کد خبر: ۱۳۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

آزاد سازی 5 هزار متر مربع در حریم و بستر دروزاه قران

سید جواد موسوی فر به عبور ایمن و آزاد جریان سیلاب در دروازه قران اشاره کردو گفت: شرکت آب منطقه‌ای فارس آن به منظور عبور ایمن و آزاد جریان سیلاب در راستای وظایف قانونی خود به تعیین حدود بستر و حریم این مسیل و نیز آزادسازی تصرفات آن اقدام کرده است.
به گزارش شیرازه، سید جواد موسوی فر مدیر سواحل و رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای فارس دوشنبه ۷ بهمن در جمع خبرنگاران با بیان این که در این عملیات حدود 5 هزار متر مربع در حریم و بستر این مسیل آزادسازی شده است، افزود:این عملیات با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی و با هدف حفاظت از حریم و بستر رودخانه آبزنگی انجام شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با جدیت کارشناسان آب منطقه‌ای فارس مشکلات در عبور جریان سیلاب رفع شده است و هیچ گونه خطر جانی و مالی برای اهالی شیراز به ویژه اهالی منطقه آبزنگی وجود ندارد.

 مدیر سواحل و رودخانه‌های سازمان آب منطقه ای فارس گفت: اصلاح و اقدامات برای ساماندهی مسیر رودخانه باعث تثبیت کناره‌ها و حفاظت اراضی، سازه‌ها و مناطق مسکونی در مسیر رودخانه‌ها شده است و خطر تخریب و تهاجم سیلاب‌ها از میان رفته است.

وی با تاکید بر اخذ مجوزهای قانونی افزود: قبل از اجرای هرگونه طرح و یا ساخت وساز در حریم و بستر رودخانه‌ها باید نسبت به اخذ مجوزهای قانونی لازم از وزارت نیرو اقدام شود چراکه ماموران شرکت آب منطقه‌ای فارس در صورت مشاهده یا گزارش هرگونه با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

آزاد سازی 5 هزار متر مربع در حریم و بستر دروزاه قران

این مقام مسئول از اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان ها و نهادها خواست تا به منظور جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی از هرگونه تصرف، ساخت و ساز یا تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.



نظرات بینندگان