کد خبر: ۱۳۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز :

حذف فاصله بین نسل‌ها، فلسفه وجودی کاروان های راهیان نور/ اعزام 600 نفری دانش آموزان پسر به مناطق عملیاتی جنوب/ اردوهای راهیان نور، یک ابزار تربیتی سریع‌الاثر است

سرهنگ زارعی گفت: بین نسل اول که انقلاب کردند و رفتند، و نسل سوم و چهارم که قرار است این انقلاب را حفظ و به آرمان اصلی و بزرگش برسانند، فاصله‌ای ایجاد شده و کاروان‌های راهیان نور باعث می‌شود ایم فاصله از میان برود.

به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار موسی زارعی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در جمع شورای اردویی این ناحیه با بیان اینکه کاروان‌های راهیان نور برای حفظ فاصله بین نسل‌ها ایجاد شده است تأکید کرد: بین نسل اول که انقلاب کردند و رفتند، و نسل سوم و چهارم که قرار است این انقلاب را حفظ و به آرمان اصلی و بزرگش برسانند، فاصله‌ای ایجاد شده و کاروان‌های راهیان نور باعث می‌شود ایم فاصله از میان برود و در این اردوها، شما که همواره خاطرات روزهای دفاع مقدس را تنها می شنوید و از نزدیک آن را لمس کنید.

وی به بیان تاثیر اردوهای راهیان نور بر دانش آموزان اشاره کرد و گفت: اعزام دانش آموزان به این اردوها جزو زودبازده ترین و کارآمدترین کار های تربیتی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و مقام معظم رهبری از اجرا و اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی راضی هستند؛ اگرچه باید کاری بشود که این امر با قدرت و کیفیت بیشتری برگزار شود.

سرهنگ زارعی به کیفیت این اردوها اشاره و تصریح کرد: ما باید بتوانیم با همکاری یکدیگر در تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی اثر گذار باشیم و اردوهای راهیان نور را چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی به نحو احسن به سر انجام برسانیم و آن چیزی که از همه مهمتر است، اثر گذاری مطلوب و جریان سازی فکری در دانش آموزان در پیشبرد راهبردی اهداف جمهوری اسلامی می باشد که باید به این امر مهم دست پیدا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) در ادامه افزود: به پیروی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند : "زنده نگهداشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست"، ما نیز با اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی قصد داریم یاد و خاطرات شهدا و هشت سال دفاع مقدس را به نسل هایی که رنگ و بوی جنگ را ندیده اند انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه هر فرد نظام و حکومت آرمانی دارد و آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است اظهار داشت: از سال 76 و در اوج گرایش دشمن به سمت جنگ نرم، کاروان‌های راهیان نور برای مقابله با توطئه‌های نرم دشمن و ایجاد کار فرهنگی شکل گرفت و اگر کاروان راهیان‌نور نبود از موضوعات جنگ تحمیلی و دفاع مقدس چیزی در ذهن‌های نسل سوم و چهارم انقلاب که آن روزها را ندیده‌اند متصور نمی‌شد.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان عازم سفرهای نور سفیرانی برای آینده انقلاب هستند بیان کرد: با هر انگیزه‌ای که دانش‌آموزان در این سفر معنوی حضور پیدا می‌کنند بدانند از سوی شهدا و از بین هزاران دانش‌آموز شیرازی دعوت شده‌اند بنابراین با نگاهی ویژه به این سفر معنوی بنگرند تا اتفاقات خوبی برایشان رقم بخورد و در زندگی آینده‌شان تأثیرگذار باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) اضافه کرد: جامعه شناسان باید وصیت نامه شهدای ما را بخوانند و بدانند که چگونه از یک روستایی سردار بزرگ اسلام سردرآورده که صهیونیست ها او (سردار شهید قاسم سلیمانی) را بزرگترین دشمن خود؛ اما در عین حال این سردار را یک شخص تاثیرگذار و کاریزما می دانستند.

وی افزود: اردوهای راهیان نور را به عنوان یک ابزار تربیتی سریع‌الاثر می‌شناسیم و در شرایط فرهنگی جامعه که با جنگ نرم مواجه هستیم، راهیان نور می‌تواند ابزار مهمی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن باشد.

این فرمانده نظامی گفت: هدف از اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی انتقال فرهنگ ارزشمند انقلاب اسلامی به جوانان و اشاعه فرهنگ والای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است.

سرهنگ زارعی در پایان یادآور شد: دانش آموزان در طول این سه روز از یادمان‏‌های شرهانی، فتح‏‌المبین، هویزه، دهلاویه، شلمچه و اروندرود بازدید خواهند کرد.
نظرات بینندگان