کد خبر: ۱۳۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

هم اندیشی جمعی از صاحب نظران و فعالان اجتماعی و اقتصادی کشور در شیراز

همایش مسئولیت اجتماعی اثربخش و توسعه پایدار با حضور جمعی از صاحب نظران و فعالان اجتماعی و اقتصادی کشور در شیراز برگزار شد.

در این همایش که در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی فارس برگزار شد، ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی و تاثیر آن در توسعه متوازن و همه جانبه کشور بررسی شد.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران در این همایش از راه اندازی شورای سیاستگذاری مسئولیت اجتماعی در اتاق بازرگانی ایران خبر داد.
محمود اولیایی گفت: این شورا با هدف تدوین برنامه عملیاتی و هدایت فعالیت فعالان بخش خصوصی و تعامل و همگرایی فعالان اقتصادی برای رفع نیاز‌ها و چالش‌های کشور راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: در شورای سیاستگذاری مسئولیت اجتماعی از ظرفیت اساتید دانشگاه، صاحب نظران عرصه‌های اجتماعی، فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی بهره خواهیم جست.
اولیایی با بیان اینکه امروزه مسئولیت اجتماعی ابعاد مختلفی دارد، اظهارداشت: مسئولیت اجتماعی از امور خیریه و عام المنفعه فراتر رفته و شامل حفظ منابع کشور برای نسل آینده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد نیازمند و استفاده از ظرفیت حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی می‌شود.
سهیلا محبی، رئیس کمیسیون قضایی اتاق بازرگانی فارس گفت: بزودی مرکز پایش مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی در اتاق بازرگانی استان راه اندازی می‌شود.
وی افزود: با راه اندازی این مرکز امکان پایش، ساماندهی و هم افزایی فعالیت‌های بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فراهم خواهد شد.
محبی، هدف از راه اندازی این مرکز را تدوین شاخص‌های استانی در حوزه مسئولیت اجتماعی و شناسایی شرکت‌های راکد، فعال و یا نیمه فعال در حوزه‌های اجتماعی در استان برشمرد.
در این همایش یلدا راهدار عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس از ساخت و بازسازی تعدادی از مدارس مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان با حمایت فعالان اقتصادی فارس خبر داد.
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای کمک به هموطنان آسیب دیده از بلایای طبیعی انجام می‌شود، افزود: به ابتکار اتاق بازرگانی فارس پویش همه ما مسئولیم راه اندازی شده است تا بتوانیم با حساس سازی افراد به ویژه فعالان اقتصادی، سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها باری از روی دوش جامعه برداریم و درد درمندی را التیام بخشیم.

نظرات بینندگان