کد خبر: ۱۳۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
با تجمع در مقابل دفتر وزارت امور خارجه؛

دانشجویان استان فارس خواستار استیضاح ظریف شدند/ ما آقای ظریف را در خون "حاج قاسم" شریک می دانیم

دانشجویان استان فارس با تجمع در مقابل دفتر وزارت امور خارجه، از مجلس شورای اسلامی، خواستار استیضاح ظریف شدند.
به گزارش شیرازه، پیش از ظهر امروز، در پی سخنان ذلیلانه وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با ادامه مذاکره با آمریکا و پاسخ قاطع ترامپ، دانشجویان دانشگاه های مختلف استان فارس، در مقابل دفتر وزارت امور خارجه در شیراز تجمع کرده و از مجلس شورای اسلامی، خواستار استیضاح ظریف شدند.
دانشجویان استان فارس خواستار استیضاح ظریف شدند/ ما آقای ظریف را در خون

حسین رحیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه وقتی دیدیم وزیر امور خارجه کشورمان، از طرف شخص خودشان، ذلیلانه و منافقانه در توئیتر اظهار نظری بی شرفانه و خلاف نظر عامه ملت و مقام معظم رهبری کردند، به غیرت و ایرانی بودنمان برخورد، تصریح کرد: چواب بی شرفانه تر ترامپ، ما شرمنده تر کرد که چنین وزیر امور خارجه ای داریم که آن شخص پست فطرت آمریکایی بخواهد اینچنین جوابش را بدهد.

وی با بیان اینکه شاید به شخص آقای ظریف برنخورده باشد؛ اما هم اظهارنظر شخصی وزیر امور خارجه و هم جواب رئیس جمهور آمریکا، به ما برخورد، گفت: یک شخص خیلی باید احمق باشد که قهرمان ملی و شخص اول نظامی مملکتش را به این شکل ترور کنند و باز هم ملتمسانه خواهان مذاکره باشد.

به نظر این جوان بسیجی، جواب آقای ترامپ در حیطه خود، انقلابی تر از رفتارهای دیپلماسی وزارت امور خارجه ماست.

رحیمی تصریح کرد: وقتی این اظهار نظر سخیف را دیدیم، فهمیدیم که جرأت و جسارت ترامپ برای شهادت "حاج قاسم" از کجا آب می خورد. کرنش این سرداران دیپلماسی باعث وقاحت دشمنان شده تا جایی که "حاج قاسم" یک ملت را به شهادت برسانند.

وی تأکید کرد: دانشجویان حاضر در این تجمع اغتراض آمیز، آقای ظریف را در خون "حاج قاسم" شریک می دانند.

آقای ظریف! شما از طرف "حاج قاسم هم نصیحت شدید؛ اما گویا شما فقط یک سمبل غربی جلوی چشمتان را گرفته و چیزی متوجه نمی شوید. این حرکت ذلت بار شما، روح "حاج قاسم را هم به درد آورد."

در ادامه این گزارش، دانشجوی علوم پزشکی فسا هم فلسفه حضورش در این تجمع را اعتراض به اقدام نابخردانه وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه مذاکره با آمریکا دانست و تأکید کرد: ما به هیچ عنوان نه تسلیم می شویم و سازش می کنیم و نه به ادامه مذاکره رغبتی داریم.

بانوی دیگری که خانه دار است و در تجمع دانشجویان حضور دارد، به این اقدام دانشجویان بر علیه "ظریف" معترض است و معتقد است که اعتراض نباید برای شخص وزیر باشد، باید بر علیه کل دولت باشد.

دانشجویان استان فارس خواستار استیضاح ظریف شدند/ ما آقای ظریف را در خون

این بانو می گوید: مردم همه جوره در سختی هستند و به ناکارآمدی دولت اعتراض دارند؛ در این کشور انگار اصلا دولتی وجود ندارد.

وی که خود را از خانواده شهدا و جنگ زده می داند، به مدیریت دولت حاضر به شدت اعتراض دارد و می گوید: این اعتراض، صدای همه ملت ایران است نه عده ای جوان و دانشجو.

دانشجوی دیگری که از دانشگاه شیراز است، معتقد است که وظیفه یک دانشجوی این مرز و بوم است که از حیثیت و کیان خود دفاع کند و نگذارد عده ای، هرچند که از دولتمردان باشد، با حیثیت و شرف ایرانی بازی کند.

وی می افزاید: به عنوان یک دانشجو و قشر تحصیلکرده، وظیفه مطالبه گری ام اجازه نداد بی تفاوت باشم و به همین دلیل در تجمع امروز شرکت کردم.

دانشجوی آقایی که از دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز است، حضور در این تجمع را لازمه یک دانشجوی بیدار دانست و تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان مدام پالس هایی به دشمن ارسال می کند که بیشتر به تجاوزات حقوقی و گستاخی خود را ادامه دهد.

وی آرزو می کند که مسئولان مربوطه، وزیر امور خارجه کشور را به دلیل این خیانت های آشکار مجازات کند تا درس عبرتی باشد برای دولت های بعدی که شرف و غیرت ایرانی را به بازی نگیرند.

دانشجویان شعارهای مختلفی از جمله" مذاکره با آمریکا/ خیانت است به سردار" یا "مرگ بر خائنین"، "ننگ ما ننگ ما/ وزیر بی فکر ما" و "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر سازش گر" سر می دهند و خواهان برخورد قاطع با وزیر امور خارجه هستند.

در میان تجمع کنندگان، افرادی غیر دانشجو نیز حضور دارند که به گفته خود، بنا به وظیفه و مسئولیتی که خون شهدا، بخصوص خون "سردار سپهبد قاسم سلیمانی" بر گردن ملت دارند، در این تجمع شرکت کرده اند و آن ها هم خواهان برخورد با هرکسی، در هر لباس و منصبی که به ایران و ایرانی و خون شهدا خیانت می کند، هستند.

دانشجویان استان فارس خواستار استیضاح ظریف شدند/ ما آقای ظریف را در خون

دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شیراز معتقد است که از نظر حقوقی، ما از مجلس مطالبه استیضاح وزیر امور خارجه را داریم و مجلس شورای اسلامی هم حق و هم وظیفه این استیضاح را به عهده دارد.

طبیعتا کسی که روی حرف رهبر یک مملکت حرف می زند و بلافاصله بعد از شهادت قهرمان ملی کشورش و در زمانی که مردم هنوز داغدار دوست داشتنی ترین فرد نظامی در دنیا هستند، همچین اظهار تظرهایی می کند، اصلا لیاقت بودن در این منصب را ندارد.

این بانوی حقوقدان می افزاید: معلوم نیست آقای "ظریف"، وزیر امور خارجه ایران است یا آمریکا؟!

یکی دیگر از دانشجویان بسیجی، اظهار داشت: در پی اظهارات عجیب و ناباورانه وزیر امور خارجه کشورمان در حالیکه خون "حاج قاسم عزیز" در پی ترور ناجوانمردانه توسط آمریکا خشک نشده و چهلم این سردار رشید اسلام هنوز نرسیده است، بعضی از مسئولین خودباخته غرب زده و کسانی که خدا هنوز آنان را از خواب غفلت بیدار نکرده، دم از مذاکره با آمریکا می زنند.

وی ادامه داد: آقایان! آمریکا دیگر باید چه کاری انجام دهد که شما بدانید او دشمن است؟! باید وارد جنگ هشت ساله شود و کل دنیا را در این جنگ بسیج کند؟! یا وارد جنگ امنیتی شود که از سال 78 تا کنون بارها و بارها این کار را کرده است؟! باید کشور را تحریم اقتصادی کند و معیشت را بر مردم سخت کند که چهل سال است این کار را انجام داده و امروز در بدترین وضعیت ممکن هستیم. باید مسئولین ما را ترور کند که سالهاست این کار را با حمایت گروهک های مختلف انجام داده و بهترین مسئولین این مرز و بوم را از ما گرفته است. دیگر باید چه کاری انجام دهد که از این خواب غرب زدگی بیدار شوید؟!

دانشجویان استان فارس خواستار استیضاح ظریف شدند/ ما آقای ظریف را در خون

به گزارش شیرازه، متن بیانیه دانشجویان معترض به اظهارات سخیف وزیر امور خارجه کشورمان به شرح زیر است:

بسم الله القاصم الجبارین

کسانی که دم از مذاکره با امریکا میزنند، یا از الفبای سیاست چیزی نمیدانند، یا الفبای غیرت را بلد نیستند؛ یکی از این دو تاست. در حالی که دشمن این‌طور اخم میکند، این‌طور متکبّرانه حرف میزند، این‌طور به ملت ایران اهانت میکند، تصریح هم مینماید که میخواهد علیه این نظام و این کشور و منافع آن اقدام کند، عدّه‌ای در این‌جا ذلیلانه و زبونانه میگویند: چه کار کنیم؛ برویم، نرویم، نزدیک شویم، با آنها صحبت کنیم، در خواست کنیم، خواهش کنیم؟! این اهانت به غیرت و عزّت مردم ایران است؛ این نشانه بیغیرتی است؛ این سیاستمداری نیست. (دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا مورخه 81/3/1)

در پی اظهارات عجیب آقای ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که اظهار داشتند که حتی پس از ترور ناجوانمردانه سردار سپاه قدس جمهوری اسلامی، این مقام ارشد کشور توسط رژیم تروریست آمریکا باز هم احتمال مذاکره با آمریکا محتمل است دانشجویان انقلابی شیراز لازم میبینند که نکات زیر را متذکر شوند

۱ آقای ظریف شما به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جزوه ۴ مسئول ای هستید که تمام اظهارات تان در مجامع بین المللی قابل استناد است پس چگونه صریحاً در مخالفت با کلام رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند هیچگونه مذاکره‌ای با آمریکا انجام نمی شود چنین پیامی را به آمریکا و دنیا پس از این جنایت هولناک آمریکا مخابره کردید

۲ آقای ظریف شما که از نوجوانی در فعالیتهای مربوط به امور خارجه حضور داشته‌اید آیا نمی‌دانید که هزینه چنین صحبتی برای کشور تا چه اندازه بالاست و پیام ذلت و شکست را در حالی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف پوزه‌ی آمریکای تروریست و جهانخوار را به خاک مالیده است به آمریکا و دنیا مخابره می‌کند؟! وزارت امور خارجه باید از شجاع ترین و انقلابی ترین و دلسوز ترین نهادهای جمهوری اسلامی باشد در حالی که عملکرد شما جز شکست و زلت و تسلیم دربرابر دشمنان، نمایانگر چیز دیگری نیست فلذا به نظر خودتان حضور شما در ریاست این وزارتخانه برای کشور هزینه است یا منفعت ؟

۵ در حالی که جمهوری اسلامی در حال دستیابی به بالاترین نقاط پیشرفت و اقتدار در دنیاست تا آنجا که در زمینه علمی با سرعت رشد حدوداً ۲۰ برابر کل دنیا و در زمینه نظامی تا آن حدی که دوست و دشمن زبان به مدح آن گشوده‌اند و در زمینه امنیتی تا آن حد که بزرگترین توطئه های آنها در کمتر از دو روز خنثی می‌شود و در زمینه های فرهنگی تا آنجا که حتی قلوب مردم کشورهای مخاصم را فتح کرده‌ است، چنین صحبتی از جانب شما فقط نشانه خپدباختگی در برابر طاغوت های عالم است! البته شما پیش از این هم گفته بودید که آمریکا میتواند با فشار دادن یک دکمه پایگاه‌های نظامی ما را از کار بیندازد.

رهبری فزمودند: اگر عده‌ای می‌خواهند ذلیل باشند، چرا مردم را ذلیل میکنند؟!

آقای ظریف تمام اینها نشانگر آن است که فکر شما هنوز هم در سالهای ذلت ملت ایران مانده است، این چنین عقب‌ماندگی در مسئولین کشور نشان از این است که شما دیگر برای چنین مسئولیت هایی پیر شده اید و بهتر است که دیگر بیش از این بر زخم ملت ایران نمک نپاشیده و با نسخه‌های تاریخ مصرف گذشته خودتان سد راه پیشرفت کشور و مردم ایران نشوید و بگذارید که مردم راه پیشرفت را طی کنند و ما را به عقب برگردانید

آقای ظریف عملکرد شما برای ما خیلی هم عجیب نبود چرا که پیش از این رئیستان در دولت نیز گفته بود که ما جز از راه مذاکره نمی توانیم کشور را اداره کنیم

ما با این تفاصیل اینطور برداشت می کنیم که امثال شما با چنین مدیریتی نه تنها مناسب جمهوری اسلامی ایران نیستید بلکه حتی برخی کشورهای عقب‌مانده و کوچک دنیا راهم نمیتوانید مدیریت کنید پس بهتر است که خودتان داوطلبانه این مسئولیت خطیر را به اهل آن واگذار کنید

شما حاضر نشدید که در این سال‌ها حتی یک بار هم که شده از رویای غرب خارج شوید و به جای دویدن به دنبال رد پای کدخدا به فکر رسیدگی به ظرفیت های دیگر کشورهای دنیا باشید

خیلی عجیب نیست که شما تمام دنیا را فقط غرب و آمریکا ببینید متاسفانه این روحیه خودباختگی در تمام غربزدگان وجود دارد. آقای ظریف شما حاضر نشدید حتی برای یکبار هم که شده چشمتان را روی نقشه جغرافیا از اروپا و آمریکای شمالی بردارید و به دیگر نقاط نقشه هم نگاهی بیاندازید و از ظرفیت هایی که بسیار مفت و ارزان از دستمان می رود استفاده کنید

تا کی ملت ایران باید جواب خودباختگی و ناکارآمدی شمارا با صبر و خون جگر خوردن بدهند آیا دیگر تاریخ انقضای مسئولان خودباخته تمام نشده است؟

ایا هنوز دوران مسئولین شجاع کارآمد کاربلد توانمند و واقع بین نرسیده است؟ آیا وقت آن نرسیده است که از خواب آمریکا بیدار شوید؟

آقایان غرب باور، گمان ما این است که دوران پرستش غرب نه در دنیا بلکه حتی در خود کشورهای غربی نیز تمام شده است و وقت آن است که ملت ایران نیز از شر تربیت یافتگان غرب خلاص شوند

و سلام علیکم و رحمة الله

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان