کد خبر: ۱۳۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

مهدی حاجتی، عضو زندانی شورای شهر شیراز، «موقتاً» آزاد شد/ حاجتی در آخرین مصاحبه خود قبل از بازداشت دوم درباره پدرخوانده های اصلاحات چه گفته بود؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد:‌ مهدی حاجتی عضو این شورا صبح امروز پنجشنبه سوم بهمن ۹۸ و پس از پذیرش درخواست اعاده دادرسی توسط مرجع قضایی، از زندان آزاد شد.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ سعید نظری سخنگوی شورای شهر شیراز، ضمن تائید خبر آزادی مهدی حاجتی، اظهار داشت: مهدی حاجتی عضو سابق شورای اسلامی شهر شیراز با گذراندن ۸ ماه حبس صبح امروز از زندان آزاد شد.

او افزود: قوه قضائیه و دیوان عالی کشور با درخواست مهدی حاجتی به منظور اعاده دادرسی موافقت کرده است.

نظری ادامه داد: حکم کنونی وی متوقف شده است و مجددا برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع می شود.

مهدی حاجتی، عضو زندانی شورای شهر شیراز، «موقتاً» آزاد شد
رئیس‌کل دادگستری استان فارس پیش از این درباره اتهامات این عضو شورای شهر گفته بود: صرف‌نظر از اتهام ارتباط با فرقه ضاله بهائیت، عناوین اتهامی در سایر جرائم عمومی دیگر هم برای این عضو شورای شهر شیراز وجود دارد.

رسانه ها پیشتر نوشته بودند: حکم حبس حاجتی در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان فارس قطعیت یافته بود؛‌ اتهام حاجتی فعالیت تبلیغی علیه نظام است و وی علاوه بر یک سال حبس، به ۲ سال تبعید نیز محکوم شده است.

این دومین بار است که در جریان رسیدگی به پرونده حاجتی، وی بازداشت و از زندان آزاد می‌شود.
حاجتی نخستین بار پنجم مهرماه ۹۷  بازداشت شد و  ۱۵ مهر ۹۷ با صدور قرار وثیقه ۲ میلیارد ریالی آزاد شد.

زهره رستگاری همسر مهدی حاجتی نیز در توییتی نوشت: «علیرغم نافرجام ماندن درخواست مرخصی پایان دوره حبس مهدی حاجتی ، با قبول اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور ،اجرای حکم ایشان تا رسیدگی مجدد متوقف شد.»

حاجتی قبل از بازداشت دومش درگفت‌وگو با سایت رویداد۲۴ به اصلاح طلبان تاخته و ضمن اعلام اینکه "اصلاح طلبان برای حضور در قدرت شأن خود را حفظ نکردند" گفته بود: پدرخوانده‌های اصلاح طلب سهم خود را مفت فروختند. پیش‌آمدگی نهاد‌های نظامی در عرصه‌های اقتصادی در زمانی که دوستان مسئولیت داشتند اتفاق افتاده است. یک روز مدیریت فرودگاه را برعهده گرفتند، یک روز بانک زدند و … به این ترتیب، پدری که صاحب ارث بود، برای حفظ آن ایستادگی نکرد بنابراین دلیل ابتذال درگیری‌های درونی اصلاح‌طلبان، همین منازعه بر سر یک متر است. مردم هم می‌بینند که برای رسیدن به خواسته‌های خود نمی‌توانند به این افراد دوباره اعتماد کنند و این عبور‌ها اتفاق می‌افتد. عبور از خاتمی در دهه هشتاد و عبور از روحانی در دهه نود محصول همین تنگ کردن عرصه و میراث باقی مانده است.
- اصلاح طلبان به خاطر عطشی که به قدرت دارند با معرفی افراد ضعیف، جریان را به ابتذال می‌کشند. ابتذال زمانی رخ می‌دهد که ما اصرار داریم با نیروی بی‌کیفیت برویم در رحم قدرت جا خوش کنیم.
-در فضای خودی غیر خودی طیف‌های اصلاح‌طلب، نیرو‌های کیفی قربانی می‌شوند. یعنی نیروی مبتذل همسو را به نیروی غیر مبتذل غیر همسو می‌شوند. این ابتذال، غم انگیزتر است، چون خود ما به آن دامن می‌زنیم. در واقع جریان اصلاح طلب برای ما نباید اهمیتی داشته باشد. آنچه اهمیت دارد منافع ملی است و بالاتر از آن ایران. من بعد از بازداشتم به این نتیجه رسیدم فقط ذیل نقطه‌ای قرار بگیرم که آن را در راستای منافع ملی می‌بینم.

مهدی حاجتی متولد ۱۳۵۸ از فعالان سیاسی اصلاح طلب، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و عضو کمیسیون حقوق شهروندی دوره پنجم شورای شهر شیراز است.


نظرات بینندگان