کد خبر: ۱۳۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

فردا، آغاز رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی

تب داغ کشتی فرنگی از روز پنج شنبه، شهر شیراز را فرا می‌گیرد.
محمد موسایی رییس هیات کشتی استان فارس گفت: چهلمین دوره پیکار‌های بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان و گرامیداشت دهه مبارک فجر از فردا به میزبانی سالن شهید دستغیب شیراز آغاز می‌شود.

او بیان کرد: در این رقابت‌ها کشور‌های قرقیزستان، قزاقستان، روسیه، ارمنستان، تاجیکستان، عراق و جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که کشور عراق شب گذشته برای حضور در این پیکار‌ها اعلام آمادگی کرد و تیم‌های شرکت کننده امروز وارد شهر شیراز می‌شوند.

سرپرست مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی ادامه داد: ۱۷۰ ورزژشکار، سرپرست، مربی، داوران، روسا و مسئولین فدراسیون کشتی و نماینده اتحادیه جهانی کشتی در هتل‌های بین الحرمین، چمران و هتل بزرگ شیراز اسکان داده می‌شوند و شرایطی را پیش بینی کردیم که تمامی تیم‌ها و مسئولین در طول برگزاری این رقابت‌ها از مکان‌های تاریخی و فرهنگی و مذهبی شهر شیراز بازدید کنند و به دنیا نشان دهیم ایران از هر جهت از هر مکان در دنیا دارای امنیت است و هجمه‌های دروغ رسانه‌های معاند و بیگانه و عواملشان به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

محمد موسایی گفت: رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی از صبح روز پنج شنبه سوم بهمن آغاز و مراسم افتتاحیه نیز بعدازظهر همان روز برگزار میشود که فینالیست‌های روز نخست و روز دوم که جمعه صبح برگزار خواهد شد، عصر جمعه چهارم بهمن برای کسب نشان طلا به روی تشک می‌روند.

رییس هیات کشتی استان فارس اضافه کرد: با نظر سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نفراتی که پیش از این و در پیکار‌های قزاقستان موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شدند در این رقابت‌ها حضور ندارند و سایر نفرات که داعیه پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند باید نظر محمد بنا در این مسابقات را جلب کنند.

نفرات برتر تیم ملی کشتی فرنگی ایران پس از چهلمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی به اردوی تیم ملی فراخوانده می‌شوند و پس آن در وزن‌هایی که سهمیه المپیک برای کشورمان به دست نیامده، به پیکار‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک ۲۰۲۰ اعزام می‌شوند./ باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان