کد خبر: ۱۳۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۸
آیت الله دژکام در دیدار با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر صدرا:

باید ماهیت شهر صدرا را مشخص کنید/ شهر صدرا می تواند با ماهیت یک شهر زیبای علمی ـ دانشگاهی رشد پیدا کند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: برای حل مشکلات صدرا باید جلسه کاری مشخصی با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت راه و شهرسازی و مدیران کلان استانی تشکیل شود
به گزارش شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه باید ماهیت شهر صدرا را مشخص کنید گفت: کسانی که در ابتدا شهر صدرا را ایجاد کردند در پی حل مشکل مسکن بودند، اما برای ماهیت آن فکری نشده است. از ابتدا باید به این مطلب که اقتصاد صدرا چگونه می شود، شهر صدرا چه خدماتی به کشور ارائه می کند؟ باید توجه می شد تا جمعیت متناسب با آن خدمت و ماهیت در شهر صدرا گرد هم می آمدند. 
وی افزود: برای حل مشکلات صدرا باید جلسه کاری مشخصی با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت راه و شهرسازی و مدیران کلان استانی تشکیل شود تا هدف گذاری شهری صدرا و ماهیت آن بررسی و اشکالات موجود اصلاح گردد.

باید ماهیت شهر صدرا را مشخص کنید/ شهر صدرا می تواند با ماهیت یک شهر زیبای علمی ـ دانشگاهی رشد پیدا کند/برخی فکر می کنند خان را بیرون کرده اند و خودشان شده اند خان
دژکام با اشاره به طرح اقدام ملی تولید مسکن و جانمایی آن در شهر صدرا فرمود: اخیراً 500 هکتار زمین با کاربری مسکونی به غرب صدرا اضافه شده که پیش بینی می شود 180 هزار نفر جمعیت را در خود جای دهد. باید سوال شود آیا این رشد طبیعی است یا مهاجرت است؟ مهاجرت از کجا؟ چرا این هزینه ها در محل های مردمی که قصد مهاجرت دارند انجام نمی شود؟

 نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: در حال حاضر 2000 روستای متروکه داریم، ما می آییم جمعیت را از جای دیگری می آوریم، آن وقت لازم است مثلاٌ 20-30 مدرسه و ... ساخته شود. این سود به جیب چه کسانی می رود؟ علاوه بر منافع عده ای و حاشیه های سودجویانه، مشکلات و معضلات اجتماعی نیز در پی این مهاجرت ها ایجاد می گردد.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به وضعیت فعلی اظهار داشت: فرهیختگان و مردم را در تصمیم گیری ها مشارکت دهید و مسائل را برای آنان بازگو نمایید.

آیت الله دژکام با اشاره به وجود بیمارستانهای سوانح و سوختگی، بیمارستان پیوند اعضاء، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علم و صنعت و سایر مراکز علمی که در حال ساخت یا راه اندازی در شهر صدرا هستند؛ بیان داشت: شهر صدرا می تواند با ماهیت یک شهر زیبای علمی ـ دانشگاهی رشد پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رشد شهر باید متناسب با هدف گذاری ها و امکانات صورت پذیرد. اما متأسفانه همیشه برنامه ریزان ما در جایی دیگر نشسته اند و به جای مردم تصمیم می گیرند. این نوع مدیریت، مدیریتی است که از زمان شاه به ارث رسیده است. مقام معظم رهبری بارها بر مردمسالاری دینی و حضور مردم در عرصه های تصمیم گیری تأکید نموده اند.

وی اضافه کرد: برخی فکر می کنند خان را بیرون کرده اند و خودشان شده اند خان. از این مُلک مرحوم زالی بیرون شده است و حالا کس دیگری آمده و جای او را گرفته است. تا وقتی فرهنگ مردم سالاری دینی نهادینه نشده، بازهم خانها بالای سر مردم می آید. زمینه سازی این مردم سالاری بر عهده شورای شهر است. باید فاصله خود را با مردم کم کنید. باید تلاش کنید تا هویت شهری بر هویت شخصی آنان غلبه پیدا کند، در صورت غلبه هویت شهری، مردم می گویند ما منافع مشترک داریم.

 نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه افزود: آموزش و پرورش، روحانیت و دیگران باید به میدان بیایند و در همین راستا قدم اول برداشته شود.

وی در توصیه به شهردار و شورای اسلامی شهر صدرا ابراز داشت: در کنار مسائل کلان مدیریت شهری، مسائل جزئی را نیز از نگاه خود دور ندارید و مسائل کلان و جزئی را تلفیق نموده و از ظرفیت مشاوران قوی که علاوه بر مشورت، قدرت القاء و اجرا نیز داشته باشند استفاده کنید. 
آیت الله دژکام با بیان اینکه ما هنوز در حل مسائل برای مردم، نقش خودِ مردم را ندیده ایم افزود: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم ما در مرحله جامعه پردازی هستیم. 

 امام جمعه شیراز خطاب به شهردار شهر صدرا اظهار دارشت: آقای پرنیان، شما شهردار مردمید، براساس رأی مردم به عنوان شهردار انتخاب شدید، با همراهی مردم تغییرات را آغاز کنید. باید مانند طبیب باشید، جهت گیری کنید و مردم را در این مسیر قرار دهید. اگر جامعه به این سمت رفت، ایران به همان آبادانی که می خواهید خواهد رسید.






نظرات بینندگان