاه و بسیج هستند، جمع آوری کرده و به مناطق سیل زده سیستان ارسال خواهیم کرد، اظهار داشت: درحال حاضر با وجود اعلام آمادگی بسیاری از پزشکان استان برای حضور در مناطق سیل زده، اما اعزام نیرو نخواهیم داشت؛ چرا که فعلا نیروهای مستقر در استان سیستان برای این امر کفایت می کند.

وی تأکید کرد: با فروکش کردن آب و اسکان مردم، قطعا نیاز به حضور نیروهای پزشکی می باشد که بسیج جامعه پزشکی فارس در حال آماده باش کامل برای اعزام نیرو به آن مناطق است.

محمد عاشوری معاون آماد و پشتیبانی سپاه فجر فارس هم قبلا از ارسال یک کامیون کمک های مردمی در هفته گذشته به ممنطقه سیل زده سیستان و نیز اعزام یک آشپزخانه سیار خبر داده بود.

به گزارش شیرازه، بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا هم روز گذشته در بازدید از این مناطق، اظهارکرد: آب در مناطق سیل زده فروکش کرده و اغلب روستاها از حالت بحرانی خارج شده اند، هر چند همچنان در بعضی نقاط راه ها مسدود و امدادرسانی فقط از طریق بالگرد امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث اصلی در مواقع بروز بحران موضوع تامین امنیت بوده، گفت: خوشبختانه منطقه از این بابت در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و مشکل امنیتی خاصی گزارش نشده است.

در ادامه این گزارش ایسنا، عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مدیر بحران استان خسارتی ۱۰۰۰ میلیاردی برآورد کرده است»، گفت: این عدد خسارت روز به روز بیشتر می‌شود و قرار است تا روز یکشنبه خسارات برآورد شده و به هیات دولت برود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان