کد خبر: ۱۳۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سردار شکارچی در حاشیه بازدید از مرکز کنترل رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج:

دولتمردان باید از ظرفیت بسیج در حوزه فضای مجازی حداکثر استفاده را ببرند

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم در دومین روز برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور با حضور در مرکز کنترل و مانیتوریگ این رویداد با فعالیت‌ های تیم های شرکت کننده در 31 استان کشور بازدید کرد.
 سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم در دومین روز برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور با حضور در مرکز کنترل و مانیتوریگ این رویداد با فعالیت‌ های تیم های شرکت کننده در 31 استان کشور بازدید کرد.

در این بازدید سردار شکارچی ضمن رصد آنلاین سالن مسابقات با محورهای مسابقات و نحوه انتخاب این تیم ها آشنا شد.

سردار شکارچی در خصوص فعالیت های بسیج در حوزه فضای مجازی و این رویداد بزرگ اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور قدرتمند جهان هستیم که پشتوانه قدرتمندی کشور، قدرت نرم و مجازی است؛ در واقع قدرت معرفه های زیادی دارد که در چارچوب اسلام ناب محمدی تعریف می‌شود.

وی در ادامه افزود: مکتب امام خمینی و مقام معظم رهبری هم در چارچوب اسلام ناب محمدی است که امروز یکی از شدیدترین درگیری های ما با دشمن در این حوزه است؛ دشمن در حوزه جنگ نرم کاملا با ما درگیر است که ما به صورت همزمان باید دو اقدام مقابله با توطئه های دشمن و تمرکز و انسجام برای کنشگری و هجوم به دشمن در این حوزه را در دستور کار خود داشته باشیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر این مقابله جدی صورت نگیرد آسیب می بینیم یادآوری کرد: در صورت عدم مقابله با این توطئه ها، سرمایه های معنوی و بخشی از مولفه های قدرت نرم را از دست می دهیم و به همین جهت باید حتما از این حوزه صیانت شود.

 

سردار شکارچی با بیان اینکه نقاط ضعف دشمن در حوزه کنشگری بسیار بیشتر از ماست یادآوری کرد: آنچه که ما را آسیب پذیر کرده عدم انسجام بوده و به نظر می رسد در صورتی که انسجام ما در حوزه فضای مجازی بیشتر شود بسیاری از نقاط ضعف کشور در زمینه فضای مجازی برطرف شود.

وی ضمن تأکید بر تمرکز بیشتر بر نقاط ضعف دشمن عنوان کرد: با یک نبرد و جنگ نابرابر رو به رو هستیم که دشمن به عنوان یک امپراطور رسانه‌ای با محوریت صهیونیست ها در دنیا تمرکز خود را مقابله با آرمان های جمهوری اسلامی قرار داده و تا از بین بردن این آرمان ها از دشمنی خود دست بر نخواهد داشت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه افزود: زمانی می توانیم ادعای پیروزی در این صحنه را داشته باشیم که پیشانی دشمن را در همین صحنه جنگ نرم در کنار جنگ سخت به خاک بمالیم که این اقدام فضای مجازی بسیج کار ارزشمندی در حوزه تولید محتوا بوده و در راستای جنگ نرم با دشمن است.

سردار شکارچی با بیان اینکه بسیج دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار قوی و قدرتمندی است عنوان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ظرفیت عظیم بسیج در دنیا بی نظیر است و آنچه که تا الان دشمن را به ذلت و خواری کشانده است همین ظرفیت عظیم بسیج است که به رهبری ولایت فقیه در چارچوب اسلام ناب محمدی فعالیت می کند.

وی در ادامه افزود: اگر گاهی از سوی دشمن دچار آسیب می‌شویم باید به درون جامعه خود بازگردیم؛ خلأهایی در کشور وجود دارد که باید برطرف شود و یا ظرفیت های بالقوه ای وجود دارد که باید به صورت بالفعل در بیاید؛ این اقدام سازمان بسیج در حوزه تولید انیمیشن به صورت گسترده در کشور بخشی از این ظرفیت بالقوه جوانان در حوزه مجازی را به صورت بالفعل درآورده است.

این مقام نظامی با بیان اینکه 1500 شرکت کننده در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بخش کوچکی از ظرفیت بسیج است خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت های بالقوه بسیج تبدیل به ظرفیت بالفعل شود به صورت جدی می توانیم در فضای مجازی به صورت جدی به دشمن بتازیم و آنها را شکست بدهیم؛ این تنها یک ادعا نیست و بلکه حقیقتی است که در صورت تحقق می توان دشمن را به زانو در آورد.

سردار شکارچی ضمن تأکید بر اینکه دشمن از مقابله با ایران در حوزه جنگ سخت ناامید شده است بیان کرد: دشمنان ما از مقابله با نظام جمهوری اسلامی در حوزه جنگ سخت نا امید شده اند و ضرب شستی که در پایگاه عین الاسد به آنها زده شد برای کل دنیا غیر قابل باور بود؛ موشک باران عین الاسد یک تستی برای دشمن بود که جمهوری اسلامی هر حرفی که می زند، به آن عمل می‌کند و همه شعارها را عملیاتی می کند.

وی در ادامه افزود: همه امکانات صهیونیست ها در حوزه جنگ نرم در سراسر دنیا به خط شده اند که با ایران در حوزه جنگ نرم به نبرد بپردازند؛ از همین جهت در این حوزه کارهای زیادی بر عهده ماست و یکی از کارهای ارزشمندی که در سازمان فضای مجازی بسیج صورت گرفته برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال در سراسر کشور است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین گفت: بسیج ظرفیت عظیمی دارد که نه تنها در حوزه مجازی بلکه در حوزه های دفاعی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و ... می تواند همه مشکلات کشور را حل کند که از همین جهت مشکلات بیرونی این نهاد باید توسط دولتمردان حل شود و از این ظرفیت عظیم برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

سردار شکارچی همچنین گفت: دشمن در حوزه جنگ شناختی و ادراکی تلاش زیادی می کند و باید در دو حوزه پدافندی و آفندی یعنی صیانت از جامعه و هویت خود در کنار هجوم به سردمداران کفر وارد عمل شده و از این حوزه ها غافل نشویم.

وی با بیان اینکه تا کنون دولتمردان بسیار کم از ظرفیت عظیم بسیج استفاده کرده اند عنوان کرد: همه دولتمردان باید تلاش کنند تا از این ظرفیت بسیج به ویژه در حوزه فضای مجازی و تولید محتوا حداکثر استفاده را داشته باشند.

نظرات بینندگان