کد خبر: ۱۳۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

برگزیدگان جشنواره سینمایی سروناز معرفی شدند/ شیراز الگویی برای همزیستی مسالمت‌آمیز/ ۷ میلیارد تومان بودجه برای تولید فیلم کوتاه

جوایز شصت‌و‌سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم سروناز و جشنواره سینما و ادبیات در اختتامیه این جشنواره و جشنواره سینما و ادبیات به سینماگران اهدا شد.
 
شیراز الگویی برای همزیستی مسالمت‌آمیز
رئیس شورای شهر شیراز در آئین پایانی شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان، شیراز را الگویی برای همزیستی مسالمت آمیز معرفی کرد.

  عبدالرزاق موسوی در آئین پایانی شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران، شیراز را الگویی برای همزیستی مسالمت آمیز معرفی کرد و گفت: مذاهب و فرهنگ‌های مختلف به آرامی در کنار هم در این شهر زندگی می‌کنند که نشان از مهر مضاعف مردم با یکدیگر دارد.
برگزیدگان جشنواره سینمایی سروناز معرفی شدند/ شیراز الگویی برای همزیستی مسالمت‌آمیز
او بیان کرد: کار هنری از این جنس بسیار سخت است، سختی آن هم به از آن رو است که موانع کار بسیار زیاد است.

موسوی گفت: همین که ۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فیلم کوتاه پیش‌بینی شده و اینکه سه میلیارد تومان آن جذب شده، در جامعه‌ای که محدودیت منابع مالی دولتی بسیار است، نشان می‌دهد موانعی برای تولید وجود دارد و باید آن را از بین برد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، این شورا آمادگی دارد در حوزه فرهنگی و میراثی، شیراز را به عنوان مرکز اصلی کشور معرفی کند و با تمام توان از این موضوع حمایت خواهد کرد.

شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه (سروناز) و جشنواره سینما و ادبیات پس از ۲۲ سال از پنجشنبه سوم بهمن ۹۸ در شیراز آغاز شد.

وضع مناسب فیلم کوتاه درکشور/ ۷ میلیارد تومان بودجه برای تولید فیلم کوتاه
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه امسال ۷ میلیارد تومان بودجه برای تولید فیلم کوتاه در کشور اختصاص یافت، گفت: وضع فیلم کوتاه ایران از همه بخش‌های دیگر این حوزه بهتر است.

برگزیدگان جشنواره سینمایی سروناز معرفی شدند/ شیراز الگویی برای همزیستی مسالمت‌آمیز
  صادق موسوی در آئین پایانی شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران، سروناز گفت: انجمن سینمای جوانان مهم‌ترین بنگاه تولید فیلم کوتاه کشور است.

او افزود: با وجود فعالیت‌های بسیاری از جمله آموزش، رخداد‌های سینمایی، هفته‌های فیلم و عکس، پاتوق فیلم کوتاه و امثال آن‌ها؛ امسال ۷ میلیارد تومان بودجه برای تولید فیلم کوتاه در کشور اختصاص دادیم و امروز در پایان دی‌ماه ۳ میلیارد تومان بیشتر جذب نشده است.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران افزود: برای اولین بار شورا‌های تولید استانی را به شکل «پیچینگ» برگزار می‌کنیم.

به گفته موسوی، به کارشناسان هر استان اعتماد کردیم و ۱۵۰ نفر در ۳۰ استان مشخص شدند که در برخی دفاتر حتی یک جلسه «پیچینگ» برگزار نشده است.

او، خواستار فعالیت بیشتر اعضای انجمن سینمای جوانان در سراسر کشور شد و گفت: باید بیشتر فعالیت کنیم و شما بیشتر مطالبه کنید، لذا از این دو ماه پایانی سال استفاده کرده و از طریق مکانیزم‌های دفاتر و مراکز کار را دنبال کنید.

موسوی یادآور شد: اگر بتوانیم اعتبار را کامل جذب کنیم سال آینده پرداخت‌ها را افزایش می‌دهیم.

شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه (سروناز) و جشنواره سینما و ادبیات پس از ۲۲ سال از پنجشنبه ۳ تا یکشنبه ۶ بهمن ماه جاری در شیراز برگزار شد.

معرفی برگزیدگان جشنواره سینمایی سروناز 
در آیین اختتامیه شصت‌و‌سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم سروناز و جشنواره سینما و ادبیات که یکشنبه ۶ بهمن‌ماه برگزار شد، برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
برگزیدگان جشنواره سینمایی سروناز معرفی شدند/ شیراز الگویی برای همزیستی مسالمت‌آمیز
مقام سوم در بخش عکس، با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰میلیون ریال جایزه نقدی به اثر مردِ کار از جابر غلامی از اراک رسید، عکس دوم با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به عکس انسان و طبیعت اثر جعفر مجیدی از اراک رسید؛ همچنین مقام نخست با اهدای تندیس جشنواره، جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال به عکس دست‌های معلق اثر حمید سبحانی از مشهد اختصاص یافت.

همچنین، هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ده میلیون ریال در بخش استعداد جوان از دانیال رحیمی کاشانی از کاشان به خاطر عکس قفس در قفس تقدیر کرد؛ در ادامه لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به مجموعه عکس زندگی امیررضا پورحیدری از رفسنجان رسید.

بهترین مجموعه عکس با اهدای تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به سیمین محیط از رفسنجان برای مجموعه عکس آن لحظه که بود، اهدا شد.

در بخش فیلمنامه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به فیلمنامه قنات اثر رهی اسکندری از شیراز رسید. مقام سوم با اهدای جایزه نقدی به مبلغ ۱۵میلیون ریال به فیلمنامه بی‌بند و بار از سید وحید زارعی از اصفهان رسید.

جایزه دوم، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به فیلمنامه ترامپولین اثر نسیم محمدی فارسانی و نسیم سیفی پور از اصفهان رسید.

جایزه نخست در این بخش با اهدای تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵میلیون ریال به فیلمنامه آگهی، محسن صالحی‌راد از بندرعباس اهدا شد.

در جشنواره سینما و ادبیات رتبه سوم با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ده میلیون ریال جایزه نقدی به فیلمنامه تلفن نوشته علیرضا رنجبر از بم رسید. رتبه دوم با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به فیلمنامه نشانی از نگین امین‌زاده رسید.

رتبه نخست با اهدای تندیس جشنواره، جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به فیلمنامه سالامون اثر اشکان چاووشی از کرمانشاه اهدا شد.

در بخش فیلم این جشنواره جایزه بهترین پژوهش در فیلم مستند با اهدای لوح افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال مشترکاً به احسان بلندنظر از شیراز برای فیلم اجاق و محمدعلی یزدان‌پرست از اراک برای فیلم خانه سنگی رسید.

برگزیدگان جشنواره سینمایی سروناز معرفی شدند/ شیراز الگویی برای همزیستی مسالمت‌آمیز
در بخش فیلمنامه از میان ۵ نامزد لوح افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵میلیون ریال به فیلمنامه فیلم امیرعلی از شیراز به شیوا قنبریان اهدا شد.

در حوزه بهترین فیلمبرداری از میان ۵ نامزد لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به فیلم

نوازنده از مهدی ایل‌بیگی از کرج رسید؛ همچنین فیلم تله از اصفهان لوح افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵میلیون ریال را رسول همتی دریافت کرد.

در بخش تدوین از میان ۵ نامزد لوح افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال به فیلم سرلاک از عماد خدا‌بخش و سعید نجاتی رسید.

در حوزه صدابرداری از میان ۶ نامزد لوح افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال به فیلم تراگونیا اثر مهدی تنگستانی از شیراز رسید.

جایزه بهترین کارگردانی در پویانمایی از میان سه نامزد با اهدای تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی مشترکا به فیلم پرنده کاغذی از راضیه محمدی از شیراز و پاپیتال اثر نرگس ذاکری از کرج رسید.

بهترین کارگردانی فیلم مستند از بین سه نامزد با تقدیم تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به حجت طاهری برای فیلم خانه‌اش ابری است از شیراز اهدا شد.

در بخش بهترین کارگردانی فیلم تجربی از میان سه نامزد، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون به محبوبه کلایی سراب از قم اهدا شد.

در بخش بهترین کارگردانی داستانی از میان ۶ نامزد لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به نرگس نره‌ای برای فیلم بختک از اصفهان رسید.

در این حوزه، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال به محسن مهری دروی کارگردان فیلم نوازنده از کرج تقدیم شد.

بهترین استعداد جوان این جشنواره که لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال را به خانه برد، حدیث جاهدپری برای فیلم «پلات» از شیراز بود.

در بخش ملی سینما و ادبیات لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به امیر مسعود سهیلی برای فیلم فیلمرغ از مشهد اهدا شد و در همین حوزه تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به فیلم موج کوتاه اثری از محمد اسماعیلی از تهران رسید.

جایزه ویژه هیات داوران با اهدای دیپلم افتخار به حسن خوش‌حالت بازیگر فیلم شهر عسل از کاشان اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به پریا وزیری برای بازی در فیلم سرلاک از رفسنجان رسید.

همچنین جایزه بزرگ جشنواره با تقدیم تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به شیرین اخلاصی برای فیلم تله از اصفهان رسید.

شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه (سروناز) و جشنواره سینما و ادبیات پس از ۲۲سال از پنجشنبه سوم بهمن ۹۸ در شیراز آغاز شد.

در این جشنواره که در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس برپا شده است، بیش از ۱۵۰ سینماگر جوان میهمان شیرازی‌ها بودند.

از ابتدای آغاز به کار جشنواره سروناز ۴۲۲ فیلم داستانی، ۱۰۹ مستند، ۵۱ پویانمایی و اثر ۷۹ تجربی در بخش فیلم کوتاه به جشنواره رسید؛ همچنین در حوزه فیلمنامه ۴۴۰ اثر آزاد و ۱۵۰ اثر اقتباسی و در حوزه عکس نیز ۱۱۹۲ تک عکس و ۳۸۵ قطعه در قالب مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال شد.

از این تعداد در بخش فیلم کوتاه ۹۳ اثر داستانی، ۴۶ مستند، ۱۹ پویانمایی و ۸ اثر تجربی، در بخش سینما ادبیات ۱۲ اثر، در بخش فیلمنامه ۹ اثر آزاد و ۱۵ اثر اقتباسی و در بخش عکس نیز ۳۴ تک‌عکس و چهار مجموعه عکس به بخش نهایی راه یافتند.

فیلم‌ها در ۱۴ سانس بر روی پرده‌ای رفت؛ ۱۲ سانس مربوط به جشنواره منطقه‌ای و دو سانس نیز مربوط به جشنواره سینما و ادبیات. در پایان هر روز نیز جلسه نقد و بررسی با حضور فیلمسازان اجرا شد.

نمایندگانی از استان‌های فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، اصفهان، قم، مرکزی و البرز در این جشنواره حضور داشتند.

نظرات بینندگان