کد خبر: ۱۳۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به ظریف

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پی طرح بحث اخیر دستگاه دیپلماسی کشور مبنی بر مذاکره با آمریکا، نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه نوشت.
به گزارش شیرازه، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
و لن ترضی عنک الیهود و لن نصاری حتی تتبع ملتهم

جناب آقای ظریف
وزیر امور خارجه جهوری اسلامی ایران

با سلام
این نامه نوشته‌ای از سر خشم و انزجار دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز است که حاوی یک پیام صریح برای حضرتعالی می‌باشد: 
 جناب آقای ظریف چرا شما و گفتمان شما اینقدر به غرب اعتماد می‌کند؟ بجای ژست طلبکار مآبانه از مردم، با استعفای از وزارت امور خارجه عذر خواهی کنید.
 جناب دکتر، شنیدم مذاکره با آمریکا را منتفی نمی‌دانید؟ بگذریم که رئیس جمهورِ کدخدایِ جهان با جواب کوتاهی حسابی از خجالت شما در آمد و باز هم موجب ذلت ایرانیان غیرت مند شدید. ملتی که همیشه مظلوم اما با شرافت و اقتدار زندگی کرده است لایق این بزدلی‌ها و وادادگی از طرف دیپلمات های تربیت یافته شرق و غرب نیست.
 جناب ظریف، هنوز چند روزی از صحبت های مقام معظم رهبری نگذشته است (از مذاکره ابایی نداریم، اما نه با آمریکا)، گویا آنقدر فراموش کار شده اید که شرف را هم از یاد برده اید.
 آقای دکتر، در علم حقوق به کسی که قدرت تشخیص منافع را ندارد محجور از نوع سفیه می‌گویند، به راستی که یا باید سفاهت را با جان و دل قبول کنید و یا آنکه باید خیانت به خون قاسم سلیمانی ها را پذیرا باشید، چرا که ترامپ قمار باز به به صراحت اعلام کرد که شخصا دستور ترور شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس را صادر کرده است، مگر می‌شود با قاتل سردار سپاهی که میلیون ها نفر در ایران و سراسر دنیا عزادار ایشان هستند دم از مذاکره زد؟ مگر می‌شود با جنتلمن های تروریست، پشت یک میز مذاکره نشست؟.
 اما چرا میلیون ها نفر به سوگ این شخص عزادار شدند؟چون ایشان یک مکتب بود، یک گفتمان بود، و آن گفتمان مقاومت بود، گفتمانی که عزت و شرافت لاینفک آن بود و ایران، شایسته داشتن دیپلمات هایی با این گفتمان می‌باشد که شما و تیم اطرافتان دارای این شاخص ها نمی‌باشید.
 شما را ارجاع می دهم به تحولات اخیر یوم الله های ایران و عراق و حرکت های یکپارچه ای که امت اسلام پدید آورده است، اگر همچون آقای روحانی خود را به خواب نزدید چرا دست از اقدامات ذلت بار برنمی‌دارید؟
بیش از این صبر امت حزب الله را امتحان نکنید و با استعفا از مسئولیت خود، بیش از این به کشور و انقلاب آسیب نرسانید
و الا پای عواقب ماندن خود بمانید.
مارا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.
در پایان دیده حضرتعالی را با سخن بنیان گذار کبیر انقلاب روشن می‌داریم، باشد که این نصیحت عالمانه را پذیرا باشید.
وزارت خارجه از همه وزارتخانه‌ها مسئولیتش زیادتر است؛ برای اینکه با خارج سر و کار دارد، در داخل ممکن است که یک چیزهایی- فرض کنید- واقع بشود و لو نباید واقع بشود، اما ضررش کمتر از آن چیزی است که در خارج واقع می‌شود. اگر وزارت خارجه اصلاح نشود تقریباً می‌شود گفت جمهوری اسلامی رو به شکست می‌رود.
امام خمینی (ره)، ۲۸ دی ۱۳۶۰
والسلام

نظرات بینندگان