کد خبر: ۱۳۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

۳۰ بهمن؛ آخرین مهلت پزشکان برای ثبت‌نام کارتخوان

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی آخرین مهلت پزشکان برای ثبت‌نام کارتخوان را ۳۰ بهمن اعلام کرد.
به نقل از سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد جهانگیری درباره پزشکانی که تا ۳۰ بهمن اقدام به ثبت کارتخوان نکنند، گفت: رویکرد ما در مراحل اول، دوم و سوم مذاکره و اطلاع‌رسانی است. حال اگر تا ۳۰ بهمن برخی پزشکان به ثبت کارتخوان اقدام نکنند، قرار است سازمان امور مالیاتی فهرست آن افراد را در اختیار ما قرار دهد تا ما ابتدا گفتگو و سپس اعمال قانون کنیم که بر اساس قانون انجام می‌شود.
وی افزود: اگر هم این اعمال قانون از مسیر ما انجام نشد، سازمان امور مالیاتی مبانی دارد که می‌تواند اعمال قانون کند، بنابراین این اعمال قانون در هر دو صورت انجام می‌شود، زیرا قانون به صراحت نحوه انجام کار را اعلام کرده است.
جهانگیری تاکید کرد: بنابراین اعمال قانون بر اساس جرائمی که تعیین شده انجام می‌شود. در عین حال این اعمال قانون در زمینه تمدید پروانه‌ها هم می‌تواند اعمال شود. البته ما با رایزنی‌هایی که کردیم امیدواریم هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نشود، زیرا کاری که با تعامل و در کمال آرامش و دور از جوسازی باشد به خوبی پیش می‌رود.
وی افزود: در عین حال از رسانه‌ها هم می‌خواهیم که در این راستا کمک کنند و در وهله اول از پیش قضاوت نکنند و دوم حمایت کنند تا همه در این شرایط سخت اقتصادی با تعامل پیش رویم و بتوانیم به شفاف‌سازی برسیم و کار را انجام دهیم.
جهانگیری گفت: ​اصرار داریم که قبل از اتمام این زمان، کار را پایان دهیم تا نشان دهیم که به سمت قانون‌گرایی حرکت می‌کنیم.

نظرات بینندگان