کد خبر: ۱۳۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

تغییر نام شهرک صنعتی سنگ نی ریز به نام سردار حاج قاسم سلیمانی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در راستای رشادت های سردار سلیمانی آمادگی خود را برای تغییر نام این شهرک صنعتی اعلام و موضوع تغییر نام به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ارسال کرده است.
احد فتوحی پس از بازدید از شهرک صنعتی سنگ نی ریز و ناحیه ده فاضل نی ریز درجلسه با فرماندار نی ریز، افزود: امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در جبهه‌های حق علیه باطل است و در این راستا نامگذاری این شهرک صنعتی به نام این شهید والامقام جبهه مقاومت کمترین کاری است که می‌توان برای پاسداشت سردار سلیمانی انجام دادو. بدون تردید از مهمترین اثرات این نامگذاری، ترویج فرهنگ ایثارو شهادت و ارتقای روحیه کارو تلاش در یبین تلاشگران و فعالان تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی است.

او با اشاره به ایجاد ۳ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان نی ریز، گفت: در حال حاضر ظرفیت واگذاری زمین در شهرک صنعتی سنگ به پایان رسیده و ناحیه صنعتی ده فاضل نیز بخش عمده‌ای از اراضی آن واگذار و شهرک صنعتی غدیرگه نیز با مشکل تامین آب روبرو است که در تلاشیم این مشکل را برطرف کنیم.

فتوحی تصریح کرد: شهرک صنعتی سنگ دارای ۱۸۶ هکتار مساحت و ناحیه صنعتی ده فاضل نیز ۴۶ هکتارمساحت است که در آنهاواحد‌های تولیدی مستقرشده اند شهرک صنعتی غدیر گه نیز با ۱۲۰ هکتار در مراحل آماده سازی است.

او از آمادگی این شرکت برای واگذاری امور ناحیه صنعتی ده فاضل به بخش خصوصی خبرداد و گفت: امور مربوط به تشکیل شرکت خدماتی و واگذاری امور به صنعتگران در مرحله پیگیری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی خوشه صنعتی سنگ نی ریز با مشارکت فعالان بخش خصوصی خبردادوگفت:مراحل توسعه‌ای این خوشه در برنامه این شرکت قراردارد.

او افزود: در شهرک صنعتی سنگ نی ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی مورد نیاز صنعتگران وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت و تاکنون ۱۶۹ قرارداد با متقاضیان و سرمایه گذاران منعقد شده است.

فتوحی، هدف از راه اندازی خوشه سنگ را حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های صادرات، برند سازی، تقویت تولید داخلی و ارتقای کیفیت محصولات اعلام کرد و گفت: واحد‌های عضو خوشه‌های صنعتی از محل ارتباطات و همکاری‌های مشترک سود کسب می‌کنند و این همکاری، دانش فنی و بهره وری آن‌ها را افزایش داده و هزینه‌های تولیدشان را نیز کاهش می‌دهد.

او بیان کرد: تقویت خوشه‌های صنعتی تقویت کننده و محرک صنایع کوچک و متوسط در عرصه تولید و بازار خواهد بود و اثرات اقتصادی مطلوبی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از آمادگی این شرکت برای راه اندازی نواحی صنعتی در سایر نقاط مستعد شهرستان نی ریز خبردادو گفت:به شرط تامین آب و آمادگی داریم مراحل امکان سنجی و ایجاد نواحی جدید صنعتی را انجام دهیم.
برچسب ها: نی ریز ، سنگ نی ریز ، نیریز
نظرات بینندگان