کد خبر: ۱۳۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

پخت روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده توسط موکب‌های استان فارس

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده توسط موکب‌های استان فارس تهیه می‌شود.

 اسکندر قاسمی با بیان اینکه تعداد ۵ موکب از مواکب اربعین حسینی استان فارس جهت خدمت رسانی به مردم سیل زده استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شده است، گفت: موکب‌های استان فارس روزانه نزدیک به ۶ هزار پرس غذا برای توزیع در مناطق آسیب دیده پخت و توزیع می‌کنند.

پخت روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده
او با اشاره به اینکه در کنار بحث پخت غذای گرم، پخت نان گرم و همچنین توزیع نان‌های خشک محلی هم از دیگر برنامه‌های مواکب استان فارس است، ادامه داد: تا کنون مقدار ۱۵ هزار لیتر آب معدنی از طریق موکب‌های استان به منطقه ارسال گردیده که در صورت نیاز بازهم آب آشامیدنی و سالم به مناطق آسیب دیده ارسال خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس ادامه داد: موکب شهید جابر شهرستان مرودشت، موکب اباصالح المهدی (عج) شهرستان اقلید، موکب شهدای شهرستان فسا، موکب سقاخانه حضرت اباالفضل العباس (ع) شیراز و موکب شهدای ارباب شهرستان کوار از مواکب اعزام شده به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که خادمین این مواکب ضمن خدمات پخت غذا، به لایروبی و تمیزکردن منازل آسیب دیده از سیل اخیر در کنار برادران عزیز سپاه و سایر نهاد‌های خدمت رسان مشغول هستند.

قاسمی در ادامه گفت: ارسال و توزیع لباس‌های گرم، پتو، کنسروجات، کیک و کلوچه، لوازم بهداشتی فردی نیز از دیگر خدمات مواکب استان فارس است و این موکب‌ها تا زمان نیاز جهت خدمت رسانی در منطقه حاضر می‌باشد.

او با بیان اینکه موکب‌های اربعین حسینی استان فارس در کنار مردم عزیز ایران بوده و خادم آنان هستند، افزود: موکب‌های اربعین اعم مدیران اجرایی، هیئت امنا آنان و همه خادمان بزرگوار آن، خدمت رسانی به مردم آسیب دیده و رنج دیده را در راه خدمت به مولا اباعبدالحسین (ع) می‌بینند و برای این امر هر اقدامی را انجام می‌دهند.
نظرات بینندگان