کد خبر: ۱۳۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

ارسال اقلام زیستی از جمعیت هلال احمر شیراز به مناطق زلزله زده خانزنیان / برپایی چادر در کمپ ها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از برپایی چادر در کمپ های این جمعیت در مسجد امیرالمومنین و خطیری بخش خان زنیان خبر داد.
 حسین درویشی، با اعلام این خبر اظهار کرد: جمعیت فارس با برپایی کمپ‌های اسکان اضطراری در بخش خان‌زنیان و توزیع اقلام زیستی شامل پتو، موکت، والور و بسته‌های غذایی ۲۴ ساعته در این کمپ‌ها آماده خدمت رسانی به حادثه دیدگان درگیر زلزله امروز است.

او افزود: جمعیت هلال احمر استان فارس آمادگی دارد به ۵۰۰ حادثه دیده متاثر از زلزله امروز ارائه خدمت کند.

درویشی در ادامه بیان کرد: هم اکنون ۱۰۰ نیروی امدادی متخصص در قالب تیم‌های ارزیاب، اسکان اضطراری و فرماندهی عملیات در منطقه جهت ارائه خدمات امدادی مستقر هستند. ۸ تیم ارزیاب از جمعیت هلال احمر شیراز، پایگاه امداد و نجات بین شهری دشت ارژن، واکنش سریع و آنست از مرکز استان به مناطق و روستا‌های زلزله زده بخش خانزنیان اعزام شده اند.

او گفت: در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد زلزله ۴ / ۵ ریشتری امروز ۷ بهمن ماه در بخش خانزنیان، خوشبختانه تلفات جانی به دنبال نداشته و تعدادی از منازل دارای ترک خوردگی می‌باشند.

درویشی با اشاره به اینکه منازل مسکونی روستا‌های کمرآباد ارندی، پراشکفت، چهل چشمه، نسیم اباد، ملک آباد و بن روز بیشترین آسیب را دیده اند، تصریح کرد: اقلام زیستی شامل چادر امدادی، پتو، موکت، والور و بسته‌های غذایی از شهرستان شیراز به این مناطق ارسال شده است.

عصر امروز زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر استان فارس (خان زنیان) از توابع شهرستان شیراز را لرزاند. این زمین لرزه ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه رخ داد و شدت این زلزله به حدی بود که شهروندان شیرازی نیز آن را احساس کردند.

خان زنیان در بخش ارژن شیراز واقع شده است و این منطقه در ۳۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
نظرات بینندگان