کد خبر: ۱۳۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
رئیس پلیس راهور استان فارس:

کمربندی شیراز حادثه خیزترین نقطه در کشور است

رئیس پلیس راهور فارس گفت: با بررسی‌های انجام شده از آمار تصادفات، کمربندی شیراز به طول ۴۰ کیلومتر بر اساس طول مسیر نسبت به متوسط کشوری از حادثه خیزترین نقاط در کشور است.
  سرهنگ مصطفی عباسی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه پروژه LEZ از تهران آغاز شد، گفت: معاینه فنی در مشخص شدن، مشکلات خودرو و حوزه کاهش تصادف تاثیرگذار است.

او با اشاره به اینکه در مرکز‌های معاینه فنی خودرو‌ها به شکل مکانیزه چک می‌شوند، اضافه کرد: به زودی خودرو‌های فاقد معاینه فنی به شکل مکانیزه، برای هر روز که معاینه فنی نداشته باشند به ازای هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار ریال جریمه می‌شوند.

سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه اعمال قانون به شکل سیستمی انجام می‌شود و هیچ تبعیضی قائل نخواهد شد، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش کشته تصادف را در شیراز شاهد بودیم که حاصل کار جمعی تمام دستگاه‌های مربوط است.

او با اشاره به اینکه کمیته رفع نقاط حادثه خیز، تشکیل شده است، افزود: نقاط حادثه خیز مختلف در سطح فارس و شیراز توسط این کمیته شناسایی و بهینه شده است.

سرهنگ عباسی گفت: با بررسی‌های انجام شده از آمار تصادفات، کمربندی شیراز به طول ۴۰ کیلومتر بر اساس طول مسیر نسبت به متوسط کشوری از حادثه خیزترین نقاط در کشور است.

رئیس پلیس راهور فارس ا یادآوری این مطلب که برخورد با رانندگان خطرناک با پشتیبانی مراجع قضایی شکل گرفته است، تاکید کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد تصادف منجر به فوت و جرح کاهش یافته است.

به گفته عباسی، تعداد زیادی دوربین نصب شده و در حال تست است و تا قبل از نوروز ۹۹، بیش از ۵۰ دوربین ترافیکی به پهنه شهر شیراز، اضافه می‌شود.

نظرات بینندگان