کد خبر: ۱۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

اعزام ۱۵ تیم عملیاتی و امدادی از جمعیت هلال احمر فارس به شهرستان فنوج / توزیع اقلام بین آسیب دیدگان ناشی از سیل

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از اعزام ۱۵ تیم عملیاتی و فرماندهی مدیریت به سیستان و بلوچستان خبر داد.
از اعزام ۱۵ تیم عملیاتی و فرماندهی مدیریت به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این تیم‌ها از شهرستان‌های داراب، لارستان، فسا و نی ریز توسط ۱۰ خودرو کمک دار و ۴ خودرو گروهی با تجهیزات انفرادی و تخصصی به منظور امدادرسانی به مردم آسیب دیده از سیل، به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

او ادامه داد: در حال حاضر نیرو‌های امدادی از این استان، در شهرستان فنوج استان سیستان مستقر است.

درویشی افزود: وضعیت ۱۵ منطقه توسط امدادگران و نجاتگران و همچنین گروه‌های تخصصی استان فارس مورد ارزیابی قرار گرفته و توزیع اقلام ضروری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل در حال انجام است.

او با اشاره به راه اندازی انبار امدادی جمعیت هلال احمر استان فارس در شهرستان فنوج، تصریح کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته از ۵۴۷ منزل مسکونی منطقه، ۳۲ منزل غیرقابل سکونت می‌باشد و همچنین از ۶۲۱ خانواری که در ۱۵ منطقه ارزیابی شده وجود دارند، ۳۱۳ خانوار نیازمند کمک هستند که اقلام بین آن‌ها در حال توزیع است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: تاکنون جمعا ۸۰۰ میلیون ریال از سوی مردم فارس به حساب‌های هلال احمر برای کمک به آسیب دیدگان سیستان و بلوچستان و جنوب و جنوب شرق کشور واریز شده است.

او با اشاره به اقلام موردنیاز سیل زدگان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵۰۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، ۲۲۰ شعله والور و ۲۵۰۰ تخته پتو از جمعیت فارس به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

درویشی بسته‌های مواد غذایی را حاوی ۱۰ هزار قوطی تن ماهی، ۱۰ هزار قوطی کنسرو بولیا، ۵ هزار قوطی کنسرو برنج، ۲۵۰۰ بسته خرما، ۲۵ هزار عدد لیوان یکبار مصرف و ۲۵ هزار عدد قاشق و چنگال برشمرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس در پایان گفت: روش‌های کمک‌های مردمی برای آسیب دیدگان جنوب و جنوب شرق کشور از طریق وجوه نقدی به حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌ها، همچنین شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک ملت و شماره حساب ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه کارگران و کد دستوری #۱۱۲* نیز در اختیار شهروندان فارسی است.

گفتنی است: بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان