کد خبر: ۱۳۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۸
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست قضایی استان فارس:

اگر در دستگاهی فسادی رخ دهد در درجه اول مدیر آن دستگاه و حفاظت و حراست آن دستگاه باید پاسخگو باشند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قوه قضائیه با هرگونه فساد برخورد جدی و قاطعانه خواهد کرد، گفت: گلوگاه‌های فساد در ادارات برچیده می‌شود.
حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست قضایی استان فارس، گفت: قوه قضائیه با هرگونه فساد برخورد جدی و قاطعانه خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه باید گلوگاه‌های فساد در ادارات شناسایی و از بین برده شوند، افزود: اگر فساد در تمامی حوزه‌های مختلف برچیده و خشکانده شود، کشور از کارآمدی بیشتری برخوردار خواهد شد.

حجت الاسلام درویشیان با تاکید بر تقویت نظارت‌های درون دستگاهی، ادامه داد: از مدیران دستگاه‎ها می‌خواهیم نظارت درون دستگاهی را در دستور کار جدی قرار دهند و اگر در دستگاهی فسادی رخ دهد در درجه اول مدیر آن دستگاه و حفاظت و حراست آن دستگاه باید پاسخگو باشند که چرا به وظیفه قانونی خود عمل نکرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود: پنهان کاری، عدم شفافیت، ایجاد رانت و دسترسی عده‌ای به بیت المال موجب ارتقا کشور نمی‌شود و زمینه نارضایتی جامعه را فراهم می کند.

او ادامه داد : در این زمینه برنامه‌ی این سازمان استفاده تمام و کمال از سامانه‌های بازرسی به ویژه در بخش‌های مالیات و گمرگ است که باعث می‌شود از مسائلی، چون عدم شفافیت و ایجاد فساد جلوگیری و زمینه‌ی اجرای قانون فراهم شود.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی هم با اشاره به این که سالانه بیش از ۴۰۰ هزار پرونده به مجموعه قضایی استان وارد می‌شود، گفت: طی چند مدت اخیر اقدامات زیادی به منظور کاهش ورودی پرونده‌های قضایی در سطح استان انجام شده است.

او با اشاره به این که در دوران تحول قوه قضاییه مبارزه با فساد اقتصادی به جد در دستور کار است، بیان کرد: طی یک سال گذشته ۱۱ پرونده مربوط به اخلال در نظام اقتصادی و بازار ارز در شعبه ویژه جرایم اقتصادی استان رسیدگی شده که مرتکبین آن به حبس‌های طولانی محکوم شده اند.

رییس کل دادگستری استان فارس از تشکیل ۴۳ پرونده مفاسد کلان و غیر کلان اقتصادی خبرداد و بیان کرد: این پرونده‌ها مربوط به شهرستان‌های استان از جمله مرودشت، زرقان، ارسنجان و ... است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که یکی دیگر از موضوعات در دستور کار مجموعه قضایی استان افزایش سرمایه اجتماعی است، بیان کرد: در این راستا طی نظرسنجی‌های انجام شده دستگاه قضایی استان فارس طی چند مدت اخیر امتیاز خوبی در جلب رضایت ارباب رجوع داشته است.

حجت الاسلام موسوی از حبس زدایی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مجموعه قضایی استان یاد کرد و گفت: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون بیش از شش هزار زندانی در سطح استان آزاد شده اند البته طی ده روز گذشته نیز بیش از یک‌هزار زندانی دیگر نیز آزاده شده اند.

او گفت: در حال حاضر ۵۰ زندانی مهریه در سطح زندان‌های استان است.

رییس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر این که ۹۲ درصد از ابلاغات دادگستری فارس به صورت الکترونیک انجام می‌شود، اظهار کرد: در راستای رسیدگی به پرونده‌های مسن طی چند مدت اخیر با اقدامات صورت گرفته بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده اند و در حال حاضر کمتر از ۵۰۰ پرونده با عمر بالاتر از دو سال در مجموعه قضایی استان است که این نشان دهنده همت مضاعف قضات فارس است.
نظرات بینندگان