کد خبر: ۱۳۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)؛

سومین حرم اهل بیت غرق ماتم و عزا / اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در حرم حضرت شاهچراغ(ع)

سومین حرم اهل بیت(ع) در شب شهادت حضرت صدیقه کبری (س) سیاه‌پوش و آیین‌های عزاداری در این حرم مطهر با حضور شیفتگان خاندان اهل‌بیت (ع) برگزار شد.

  شهر شیراز در شب شهادت بانوی دوعالم، دخت گرامی پیامبر اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) یکپارچه سیاهپوش و به سوگ نشست.

دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با سوگواری ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند.
امین ولایت درشب شهادت حضرت زهرا (س) به سوگ نشست
 ویژه برنامه‌های سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) اغاز و دعای کمیل با نوای محسن عرب خالقی قرائت شد.
  صبح امروز چهارشنبه در سالروز شهادت بانوی دو عالم، از ساعت ۸:۳۰ صبح، خطبه فدکیه با نوای سیدمصطفی موسوی نژاد قرائت خواهد شد و در ادامه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، مراسم عزاداری در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام از عموم زائران و مجاوران حرم مطهر و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای شرکت در این ویژه برنامه‌ها دعوت به عمل آورده است..

حضرت فاطمه زهرا (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام (ص) و حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد. برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابی‌ها از جمله کنیه‌های این بانوی مطهر اسلام است.

آن حضرت با امام علی (ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج و در تمام برهه‌های حساس زندگی در کنار آن حضرت از او حمایت می‌کرد، ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.
امین ولایت درشب شهادت حضرت زهرا (س) به سوگ نشست
در دامن پاک فاطمه زهرا (س)، ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتازعالم بشری، حضرت امام حسن (ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین (ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند.

سرانجام حضرت فاطمه (س) در حالی که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی‌گذشت، به روایتی در ۱۳ جمادی الاول و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند.
نظرات بینندگان