کد خبر: ۱۳۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز: روزانه پنج هزار ثبت تخلف داریم

زوربخش گفت: به طور میانگین روزانه نزدیک پنج هزار ثبت تحلف شکل گرفته است.
به گزارش شیراز، زوربخش رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به نصب دوربین های مدار بسته افزود:در 10 منطقه شیراز دوربین های پلاک خوان و دوربین های ثبت آلایندگی هوا نصب شده است و وسائل نقلیه در تمام دوربین های نصب شده در شهر مورد بررسی معاینه فنی قرار می گیرد.
وی در خصوص هزینه های معاینه فنی گفت: سرویس های مدارس از هزینه 90 درصد معاینه فنی خودرو معاف هستند و تاکسی ها می توانند برای معافیت از هزینه های معاینه فنی به مرکز شماره یک مراجعه کنند.
مجتبی زور بخش افزود: اجرای محدوده ناحیه کم انتشار آلایندگی موسوم به (LEZ)، مورد مطالعه قرار گرفته است و کنترل های لازم در خصوص آلاینده ها در این محدوده شکل می گیرد.
معاون شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در بین کلان شهر ها ،شیراز پاک ترین کلان شهر است که در بیشتر ایام سال شاهد این پاکی هوا هستیم.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز: روزانه پنج هزار ثبت تخلف داریم
وی افزود: در فاز اول به دنبال محدودیت و ممنوعیت نیستیم اما  از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا جلوگیری می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این محدوده به شکل 24 ساعته فعال است،گفت:خودروها به چهار رده تقسیم بندی می شود که رده آبی شامل خودروهای برقی و هیبریدی ، رده سبزخودروهای با استاندارهای آلایندگی یورو 2 و بالاتر و خودروهایی است که در تست های معاینه فنی خودرو مشکلی نداشته باشد.
زوربخش با تاکید بر اینکه رده زرد شامل زیر یورو 2 ، بدون استحلاک آلایندگی با اخذ امتیاز به شکل مشروط با عمر کمتر است، افزود: چنانچه رده زرد برگه معتبر معاینه فنی را داشته باشد، تردد آنها بلامانع بوده اما رده قرمز شامل خودرو فرسوده است که بر اساس قوانین باید از رده خارج شود.
این مقام مسئول با اشاره به آمار ترددهای ثبت شده از ابتدای آذر 97 تا اول بهمن 98، ادامه داد: تعداد یک میلیون و 964 هزار و 15 خودرو معاینه فنی داشته و یک میلیون و 460 هزار و 72 دستگاه هم فاقد معاینه فنی بودند.
وی با اشاره به این که مجموع پلاک های ثبت شده در این بازه زمانی، چهار میلیون و 564 هزار و 783 خودرو است، گفت: یک میلیون و 140 هزار و 696 مورد هم استعلام از سامانه سیمفا بدون پاسخ بوده که ممکن است مشکلات نرم افزاری باشد.
زوربخش افزود: دوره معافیت اخذ معاینه فنی چهارسال از تاریخ تولید خودرو است و مدت اعتبار معاینه فنی خودرو برای شخصی و دولتی یک سال است.
وی با اشاره به مدت اعتبار معاینه فنی گفت: اگر عمر خودروهای عمومی و تاکسی، بالای 10 سال باشد، مدت اعتبار معاینه فنی سه ماه ،برای خودروهای عمومی و تاکسی، 10 سال و کمتر از این میزان 6 ماه بوده که ضروری است همه خودروها برای اخذ معاینه فنی اقدام کنند.
   
نظرات بینندگان