کد خبر: ۱۳۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
بسته ویژه خبری شیرازه؛

حمله عضو جبهه پایداری به لاریجانی / متوسط ماندگاری نمایندگان در مجلس چقدر است؟ / منتجب‌نیا: خدمت رهبری شهادت می‌دهم اکثر ردصلاحیت‌شدگان طرفدار نظام هستند

رصد‌خانه «شیرازه»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مهدی نصیری: در نقد «بازرگان» جانب انصاف را رعایت نکردیم / پیش‌بینی هاشمی‌طبا از مشارکت مردم در انتخابات و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
صدا و سیما باید به نفع صندوق رأی تبلیغات کند، نه یک جناح خاص

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در رسانه ملی در بحث برنامه‌سازی سیاسی فقط روی یک بخش یا جناح تمرکز می‌کنند و بقیه جنبه‌ها یادشان می‌رود و جالب است به جای این‌که تنوع دهند و بخواهند تمامی قشر‌ها و جریان‌ها را پای تلویزیون بکشند، همین بخش را هم از زاویه دید یک عده خاص می‌بینند. طبیه سیاوشی در گفتگو با ایلنا، درباره این‌که چرا این روزها، صداو سیما که عنوان ملی را با خود دارد به جای ایجاد همبستگی و وحدت به برخی حواشی در جامعه دامن می‌زند، گفت: امروز در آستانه انتخابات مجلس هستیم و باید رسانه ملی فارغ از این‌که بخواهد به نفع نماینده و جناحی تبلیغ کند به نفع صندوق‌های رأی تبلیغات انجام دهد و موجبات همدلی، اعتمادسازی و وحدت را در میان مردم به وجود آورد. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل فقدان شدید چنین دیدگاهی، تاکنون رسانه ملی نتوانسته است اعتمادسازی و انسجام پروری که نیاز امروز کشور ماست و به شدت هم ضرورت دارد را به وجود بیاورد.
 
حمله عضو جبهه پایداری به لاریجانی

قاسم روانبخش گفت: لاریجانی با لابی‌های کذایی مانع استقلال نماینده‌ها می‌شد و حالا که قرار است ایشان در مجلس نباشد، نماینده‌ها با آزادی و فراغ بال بیشتری فعالیت خواهند کرد و مردمسالاری نمود بیشتری خواهد یافت.
 
محاکمه یک مترجم آلمانی به اتهام جاسوسی برای ایران

یک مترجم آلمانی با طرح ادعای جاسوسی برای ایران محاکمه می‌شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه آلمانی در شهر کوبلنز آلمان یک مترجم ۵۱ ساله ارتش آلمان را به جاسوسی برای ایران متهم کرد. دادگاه آلمان مدعی شده است که این مرد همراه با همسرش برای ایران جاسوسی می‌کرده است. محاکمه این فرد از امروز آغاز شده است.
 
مهدی نصیری: در نقد «بازرگان» جانب انصاف را رعایت نکردیم

مهدی نصیری، پژوهشگر دینی همزمان با سالروز درگذشت مهدی بازرگان نوشت: احساس می‌کنم در تمام این سال‌ها در نقد نظری و معرفتی او جانب انصاف را رعایت نکرده‌ایم. مهدی نصیری، پژوهشگر دینی و سردبیر اسبق روزنامه کیهان، همزمان با ۳۰ دی‌ماه، سالروز درگذشت مهندس مهدی بازرگان، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:اکنون که مهندس بازرگان را در سبک و سیاق عصر حیرت بازخوانی و تحلیل می‌کنم، احساس می‌کنم در تمام این سال‌ها در نقد نظری و معرفتی او جانب انصاف را رعایت نکرده‌ایم، غفر الله لنا و له.
 
متوسط ماندگاری نمایندگان در مجلس چقدر است؟

با هنر گفت: متوسط ماندگاری نمایندگان در مجلس ۱.۵ دوره بوده است و در نتیجه افرادی که جدید وارد مجلس می‌شوند، تا بخواهند با برنامه‌های قبلی آشنا شوند و با آن‌ها کنار بیایند زمان زیادی می‌گذرد. محمدرضا باهنر که چندین دوره نماینده مجلس بوده و جایگاه نائب رئیس بودن را هم درک کرده است در گفتگویی اظهار داشت: در این دوره مجلس فکر می‌کنم این مقدار به ۸۰ درصد برسد؛ چون نمایندگانی که در آن حضور داشتند، برنامه‌هایی را می‌خواستند اجرایی کنند که نشدنی بود. در نهایت دوره ماندگاری نمایندگان در مجلس پایین می‌آید؛ متوسط ماندگاری نمایندگان در مجلس ۱.۵ دوره بوده است و در نتیجه افرادی که جدید وارد مجلس می‌شوند، تا بخواهند با برنامه‌های قبلی آشنا شوند و با آن‌ها کنار بیایند زمان زیادی می‌گذرد.
 
منتجب‌نیا: خدمت رهبری شهادت می‌دهم اکثر ردصلاحیت‌شدگان طرفدار نظام هستند

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا با اشاره به اینکه از اوایل سال اعلام کردیم که حزب جمهوریت در انتخابات حضور و مشارکت فعالی خواهد داشت، اظهار کرد: ما نسبت به افراد و گروه‌هایی که نسبت به حضور و مشارکت در انتخابات تردید و تشکیک داشتند، انتقاد داشتیم و آماده بوده و هستیم که در انتخابات شرکت کنیم، ولی لازمه شرکت در انتخابات چه برای اصولگرایان و چه برای اصلاح طلبان این است که فضای بازی مهیا شود. اگر انتخابات در فضایی مسدود و بسته برگزار شود، افتخار آمیز نیست. منتجب‌نیا با بیان اینکه بسیاری از رد صلاحیت شدگان را می‌شناسیم که جزء متدین‌ترین و متشرع‌ترین افراد هستند که به دلیل عدم التزام به اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه یا رد صلاحیت شده اند یا صلاحیت آن‌ها توسط هیات نظارت احراز نشده است، افزود: سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه‌ای گفت که عدم التزام به معنای نماز نخواندن و روزه نگرفتن افراد نیست و از طرق دیگر می‌توان عدم التزام به اسلام و ... را متوجه شد.وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند؛ برای من اصولگرا و اصلاح طلب یکسان هستند. خدمت رهبری شهادت می‌دهم، اکثریت رد صلاحیت شدگان این دوره، جز طرفداران پر و پا قرص نظام هستند؛ لذا از ایشان تقاضا دارم به شورای نگهبان دستور دهند این افراد را تایید کرده و به عرصه انتخابات وارد کنند. معتقدم در خصوص بررسی صلاحیت‌ها حق کشی شده است.
 
مجلسی که نماینده یک قشر خاص باشد مجلس واقعی نیست

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: قانون‌گذار نیز شورای نگهبان را به همین منظور تعیین کرده که، چون مجلس نماینده همه اقشار جامعه است، احتمال دارد مصوباتی داشته باشد که خلاف شرع باشد. پس شورای نگهبان باید این مصوبات را با شرع انطباق دهد؛ بنابراین مجلسی که نماینده یک قشر خاص باشد، دیگر مجلس واقعی نیست. مطهری با اشاره به اظهارات اخیر عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، درباره نمایندگان فعلی رد صلاحیت‌شده مجلس گفت: آقای کدخدایی برخی از نمایندگان رد صلاحیت‌شده مجلس فعلی را دارای فساد مالی دانستند، در حالی که بعضی از این موارد در حد اتهام است و ممکن است این افراد در دادگاه تبرئه شوند. نماینده مردم تهران در خانه ملت همچنین به واکنش منفی کدخدایی نسبت به اظهارات رئیس‌جمهوری اشاره کرد و توضیح داد: صحبت اخیر ایشان درباره اظهارات رئیس‌جمهوری منطقی نبود و بیشتر بر اساس احساسات و حب و بغض بیان شد. حرف رئیس‌جمهور یک مطلب کلی بود و ربطی به رد صلاحیت دامادشان نداشت. مطهری در پایان گفت: متاسفانه آقای کدخدایی نگاه خوبی به جایگاه مجلس و نظارت استصوابی و آزادی بیان ندارد. جالب است که مجلس دهم به آقای کدخدایی رأی داد، اما مجلس نهم به ایشان رأی نداد.
 
پیش‌بینی هاشمی‌طبا از مشارکت مردم در انتخابات

فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو توضیحاتی ارائه کرد. مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم به «نامه‌نیوز» گفت: «مشارکت مردمی منوط به تائید فرد خاصی نیست بلکه مشارکت افراد برای تائید نظام است». او معتقد است: «باتوجه به تعداد گسترده‌ای از رد صلاحیت شدگان اصلاح‌طلب شاید توانایی تشکیل یک لیست منسجم را نداشته باشیم، شاید هم داشته باشیم. احتمال آن وجود دارد که در صورت اجماع کلی با همان تعداد محدود یک لیست منسجم را تشکیل دهیم البته احتمال آن بسیار اندک است». او در ادامه درباره ردصلاحیت‌های گسترده تصریح کرد: «به عقیده من باید دلایل این رد صلاحیت‌ها را بررسی کرد. نکته بعدی عدم انسجام فکری اصلاح طلبان تائید صلاحیت شده است. مواد اولیه تشکیل‌دهنده یک لیست، هم‌فکری کامل بین افراد یک جناح است». او در رابطه با مقبولیت اصلاح‌طلبان در بین مردم و توجه به مطالبات مردمی از جانب نامزد‌های اصلاح‌طلب، اظهار کرد: «باتوجه به وضع موجود به‌ویژه مطالبات اقتصادی هیچ‌یک از جناح‌های تائید شده چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا توانایی رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردمی را نخواهند داشت ولو اینکه مطالبات مردمی عموماً اقتصادی است. در شرایط فعلی بررسی مطالبات اقتصادی مردم ممکن نیست بنابراین با توجه به اتحاد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بازهم توانایی رسیدگی به این مطالبات اقتصادی امکان‌پذیر نخواهد بود». هاشمی‌طبا در رابطه با مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو مطرح کرد: «مشارکت مردمی منوط به تائید فرد خاصی نیست بلکه مشارکت افراد برای تائید نظام است. به عقیده بنده مشارکت به‌مانند دوره‌های پیشین خوب خواهد بود».
 
ملاقات نمایندگان رد صلاحیت شده با اعضای شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر روز تعدادی از نمایندگانی که صلاحیت آنان تایید نشده با اعضای شورای نگهبان ملاقات می‌کنند. عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «هر روز تعدادی از نمایندگانی که صلاحیت آنان تایید نشده با اعضای شورای نگهبان ملاقات می‌کنند. مدارک و دلایل برای آنان تبیین شده و توضیحات آن‌ها استماع می‌گردد. اگر چه دفاع رییس مجلس از همکاران قابل درک است، لیکن مناسب بود نمایندگان نیز مستندات را به رییس مجلس ارایه می‌کردند.»
 
ناگفته‌های ظریف از ملاقاتش با جان کری در مورد توان دفاعی ایران

وزیر خارجه کشورمان در مجلس شورای اسلامی گفت: به جان کری گفتم به فرض که شما فردو را خراب کنید آنگاه چه پاسخی برای ملت دارید؟ کری گفت: برای همین است که نمی‌خواهیم با شما وارد جنگ شویم. ظریف ادامه داد: دشمن در مقابل مردم ایران احساس ضعف می‌کند، آمریکایی‌ها در تحلیل‌های خود برنامه نابودی فردو را کشیدند، اما پشت آن نوشتند اگر ما فردو را خراب کنیم این مردم متحدتر و منسجم‌تر در برابر ما می‌ایستند.
 
نمی‌گذاریم بحث میزبانی به بازی‌های ملی کشیده شود

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ماجرای میزبانی فقط در مورد مسائل باشگاهی مطرح شده است و اگر به بحث ملی کشیده شود، ما از این موضوع جلوگیری خواهیم کرد. بدیهی است که آن‌ها روی تصمیم خود بمانند، ولی ما هم روی موضع خودمان هستیم. حضور نیافتن باشگاه‌های ما آسیب جدی به کیفیت مسابقات وارد می‌کند و ای. اف. سی در این زمینه هزینه‌هایی را متحمل خواهد شد/ ایرنا

توضیحات موسوی درباره علت لغو سفر ظریف به داووس

سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزیر امور خارجه ایران کاملا قصد داشت که در نشست سال جاری مجمع جهانی اقتصاد در پی دعوت رسمی و شخصی صورت گرفته از سوی این مجمع، حضور یابد. متاسفانه به دلیل تغییرات یک طرفه در برنامه ریزی که قبلا مورد توافق قرار گرفته بود، این امر محقق نشد و فرصت برای گفتگو از دست رفت. /فارس

باشگاه‌های ایرانی پیشنهاد AFC را پذیرفتند!

رسانه عربستانی «نواف الآسیوی» نوشت که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، کشور قطر را به‌عنوان میزبان دیدار تیم فوتبال استقلال ایران مقابل الکویت و بازی شهر خودروی ایران برابر الرفاع بحرین، در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده است. این رسانه همچنین نوشته که باشگاه‌های ایرانی پذیرفته‌اند که در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، در زمین بی‌طرف به مصاف حریفان بروند، اما در بازی‌های مرحله گروهی در کشور خودشان میزبان رقبای آسیایی خواهند بود/ تسنیم

بازگشت تیم‌های ایرانی به لیگ قهرمانان آسیا با «یک مشکل و نیم»

نمایندگان ایران با شرایط خاصی به لیگ قهرمانان آسیا بازخواهند گشت. پیشنهاد AFC به مسوولان فدراسیون فوتبال ایران این بوده که ابتدا ۲ تیم شهر خودرو و استقلال دیدار‌های خود را در مرحله پلی‌آف در زمین بی‌طرف برگزار کنند و در قطر از تیم‌های الکویت و الریفا میزبانی داشته باشند. به طور طبیعی در صورت صعود ۲ نماینده ایران به مرحله بعد پلی‌اف، مسابقه بعدی نیز با فاصله حدود یک هفته‌ای به انجام می‌رسد. در این بین احتمالا هر ۲ تیم استقلال و شهر خودرو در کشور قطر می‌مانند چرا که دیدار دوم آن‌ها در صورت صعود مقابل ۲ تیم قطری الریان و الغرافه خواهد بود. در مرحله گروهی نیز تا بررسی‌های دقیق درباره امنیت ورزشگاه‌های ایران، مسابقات دور رفت به میزبانی رقبای نمایندگان ایران برگزار می‌شود و در دور برگشت، تیم‌های ایرانی می‌توانند از رقبای خود در خانه میزبانی داشته باشند. هنوز فدراسیون فوتبال به این پیشنهاد پاسخ نداده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که موافقت ضمنی با این اتفاق صورت گرفته است. / ایرنا

دنیا چند میلیاردر دارد؟

بنیاد آکسفام در گزارش جدید خود به بررسی وضعیت توزیع ثروت در سطح جهان پرداخت. در حال حاضر ۲۱۵۳ نفر با ثروت یک میلیارد دلار یا بیشتر در جهان وجود دارند که مجموع ثروت آن‌ها معادل مجموع ثروت ۴.۶ میلیارد انسان است. شمار میلیاردر‌ها تا پایان سال ۲۰۱۹ نسبت به یک دهه قبل دو برابر افزایش پیدا کرده، اما همزمان با آن، نابرابری نیز افزایش پیدا کرده است تا جایی که ثروت یک درصد ثروتمند جهان اکنون دو برابر ثروت ۶.۹ میلیارد انسان است. /ایسنا

امسال کارگران چقدر عیدی می‌گیرند؟

ناصر چمنی، رئیس کانون انجمن صنفی کارگران گفت: حداقل عیدی کارگران به میزان ۶۰ روز از دستمزد آنهاست و حداکثر آن ۹۰ روز است یعنی برخی کارگران، به میزان ۹۰ روز از حقوق یا دستمزد خود، عیدی دریافت می‌کنند. حداقل عیدی کارگران ۳ میلیون و ۳۳۷ هزار تومان و حداکثر ۴ میلیون ۵۵۰ هزار تومان است، اگر در کارگاهی عیدی بالاتر از رقم حداکثری باشد، عرف کارگاه ملاک قرار می‌گیرد. /میزان

نمایندگان فسادانگیز مالی را رسوای عام و خاص کنید

علی نجفی توانا، حقوقدان با اشاره به رد صلاحیت ۹۰ نماینده فعلی مجلس برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: اشکالی که وجود دارد این است که، چون این‌ها نماینده مجلس بودند اگر خطایی کرده و انحرافی داشته‌اند چرا در دوره نمایندگی با آن‌ها برخورد نشده است؟ اقدام این نماینده خلاف قانون است و بنابراین موظفید که این فرد را به قوه قضائیه معرفی کرده، پرونده برای او تشکیل دهید و او را محروم و رسوای عام و خاص کنید/ایسنا

همه کاندیدا‌های اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده اند

علی صوفی، عضو شورای عالی سیاستگذاری در این باره می‌گوید: راهبرد اصلاح‌طلبان در شورای عالی سیاستگذاری تصویب و اعلام شد که ما در هر جا که کاندیدا داشته باشیم در آنجا کاندیدا را معرفی می‌کنیم و اگر هم نامزد نداشته باشیم، فردی را معرفی نمی‌کنیم. وزیر دولت اصلاحات هم‌چنین درباره بحث بر سر سرلیست‌های تهران می‌گوید: اصلاح‌طلبان در شرایطی نیستند که بخواهند بحث لیست را مطرح کنند، لیست ببندند و بعد بگویند سر لیست چه کسی شود. وقتی که همه را ردصلاحیت کردند، چه برنامه‌ای می‌ماند
 
فدراسیون فوتبال: لغو میزبانی ایران در بازی های ملی صحت ندارد

سایت فدراسیون فوتبال گزارش داد: امیر مهدی علوی،سخنگوی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برخلاف برخی شایعات منتشره هیچگونه نامه ای از سوی فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر عدم امکان میزبانی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی دریافت نشده است. وی افزود:در شرایطی که هواداران فوتبال،باشگاهها،رسانه ها فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان در یک اجماع ملی در کنار هم حضور دارند شایسته است از هرگونه گمانه زنی و انتشار شایعاتی که پایه و اساس ندارند پرهیز شود.در شرایط فعلی،مبنای اخبار صحیح صرفا اعلامیه های رسمی فدراسیون فوتبال است و جریان‌سازی های هدفمند برخی خبرنگاران کشورهای عربی در فضای مجازی مورد تایید نیست.

محمود صادقی: برخی داوطلبان قصد طرح دعوا علیه کدخدایی را دارند

محمود صادقی: کجای قانون انتخابات این اجازه را به شورای نگهبان داده که وقتی نمی‌تواند جزئیات را بگوید همه را متهم کند.آقای کدخدایی به عنوان سخنگو حق ندارد این حرف‌ها را بزند، اما او وارد مسایلی می‌شود که در حیطه کار سخنگویی نیست.اظهارات آقای کدخدایی در متهم ساختن نمایندگان رد صلاحیت شده قابل تعقیب است. برخی داوطلبان قصد طرح دعوا علیه آقای کدخدایی را دارند.وقتی درباره انتشار جزئیات پرونده نامزد‌ها صحبت شود نمی‌توان قانون انتخابات را مقصر دانست. اما در ردصلاحیت‌ها و نظارت استصوابی، قانون انتخابات نقص زیادی دارد.اگر نمایندگان بگویند که نظارت استصوابی نباشد یا در صدد تغییر آن باشند شورای نگهبان باید آن را تأیید کند، اما خودش جلویش را می‌گیرد.نحوه عملکرد شورای نگهبان در اجرای قانون فعلی هم بر اساس تفسیر سلیقه‌ای است.ما که قانون انتخابات را اصلاح کردیم اما شورای نگهبان رد کرد.

پاسخ باهنر به احتمال کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری

باهنر درباره حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظرم این حرف نمی‌تواند از امروز قابل پیش بینی باشد، چون معمولا افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری قصد شرکت دارند، دو الی سه ماه قبل از انتخابات ظاهر می‌شوند؛ وگرنه من هم در این دوره انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنم، دلیل نمی‌شود که این کار من به منزله شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باشد. وقتی شش ماه قبل از انتخابات به سراغ آقای خاتمی رفتند قبول نکرد، ولی دو ماه قبل از انتخابات ناگهانی تصمیم به حضور در انتخابات گرفتند.

عضو جبهه پایداری: مگر به شورای ائتلاف دعوت شده بودیم که حالا خارج شده باشیم

فاطمه آلیا، عضو جبهه پایداری، درباره شایعه ائتلاف نکردن اصولگرایان و جبهه پایداری، گفت: جبهه پایداری از ابتدا هم توسط شورای ائتلاف دعوت نشده بود که حال بخواهد از آن خارج شود؛ بنابراین نه ورود و نه خروج آن صحت ندارد. او ادامه داد: با این وجود اما خود جبهه پایداری به ابتکار عمل خود یک مدل انتخاباتی و یک سری شاخص هایی را تعین کرده و یک سلسله گفت‌وگو با چند نفر از سران شورای ائتلاف و برخی احزاب دیگر از جمله روحانیت مبارز برگزار کرد و در این نشست‌ها مدل انتخاباتی خود را پیشنهاد کردتا همه سعی کنند به یک وحدت و هم‌گرایی حداکثری برسند که این مدل بعضا هم مورد استقبال برخی از شخصیت ها قرار گرفت.

پولادگر: کیمیا علیزاده تا سه سال نمی‌تواند برای کشور دیگری مبارزه کند

پولادگر در باره اینکه گفته می‌شود قرار است کیمیا علیزاده در المپیک 2020 برای آلمان مسابقه بدهد، تصریح کرد: کیمیا علیزاده قانونی نمی‌تواند برای کشور دیگر بازی کند، از آخرین حضور یک ورزشکار در ترکیب تیم ملی باید 3 سال بگذرد تا برای کشور جدید بتواند بازی کند. رسانه‌هایی که این اخبار را منتشر می کنند قطعا از قانون خبر ندارند. اصلا امکان پذیر نیست مگر اینکه کمیته بین المللی المپیک در تیم پناه جویان که راه انداخته است که آن هم شرایط خاص دارد. وی خاطرنشان کرد: مطلبی که علیزاده نوشته است خودش هم از روی آن نمی‌تواند بخواند، کسانی که این مطالب را عنوان کردند دروغ‌های بزرگی به کشور و نظام اسلامی ما زدند. تهمت‌های زیادی در آن وجود دارد. از رسانه‌ها می‌خواهم برای اینکه تمام دنیا بدانند این حرف‌ها دروغ است نتایج تیم‌های ملی دخترهای ما را نسبت به کشورهای اسلامی مقایسه کنند. رسانه ها به همین بهانه به مقایسه تیم‌های ما با سایر کشورهای دنیا بپردازند.


نظرات بینندگان