کد خبر: ۱۳۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
استاندار فارس خبر داد:

احداث پارك موزه دفاع مقدس در ۱۲ شهرستان فارس/ تکمیل یادمان شهدای گمنام استان فارس تا سال آینده

رحیمی گفت: نمایشگاه دائمی دفاع مقدس، علاوه بر ارزش معنوی آن، یک فرصت گردشگری و درآمد زایی مناسب برای شهر شیراز است.

به گزارش شیرازه، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با تصریح بر اینکه موضوع اصلی این شورا به همه دستگاه‌ها و نهادها مربوط است و همه به آن اعتقاد دارند؛ اظهار داشت: انجام هر اقدامی در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ارج نهادن به پیشکسوتان این حوزه است که دارایی‌های ارزشمند جامعه هستند.

وی ضمن درخواست از همه دستگاه‌های اجرایی و عمومی برای به کار گیری آنچه در اختیار دارند در زمینه ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنند، افزد: هر اقدامی در جهت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نظر ما مصوب این شورا تلقی شده و محدودیتی برای انجام آن وجود ندارد.

رحیمی ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که تا‌کنون انجام شده تعیین شهدای شاخص استان، یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌ها، کسب رتبه بدتر در برگزاری نکوداشت ایثارگران و تالیف کتب و نشر آثار فرهنگی را از جمله این تلاش‌ها برشمرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ۲۵ یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌های فارس پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا دارند، از مسئولان برنامه و بودجه و معاونت عمرانی استان خواست تامین اعتبار این پروژه ها جهت تکمیل در سال آینده را در دستور کار قرار دهند.

وی ابراز امیدواری کرد سایر پروژه های یادمان شهدای گمنام در شهرستان ها نیز به تدریج و با تامین اعتبارات لازم تکمیل شود.

برگزاری جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن تاکید شد و استاندار فارس نیز تاکید کرد: همه فرمانداران مکلف به برگزاری این جلسات هستند.

رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس، این نمایشگاه را علاوه بر ارزش معنوی آن یک فرصت گردشگری و درآمد زایی مناسب برای شهر شیراز برشمرد و از شهرداری، میراث فرهنگی و سایر دست اندرکاران خواست توجه ویژه ای به راه اندازی چنین نمایشگاهی داشته باشند.

وی به موضوع تاسیس پارک موزه در ۱۲ شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح مقدماتی همچون برگزیدن مراکز شهرستان‌هایی که دارای تعداد بیشتر شهدا نسبت به جمعیت آنها هستند و وجود اراضی دولتی در این شهرستان‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

این مسئول افزود: به رغم اینکه بودجه سال آینده دولت انقباضی است امیدواریم شرایط به گونه ای باشد که اعتبارات لازم در حوزه دفاع مقدس تامین شود.

این مسئول درباره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیز بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و تقصیم وظایف مشخص برای همه دستگاه‌های متولی و همکار تاکید کرد.

نظرات بینندگان