کد خبر: ۱۳۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۸
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

تولید فرآورده‌های آلومینیوم و فولاد با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰ میلیون یورو

طرح کارخانه ۵۰۰ هزار تنی تولید کک نفتی کلسینه و فرآورده‌های پایه صنایع آلومینیوم و فولاد با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون یورو در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شد.
 فریدون فدایی‌دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح تولید مواد پایه آلومینیوم و فولاد کشور در لامرد، گفت: تامین مواد اولیه فولاد و آلومینیوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با تکیه بر توان مهندسی و اجرایی، طرح جامع مطالعاتی ساخت کارخانه ۵۰۰ هزارتنی تولید کک نفتی کلسینه (CPC) و دیگر فرآورده‌های پایه صنایع آلومینیوم و فولاد تهیه شد.

فدایی دولت افزود: اجرای این طرح با مشارکت بخش خصوصی در شرایطی که دشمنان و نظام سلطه در صدد تحریم صنایع فلزی کشور هستند، حاکی از عزم صنعتگران برای نقش آفرینی فعال در توسعه اقتصادی کشور و بهره‌مندی از ظرفیت بی‌بدیل این منطقه اقتصادی است.

سرمایه گذار طرح تولید مواد پایه آلومینیوم و فولاد نیز گفت: بر اساس پیش بینی‌ها، مقرر بود این طرح در نقطه دیگری عملیاتی شود، اما با درخواست و حمایت‌های مدیرعامل منطقه ویژه لامرد و ارزیابی دقیقی که از مزیت‌ها و مشوق‌های این منطقه صورت گرفت، تصمیم شرکا بر این شد تا این طرح در این منطقه اجرا شود.

سید جواد حسینی افزود: ساخت این کارخانه علاوه بر اینکه در مرحله اول موجب اشتغال زایی ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم می‌شود، دغدغه‌های سرمایه گذاران در تامین CPC (کک نقتی کلسینه) هم رفع می‌شود و این حجم تولیدی می‌تواند بخش اعظمی از نیاز کشور را تامین کند.

این سرمایه گذار با بیان اینکه مواد اولیه مرحله نخست این کارخانه در کشور قابل تامین خواهد بود، اضافه کرد: حدود ۱۲۰ میلیون یورو اعتبار اولیه برای ساخت این کارخانه تامین شده است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرمجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جنوب استان فارس و در فاصله ۳۷۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.
نظرات بینندگان