کد خبر: ۱۳۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
رییس کل دادگستری فارس خبر داد:

تشکیل 43 پرونده فساد اقتصادی در استان فارس

رییس کل دادگستری استان فارس از تشکیل 43 پرونده فساد اقتصادی در استان فارس خبرداد.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در نشست قضایی استان با حضور رییس سازمان بازرسی کشور با اشاره به این که سالانه بیش از 400 هزار پرونده به مجموعه قضایی استان وارد می شود، گفت: طی چند مدت اخیر اقدامات زیادی به منظور کاهش ورودی پرونده های قضایی در سطح استان انجام شده است.

تشکیل 43 پرونده فساد اقتصادی در استان فارس

وی با اشاره به این که در دوران تحول قوه قضاییه مبارزه با فساد اقتصادی به جد در دستور کار است، بیان کرد: طی یک سال گذشته 11 پرونده مربوط به اخلال در نظام اقتصادی و بازار ارز در شعبه ویژه جرایم اقتصادی استان رسیدگی شده که مرتکبین آن به حبس های طولانی محکوم شده اند.

رییس کل دادگستری استان فارس از تشکیل 43 پرونده مفاسد کلان و غیر کلان اقتصادی خبرداد و بیان کرد: این پرونده ها مربوط به شهرستان های استان از جمله مرودشت، زرقان، ارسنجان است.

وی در ادامه با تاکید بر این که یکی از موضوعات در دستور کار مجموعه قضایی استان، افزایش سرمایه اجتماعی است، بیان کرد: در این راستا طی نظرسنجی های انجام شده دستگاه قضایی استان فارس طی چند مدت اخیر امتیاز خوبی در جلب رضایت ارباب رجوع داشته است.

حجت الاسلام موسوی از حبس زدایی به عنوان یکی دیگر از اولویت های مجموعه قضایی استان یاد کرد و گفت: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون بیش از شش هزار زندانی در سطح استان آزاد شده اند البته طی ده روز گذشته نیز بیش از 1000 زندانی دیگر نیز آزاده شده اند.

وی گفت: در حال حاضر 50 زندانی مهریه در سطح زندان های استان است.

رییس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر این که 92 درصد از ابلاغات دادگستري فارس به صورت الکترونیک انجام می شود، اظهار کرد: در راستای رسیدگی به پرونده های مسن طی چند مدت اخیر با اقدامات صورت گرفته بخش عمده ای از این پرونده ها تعیین تکلیف شده اند و در حال حاضر کمتر از 500 پرونده با عمر بالاتر از دو سال در مجموعه قضایی استان است که این نشان دهنده همت مضاعف قضات فارس است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان