کد خبر: ۱۳۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

شیراز میزبان پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات

پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات روز‌های ۱۴ و ۱۵ اسفند امسال در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

 محراب امیری دبیر پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات، امسال در روز‌های ۱۴ و ۱۵ اسفند در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه فراخوان این دوره از مسابقات در شهریورماه امسال اعلام شد، افزود: محور‌های مسابقات آزمایشگاه مجازی، پروژه عملی، ایده شو و نماهنگ است.

دبیر پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات ادامه داد: آغاز این مسابقات از دانشگاه صنعتی اصفهان بوده و اولین دوره مسابقات در سال ۹۴ در این دانشگاه برگزار شد.

امیری افزود: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ بهمن ماه امسال است.

او با اشاره به اینکه علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه اطلاعات بیشتر را کسب کنند، افزود: یک نمره ارفاق در معدل برای معرفی به بنیاد نخبگان، کسر خدمت سربازی، معرفی طرح‌های برتر به شتابدهنده «آبان» و جوایز نقدی از جمله هدایای این مسابقات است.

امیری با تاکید بر اینکه در دوره‌های گذشته در بخش‌های مختلف بین ۳۰ تا ۵۰ تیم حضور یافتند که از همه دانشگاه‌های کشور شرکت کننده بودند و تنها شرط دانشجو بودن است، افزود: تیم‌ها از ۲ تا ۴ نفره به طور معمول هستند.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود بین ۴۰ تا ۵۰ تیم در این مسابقات حضور یابند و شاید هم مسائل اقتصادی باعث ریزشی بخشی از تیم‌ها شود، اضافه کرد: برای تیم اول ساخت هاورکرافت کسر خدمت سربازی در نظر گرفته شده است.

دبیر پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات از تلاش برای برگزاری مسابقات سیالات در دبیرستان‌ها هم خبر داد.

نظرات بینندگان