کد خبر: ۱۳۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مراسم اختتامیه بزرگ ترین رویداد تولید محتوا فضای مجازی استان فارس برگزار شد؛

برگزیدگان بزرگ ترین رویداد تولید محتوا فضای مجازی استان فارس مشخص شدند/ ضرر 900 میلیارد تومانی استارتاپ ها در نبود شبکه ملی اطلاعات

پس از دو روز رقابت نفس گیر، برگزیدگان بزرگ ترین رویداد تولید محتوا فضای مجازی بسیج استان فارس در بخش های پویانمایی، نرم افزار و بازی های تلفن همراه ( در بستر اندروید) مشخص شدند.
به گزارش شیرازه، مراسم اختتامیه بزرگ ترین رویداد تولید محتوا فضای مجازی استان فارس در سالن پیامبر اعظم شیراز برگزار شد. 
در ابتدای این برنامه سرهنگ پاسدار علی محمد محمدی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با تاکید بر جدی گرفتن فضای مجازی گفت: بی تفاوتی نسبت به این فضا سم مهلک و کشنده ای است که اعتقادات و انقلاب اسلامی را تهدید می کند. از همین رو لازم است که در این زمینه رسالت خود را به خوبی به انجام برسانیم تا شرمنده شهدای انقلابی و انقلاب نباشیم.

 رسانه بر دنیا حکمفرماست
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با بیان این که ابزار باید در خدمت فرهنگ باشد،افزود: اگر به دور و اطراف خود نگاهی بیندازیم،چه در سطح کشوری و چه در سطح جهانی متوجه می شویم که با ظهور پدیده فن سالارانه، انسان در خدمت ابزار قرار گرفته و این پدیده از عجیب ترین نسل های بشر است.


وی گفت: این روزها ابزاری مانند رسانه بر دنیا حکمفرماست؛ابزاری که تحت سلطه کشورهای آمریکایی قرار گرفته است.هرچند برخی نگاه بدبینانه و خوشبینانه ای نسبت به ظهور و سلطه این رسانه دارند اما می توان با نگاهی متعادل و منطقی آن را در اختیار خود گرفت تا سلطه آن را از چنگ استکبار و کشورهای بیگانه درآوریم.
سرهنگ محمدی با اشاره به تولید محتوای غنی ایرانی- اسلامی افزود: باید پذیرفت که می توان این تکنولوژی را به سمت هدف های مشخص هدایت کرد، یعنی همانطور که نظام سلطه آن را به سمت مقاصد خود سوق داده است ما نیز آن را تحت کنترل خود درآوریم تا به اهداف و مقاصد خود دست یابیم چرا که مخاطب در این گونه فضاها با انبوهی از پیام ها و محتواها روبرو می شود و به طور طبیعی یا از سر ناآگاهی تحت تاثیر آن قرار می گیرد به همین خاطر تولید محتوای مناسب با فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی می تواند مثمر ثمر باشد.

در استعمار رسانه ای مدیونید که حاج قاسم فضای مجازی نشوید/ ضرر 900 میلیارد تومانی استارتاپ های ما در نبود شبکه ملی اطلاعات
در ادامه سخنران دوم برنامه مهندس سیدعلیرضا آل داوود کارشناس صدا و سیما در فضای مجازی با تاکید بر لزوم شبکه ملی اطلاعات گفت:چرا باید در نبود شبکه ملی اطلاعات ،اینترنت قطع شود و استارتاپ های ما ضرر 900 میلیارد تومانی کنند؟ ما نباید اجازه دهیم که شرکت اپل و گوگل بیش از این آسیب رسان شود. سلطه گران رسانه ای علاوه بر این که صفحات را می بندند ،حتی اجازه ساخت اکانت را هم نمی دهند.آن ها از این طریق اکانت و صفحات ما را فیلتر و حتی ترور می کنند.


 آل داوود با اشاره به مزیت های شبکه ملی اطلاعات افزود :لازم است که شبکه ملی اطلاعات بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر به این مهم پرداخته شده بود دیگر در مواقع اضطراری اینترنت قطع نمی شد و بسیاری از کسب و کارها هم متوقف نمی ماند.
وی با بیان این که معماری جهان در حال تغییر است،گفت: وقتی شهید سردار سلیمانی و رئیس سازمان بسیج دستور تشکیل هزار ارگان سایبری را داد ،مشاهده کردیم که چه حجمه ای به این ارگان وارد شد. ما به اعلام حاکمیت نیاز داریم چرا که این روزها دشمن هر لحظه که اراده کند صفحات و اکانت ها را مسدود می کند.همین چند هفته پیش بود که بیش از 10 هزار اکانت ما در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام حذف شد.این عملکرد ها طبق قانون داخلی ایالت متحده آمریکاست.آن ها حتی در جغرافیای فیزیکی ما هم حکمرانی می کنند. لذا مدیونید که در فضای مجازی رسالت خود را به انجام نرسانید و حاج قاسم فضای مجازی نشوید.
 در این ادامه مراسم برگزیدگان در بخش های پویانمایی، نرم افزار و بازی های تلفن همراه ( در بستر اندروید) معرفی شدند.

برگزیدگان بزرگ ترین رویداد تولید محتوا فضای مجازی استان فارس مشخص شدند
 تیم بامگاه متشکل از آقایان سینا سعادتمند و بهرام بهرامی  از شهر شیراز در بخش پویانمایی موفق به کسب رتبه اول شد.
جایزه رتبه دوم این بخش به  آقایان علی محمدی و محمد فخری از تیم شهید رسولی نژاد شهرستان گراش تعلق گرفت.
رتبه سوم در این بخش به تیم شهید مطهرنیا با حضور آقایان نوید علی مددی و محمدرضا رنجبر از شهرستان جهرم رسید.

  تیم شهید مسعودی متشکل از آقایان محمدرضا درویشی، محسن رضایی و عباس دهقان از شهر اقلید در  بخش نرم افزار اندروید موفق به کسب رتبه اول شد.
جایزه رتبه دوم این بخش به  آقایان میلاد کریمی، کاظم مسلمی، محمد حسن پارسا از تیم شهید معصومی شهرستان اقلید تعلق گرفت.
رتبه سوم در این بخش به تیم شهید ریاضی پور با حضور آقایان مهدی منصوری،حامد صفری و حمید منصوری از شهرستان لامرد رسید.

برگزیدگان بزرگ ترین رویداد تولید محتوا فضای مجازی استان فارس مشخص شدند  تیم شهید محمودی متشکل از آقایان رضا گودرزی، علی جعفری و آرمان مینایی از شهر ممسنی در بخش بازی اندروید موفق به کسب رتبه اول شد.
جایزه رتبه دوم این بخش به  آقایان میلاد فتحی و سید سجاد حسینی از تیم شهید فرح بخش شهرستان داراب تعلق گرفت.
رتبه سوم در این بخش به تیم برنامه نویس برتر با حضور آقایان محمدرضا زارعی، علیرضا زارعی، ایمان بیضاوی، محمد مهدی کشاورزی و سام ارشدی از شهرستان شیراز رسید.

همچنین در این مراسم از نسخه جدید وب سایت سواد رسانه رونمایی شد.

گفتنی است خروجی این محصولات در صورتی که دارای استانداردهای علمی باشند به یک فینال راه پیدا می‌کند که تا اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان