کد خبر: ۱۳۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دادستان کل کشور در شیراز:

مسئولان جناح‌بندی را کنار بگذارند/ دشمن برای انتخابات برنامه‌ریزی کرده است

حجت‌الاسلام منتظری گفت: با توجه به رخدادهای اخیر، مدیران باید جناح‌بندی‌های سیاسی را کنار گذاشته و به دنبال برطرف کردن مشکلات باشند.
 حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور پنج‌شنبه در آئین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری کارکنان قوه قضائیه، با اشاره به اینکه برگزاری دهه فجر امسال بیش از هر سالی حائز اهمیت است، بیان کرد: با توجه به رخدادهای اخیر، ملت باید امسال با حضور پرشورتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهند با تمامی مشکلات راسخ‌تر و استوارتر از گذشته حملات دشمن را خنثی می‌کنند.

او افزود: اساس نظام مسئله‌ای است که همه مردم در مقابل آن مسئول هستیم و برای پاسداری از مفاهیم دینی باید به وظیفه خود عمل کنیم.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات  مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمن برای انتخابات برنامه ریزی کرده و با افزایش یاس و ناامیدی و با طرح شعارهای عامه پسند به دنبال تضعیف سرمایه‌های اجتماعی است.

او افزود: اکنون جامعه اسلامی نیازمند وحدت و خدمات جهاد گونه است اما برخی از مسئولان به دنبال ناامیدی در جامعه اسلامی اند و مردم باید بسیار مراقب انتخابات باشند و نباید جامعه را به دو قطب تقسیم کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر کشور مشکلی داشته باشد باید در جلسات داخلی این موضوعات مطرح شود، افزود: نباید مشکلات جامعه از زبان مسئولان کشور  مطرح شود زیرا برخی از دشمنان از این موضوعات بهره برداری سیاسی می‌کنند.

او در خصوص وظیفه جامعه اسلامی عنوان کرد: اکنون امت اسلامی وظیفه دارند تا با مقابله با صهیونیسم نسبت به نابود و خارج کردن صهیونیست‌ها از منطقه اقدام کنند و اقدامی که ترامپ با بیان معامله قرن کرد و حضور برخی از سران کشورهای اسلامی و همراهی با آمریکا خیانتی نا بخشودنی در جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه معامله قرن به مقابله قرن تبدیل خواهد شد، ادامه داد: به شهادت رساندن قاسم سلیمانی و همراهان وی نشانی از ضعف آمریکا در مقابل جبهه مقاومت اسلامی است و این اقدام تروریستی آمریکا در جهان تأثیرات منفی به همراه داشت و امت اسلامی هیچگاه در مقابل معامله موهوم قرن کوتاه نخواهند آمد.

دادستان کل کشور در خصوص هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری کارکنان قوه قضائیه نیز متذکر شد: مجموعه مفاهیمی که در قرآن توسط پیامبر به مردم توصیه شده است گاهی وظایف فردی را به افراد تاکید می‌کند و گاهی این تکالیف تنها مربوط به شخص نیست بلکه وظایف افراد را در مقابل هم نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام منتظری در خصوص تبیین مفاهیم قرآنی در جامعه عنوان کرد: اهل بیت تنها می‌توانستند مفاهیم قرآنی را تبیین و در جامعه نسبت به تفسیر قرآن اقدام کنند و یکی از موضوعاتی که باید در جامعه حائز اهمیت باشد و لازمه سعادت بشری است، رهبری با قرآن و مرجع بودن قرآن در رفتار رهبری است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: در صدر اسلام نیز برخی به مقابله با قرآن برآمدند و یکی از موضوعاتی که موجب ناراحتی شدید حضرت فاطمه زهرا (س) شد جدایی بود که برخی کافران میان دو یادگار پیامبر یعنی قرآن و اهل بیت انداختند.

او متذکر شد: جریان انحرافی که در صدر اسلام به دنبال جدایی اهل بیت و قرآن بود اکنون نیز به دنبال تغییر و وارونه نشان دادن واقعیت هستند.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: برخی که خود را مسلمان می‌دانند رفتارهایی می‌کنند که مصداق آب به آسیاب دشمن ریختن هستند و در تلاشند که با جذب اعتبارات، دشمنان اسلام به دنبال از بین بردن اسلام هستند و برخی از این افراد اکنون در کشورهای اسلامی زمام امور را در دست گرفته اند.
نظرات بینندگان