کد خبر: ۱۳۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
خطیب نماز جمعه شیراز:

"معامله قرن" یک طرح شکست خورده برای ترامپ قمار باز است

آیت الله دژکام: این هم یک قمار دیگر ترامپ برای عزیز کردن خودش برای صهیونیست ها است و این یک طرح شکست خورده است و نخواهیم گذاشت این معامله در منطقه به سرانجام برسد، چرا آمریکا دیگر در منطقه جای ندارد.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در نماز جمعه امروز شیراز گفت: گرایش انقلابی باید با توکل همراه باشد و توکل باید در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ما ایجاد شود.

وی ادامه داد: توکل دارای چند رکن است و انسان باید بداند تا خدا نخواهد ضرر و یا سودی به او نمی رسد و خدا صاحب اصلی همه چیز است و همه چیز را باید از او خواست. امروز ما با همین اعتقاد توحیدی و توکل بر خدای متعال، نباید چشممان به غربی ها باشد که تحریم ها را از کشور ما بردارند بلکه باید از خدا بخواهیم که خیر ما را تامین کند.

امام جمعه شیراز به زلزله هفته اخیر در خانه‌زنیان نیز اشاره و با شکرگذاری اینکه این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشته است، بر لزوم آمادگی کامل برای شرایط دشوار و حوادث غیر مترقبه و همچنین ایمن سازی ساختمان‌ها و اماکن مختلف تاکید کرد.

آیت الله دژکام با اشاره به بازدید از چند روستای منطقه خان زنیان، ادامه داد: به گفته مسئولان مربوطه در استان فارس باید ۴۱۶ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی بشود که تنها ۲۵۰ هزار واحد انجام شده و هنوز ۱۶۰ هزار واحد باقی مانده که باید هر چه سریع تر اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بابیان اینکه رویدادهای اخیر نشان‌دهنده تزلزل بیشتر جایگاه آمریکا در غرب آسیا است، سقوط هواپیمای حامل سران سیا در افغانستان و راهپیمایی میلیونی مردم عراق باهدف تأکید بر لزوم خروج آمریکا از آن کشور را نشانه‌های این تزلزل جایگاه دانست.

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص رونمایی ترامپ قمار باز از طرح معامله قرن، بیان کرد: این هم یک قمار دیگر ترامپ برای عزیز کردن خودش برای صهیونیست ها است و این یک طرح شکست خورده است و نخواهیم گذاشت این معامله در منطقه به سرانجام برسد، چرا آمریکا دیگر در منطقه جای ندارد.

آیت الله دژکام با یادآوری اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است تا از آن سود ببرد گفت: صبر و استقامت و توکل به خداوند را از عوامل مهم پیروزی است و لازم است تا با پایمردی براین ارزش ها آن ها را تقویت کرد.

خطیب نماز جمعه شیراز با تاکید بر لزوم مشارکت در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: حضور شما مردم برای انتخاب اصلح و انتخاب خدمتگزاران واقعی انقلاب، در پای صندق های رای، وظیفه بزرگی است که باید در انجام آن بکوشید.

وی افزود: این انتخابات به یاری خدا و حضور مردم انقلابی، بار دیگر با موفقیت برگزار خواهد شد و شاهد زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی و حفظ خون شهدایی که از جان خود گذشتند، خواهیم بود.


نظرات بینندگان