کد خبر: ۱۳۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

افزایش ۱۲۰ درصدی بارندگی در استان فارس؛ تمامی محورها تا ظهر امروز بازگشایی می‌شود‌

سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان فارس شده منجر به بارش برف و باران در اکثر نقاط استان شد، به گونه‌ای که تبعات آن هنوز باقی و برخی از راه‌های روستایی هنوز به دلیل بارش برف مسدود است.
سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان فارس شده منجر به بارش برف و باران در اکثر نقاط استان شد، به گونه‌ای که تبعات آن هنوز باقی و برخی از راه‌های روستایی هنوز به دلیل بارش برف مسدود است. 

این سامانه بارشی شامل بارش برف، باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی بوده که در روز چهارشنبه در نیمه شمالی، غربی و مرکزی استان آغاز شد و در روز پنج‌شنبه با افزایش شدت بارش روبه‌رو بود. 

در روز جمعه نیز کاهش 4 تا 12 درجه‌ای دما و یخ‌زدگی سطح زمین رخ داد و این وضعیت کاهش دما در شهرهای شمالی استان همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش‌های هواشناسی تا صبح پنج‌شنبه میزان بارش برف در شهرستان‌های سپیدان با 48 سانتی‌متر و اقلید 25 سانتی‌متر بیشترین میزان بارش بوده که سبب مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستاهای این 2 شهرستان شد. 

قطع ارتباط در تعداد محدودی از روستاهای سپیدان 
براساس گفته‌های فرماندار سپیدان در روز گذشته 45 روستای این شهرستان دچار قطع ارتباط با دیگر نقاط شدند. رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس امروز در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت استان اظهار داشت: این وضعیت در شهرستان‌هایی که برف‌گیر هستند طبیعی است و راهداران با اولویت به باز کردن راه‌ها می‌پردازند. 
به گفته وی در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی شهرستان‌ها باز است و تنها چند روستا راه ارتباطی‌شان قطع است که به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و بارش شدید برف تلاش برای باز کردن این روستاها نیز ادامه دارد. 

تمامی محورهای روستایی تا ظهر امروز بازگشایی می‌شود 

حمید احمدی، مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفته‌های مدیریت بحران را تکرار و بیان می‌کند که تا ظهر امروز تمامی راه‌های روستایی شهرستان سپیدان نیز بازگشایی می‌شود. 

به گفته وی در حال حاضر در محورهای اصلی هیچ مشکلی برای تردد وجود ندارد و تردد برقرار است اما در نیمه شمالی به دلیل کاهش شدید دما احتمال یخ‌زدگی محورهای وجود دارد که به رانندگان توصیه می‌شود از سرعت مجاز و تجهیزات ایمنی در این مسیرها استفاده کنند. 

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس می‌گوید: در روزهای بارش برف محورهای اصلی استان هیچ مشکلی نداشت تنها برخی از روستاهای سپیدان و شیراز دچار مشکل بودند که تا حوالی بامداد شب گذشته تمامی مسیرها باز شد. 

به گفته احمدی تعداد محدودی از روستاهای شهرستان سپیدان باقی مانده که طبق گفته‌های مسئولان شهرستان تا ظهر امروز تمامی مسیرها باز می‌شود. 

افزایش 120 درصدی بارندگی در استان فارس 
بر این اساس میانگین بارندگی استان فارس در سال زراعی جاری تا صبح روز پنج‌شنبه 254.1 میلی‌متر و میانگین بارندگی استان در سال زراعی گذشته در مدت مشابه 115.4 میلی‌متر بوده است همچنین میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی استان در مدت مشابه عدد 138.6 میلی‌متر را نشان می‌دهد. 

درصد تغییرات بارندگی سال جاری نسبت به میانگین بارندگی سال زراعی گذشته در مدت مشابه 120 درصد افزایش و درصد تغییرات بارندگی سال جاری نسبت به میانگین بلندمدت استان فارس در مدت مشابه 83 درصد افزایش را نشان می‌دهد. / تسنیم


نظرات بینندگان