کد خبر: ۱۳۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

معرفی ۱۰ مسجد برتر فارس در رویداد ملی «فهما»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اشاره به اجرای رویداد ملی «فهما» در سطح کانون‌های این استان، گفت: تاکنون ۱۰ مسجد استان بالاترین امتیاز را در این رویداد کسب کرده‌اند.
 حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با بیان اینکه رویداد ملی «فهما» از سال جاری در سطح کانون‌های مساجد اجرا می‌شود، گفت: فهما مخفف پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران است.

او با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های چشم‌گیری در بخش فهما در سطح مساجد استان داشته‌ایم، گفت: تاکنون ۱۰ مسجد استان فارس بالاترین امتیاز را در این بخش کسب کرده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس ادامه داد: این کانون‌های برتر در روز ۱۸ اسفندماه، مصادف با سالروز تأسیس کانون‌های مساجد مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه این رویداد به‌صورت ملی است، افزود: ۲۵ هزار کانون مساجد در سطح کشور فعالیت می‌کنند که این تعداد در سطح استان فارس بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون است که سال‌ها فعالیت‌های اعضای این کانون‌ها در هیچ جا ثبت نشده و مورد رسیدگی و ارزیابی قرار نمی‌گرفت.

امیدی، مسجد را مردمی‌ترین نهاد نظام جمهوری اسلامی دانست و اجرای رویداد ملی «فهما» را گامی در جهت تحقق دولت الکترونیک دانست که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا با آن موافقت کرده است و ادامه داد: فهما یک رسانه منسجم، هماهنگ، آنلاین و به روز در رابطه با فعالیت‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس اظهار کرد: «فهما» دارای آثار زیادی است و یکی از این برکات آن است که می‌توانیم فعالیت دورافتاده‌ترین کانون‌های مساجد کشور را مشاهده کنیم. همچنین مزیت دیگر این است که ایده‌های تازه و نو برای جذب به مساجد احصا می‌شود.

او با بیان اینکه اخیراً اولین کتاب ایده‌پردازان مسجدی به چاپ رسیده است که ایده‌های نو و بر اساس شرایط روز برای نسل جوان در آن جمع‌آوری شده است، گفت: این کتاب در اختیار ارکان مختلف مساجد اعم از ائمه جماعات، کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت بسیج قرار داده می‌شود.

امیدی، یکی دیگر از فواید سامانه فهما را مشاهده فعالیت‌های هنری بچه‌های مساجد مثل سرود، تئاتر، تواشیح و ... دانست و گفت: امروز این شرایط فراهم شده است تا فعالیت‌های کانون‌های مساجد انعکاس داده شوند و در نتیجه ستاد مرکزی کانون‌های مساجد نیز می‌تواند از این فعالیت‌ها حمایت مالی کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس بیان کرد: با توجه به اینکه فهما بر اساس امتیازدهی که به استان‌های مختلف انجام می‌شود، استانی که بیشترین فعالیت در سطح مساجد را داشته باشد، به عنوان استان برتر و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی می‌شود و در برنامه ۱۸ اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های مساجد تجلیل خواهد شد.
نظرات بینندگان